Blog Nubulus
Com incrementar la presència online del teu negoci?
02/12/2021
Actualment, tenir una presència online ferma i estratègica és un requisit per qualsevol negoci, independentment del sector al qual pertanyi, ja que els clients potencials es troben a Internet. A continuació, et donem 12 consells que t’ajudaran a incrementar la presència online del teu negoci.
1. Actualitza la teva pàgina web i ofereix contingut de qualitat.
El primer que has de tenir clar és que la pàgina web del teu negoci és la seva carta de presentació, per tant, serà essencial cuidar-la i treballar-la perquè causi una bona impressió als usuaris que la visitin. Procura actualitzar-la, cuida l’experiència d’usuari, el seu disseny i sobretot, crea contingut de qualitat que sigui útil pel públic objectiu de manera regular (també serà beneficiós pel posicionament SEO).
2. Assegura’t que la teva pàgina web és responsive.
Tal com et fem saber sempre, és un requisit essencial que el teu lloc web sigui responsive, el que significa que s’ha d’adaptar adequadament als dispositius mòbils. Google dona prioritat al contingut adaptat a mòbil, ja que la major part dels usuaris que naveguen per Internet ho fan des de dispositius mòbils.
3. Segueix una estratègia de posicionament SEO tant als cercadors com a xarxes socials.
El posicionament SEO és una de les estratègies més rendibles per aconseguir millorar la presència online. El SEO aconsegueix que el lloc web del teu negoci aparegui entre les primeres posicions de resultats quan un usuari faci una cerca relacionada amb el teu negoci, així doncs, serà un aliat molt valuós perquè els usuaris puguis trobar-lo fàcilment.
Tot i que el SEO no és immediat, és un esforç que sense dubte val la pena, ja que trobar-te entre les primeres posicions del cercador, augmentarà considerablement la visibilitat del teu negoci a Internet i, per tant, incrementaran també les conversions.
El SEO no només s’ha de tenir en compte en cercadors com Google, les xarxes socials també tenen els seus propis cercadors i, per tant, també s’haurà de treballar el SEO en aquestes.
4. Fes campanyes de SEM als cercadors i a xarxes socials.
El SEM és el mètode de posicionament de pagament. Com hem dit en el punt anterior, el SEO és lent, però el SEM és immediat i, per tant, et permetrà aparèixer entre els primers resultats tan bon punt engeguis la teva campanya.
El cercador més utilitzat és Google i la creació de campanyes de SEM a Google es fa mitjançant Google Adwords. Tot i això, hem de saber que hi ha altres plataformes per fer campanyes SEM en altres cercadors, com Bing Ads o Yahoo Ads.
Pel que fa a les xarxes socials, també existeixen els social ads, els quals permetran que el teu contingut arribi a un major nombre d’usuaris. Amb els anuncis podràs aconseguir arribar al teu públic objectiu, ja que a causa de la innombrable quantitat d’informació que tenen al seu abast, podràs segmentar el públic detalladament.
5. Treu partit al remarketing.
El remarketing permet crear anuncis per usuaris que han visitat anteriorment la pàgina web. L’objectiu d’aquest és anar a buscar aquells usuaris que en algun moment van visitar el lloc web i no van finalitzar el seu procés de compra, per recordar-los el servei o el producte que en algun moment els va interessar, i així, poder aconseguir la conversió amb el recordatori.
Google Ads ens permetrà fer remarketing per aconseguir millorar el retorn d’inversió.
6. Crea el perfil del teu negoci a Google My Business i aconsegueix ressenyes dels clients.
Si ets propietari d’una botiga física, és fonamental que creïs la teva fitxa de Google My Business i l’optimitzis al màxim. Google My Business és l’eina que portarà al màxim nivell el SEO local del teu negoci, el que significa que farà que els usuaris que realitzin una cerca a través d’Internet trobin el teu negoci entre les primeres posicions d’una ubicació geogràfica determinada.
Un dels espais més rellevants de la fixta de Google My Business són les ressenyes. Com més ressenyes positives tingui la fitxa d’un negoci, pel que fa a Google, li donarà un millor posicionament, i pel que fa als usuaris, generarà una percepció de valor i credibilitat envers el negoci, que pot ser decisiva a l’hora de prendre la decisió de compra.
Serà molt útil també, interactuar amb els usuaris responent amablement les seves ressenyes, siguin positives o negatives.
7. Fes guest posting.
El guest posting és bàsicament escriure un article en una pàgina web que no és la nostra, però tinguin una temàtica similar. Per tant, és publicar un article en un altre lloc aliè com a autor convidat. Aquesta pràctica ofereix múltiples avantatges tant per l'autor convidat com el lloc web que rep la col·laboració.
Així doncs, si coneixes alguna web relacionada amb el teu sector que tingui un bon nombre d’interaccions i de visites, no dubtis en cercar oportunitats de guest posting amb ells.
8. Incorpora en la teva estratègia el contingut de vídeo.
El contingut en format vídeo proporciona nombrosos avantatges: és més compartit, els usuaris solen interactuar més, i solen ser més recordats, entre altres.
Així doncs, pots incorporar el vídeo de la manera més adequada pel teu negoci i públic objectiu, realitzant vídeos a TikTok, a YouTube, a Twitch, al feed, o a Instagram Stories, entre les abundants opcions que ens ofereixen les xarxes socials.
9. Tingues en compte l’accessibilitat quan creïs el contingut.
La finalitat de l’accessibilitat és que les pàgines web siguin accessibles i puguin utilitzar-les el major nombre de persones possible, independentment dels coneixements, les capacitats personals o les característiques tècniques del dispositiu d'accés emprat.
Cada vegada és major la conscienciació respecte a aquesta qüestió i són més les marques que creen contingut accessible (adaptant-lo per exemple per persones cegues o sordes, entre altres).
Una pàgina web accessible t’ajudarà a arribar a un major nombre d’usuaris.
10. Dona la major importància a la interacció.
Anteriorment, es pensava de manera equivocada que el valor d’un compte a les xarxes socials estava en el nombre de seguidors que aquest tenia, però el temps ens ha recordat que la qualitat és sempre millor que la quantitat i, per tant, el valor que té un compte són les interaccions amb aquest. En aquest sentit, serà molt útil que donis resposta sempre als usuaris i que alimentis la conversació per fomentar la interacció.
11. Cerca suscitar les emocions dels usuaris.
Com hem dit en anteriors publicacions, l’ésser humà es deixa emportar per l’emoció enfront de la raó. Així doncs, serà un recurs molt poderós perquè l’usuari prengui la seva decisió de compra. El contingut emocional té una major acceptació i, per tant, ens proporciona millors resultats.
12. Aposta per l’email marketing.
L’email marketing és una tècnica que utilitzen els negocis per posar-te en contacte amb el seu públic objectiu mitjançant el correu electrònic. Aquesta tècnica consta de la newsletter i el mailing, i és una de les més efectives pel que fa al retorn d’inversió. A més, és una comunicació propera i ben acceptada pels usuaris.
Si vols millorar la presència online del teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.