GMB

Ressenyes a Google My Business

11/03/2021 0:00:00

Sense dubte, les ressenyes són un espai d'interacció de gran rellevància per a la nostra empresa, ja que cada ressenya o comentari emès per algun client a la nostra fitxa de Google My Businessacaba sent un element qualificatiu cap al nostre negoci.

Aquestes ressenyes queden plasmades en la nostra fitxa i està més que comprovat que és una de les seccions de la fitxa que major impacte té en la ment dels clients en el moment de visitar un negoci o trucar.

És a dir, bàsicament les ressenyes són l'empenta final que reben els clients potencials un cop que estudien la nostra fitxa, ja que li donen un gran valor i credibilitat al nostre negoci.

Les ressenyes causen un impacte en la nostra fitxa que serveix per elevar el nostre posicionament en les recerques locals. Per aquest motiu, és recomanable que a cada client satisfet que passi pel nostre negoci li demanem cordialment que ens deixi el seu comentari en la nostra fitxa de Google My Business.

 

 

Com llegir i respondre les ressenyes?

Des del panell de control de Google My Business podem mantenir-nos actius en la interacció per mitjà de ressenyes amb els nostres clients. No obstant això, hi ha una altra opció per llegir i respondre a les ressenyes que ens deixen en la nostra fitxa, a través del resultat de cerca de Google Maps o Google Search.

És molt important respondre totes les ressenyes que ens deixin els clients, tant les ressenyes que continguin missatges positius com els missatges negatius. Sabem que no és fàcil donar una resposta objectiva i ben orientada a una ressenya negativa, però és de vital importància donar la cara davant les circumstàncies adverses.

Això no vol dir que haguem de permetre que a través de les ressenyes, algun usuari realitzi comentaris falsos que deslegitimin l'empresa o que busquin de manera malintencionada influir negativament en la ment de clients potencials.

Davant d'una situació d'aquest tipus, podem sol·licitar l'eliminació d'una ressenya per contingut inapropiat que incompleixi amb les polítiques de Google My Business. Més endavant explicarem aquest procés.

 

Consells per a la interacció efectiva per mitjà de les ressenyes en Google My Business

És important que recordis que "el client sempre té la raó". En el món digital, són molts els clients que realitzaran una aportació positiva per mitjà de les ressenyes, però sabem molts altres buscaran desprestigiar el teu negoci per diferents raons.

La cordialitat és la postura que ha de definir-te com a propietari d'una empresa, així que prepara't donar la cara per aquesta en tot moment amb la millor de les actituds. En aquest sentit, al centre d'ajuda de GMB trobaràs consells molt pràctics que has d'analitzar abans de dedicar-te a respondre ressenyes, aquests consells són els següents:

  • Sigues amable i no entris en qüestions personals.
  • Escriu respostes breus i amb un to amable.
  • Dona les gràcies fins i tot als comentaris negatius.
  • Comporta't com un amic no com un venedor.

 

Com contestar ressenyes a Google My Business pas a pas

Com hem vingut dient, la resposta a les ressenyes és l'acció que millor avalua Google per catalogar una empresa. També, és el factor de la nostra fitxa que recull major atenció per part dels clients que aconsegueixen la nostra fitxa a Internet.

D'aquí sorgeix la importància de mantenir-nos desperts amb les respostes, fer-ho molt educadament i seguint els consells que ens dóna la plataforma. Si no saps com respondre a les ressenyes de la teva fitxa, segueix els següents passos:

  • Accedeix Google My Business.
  • A la columna de l'esquerra veuràs l'opció de Ressenyes. Entra aquí.
  • Dona-li a l'opció Respondre en la ressenya que vols contestar.
  • Redacta una resposta i prem "Publicar resposta".

 

Ressenyes negatives falses. Què fer?

És una realitat que hem d’afrontar. S'han donat casos de clients satisfets que realitzen comentaris negatius sense cap motiu. També s'ha vist que la competència utilitza com a estratègia inventar-se històries per desprestigiar una empresa determinada.

Si en alguna cosa hem fet èmfasi és en la cordialitat. I tot i saber que hi ha una mala intenció en alguna ressenya, el més aconsellable és seguir el mateix patró de resposta que hem disposat anteriorment, ja que el pitjor que podríem fer és entrar en una discussió pública que serà vista posteriorment per nous clients.

El millor consell que pots seguir en aquest cas és donar una resposta cordial en la qual expressi que es treballarà per millorar el servei, agraint per endavant el suggeriment. D'aquesta manera, l'empresa dona la cara amb una resposta subtil i responsable. De tota manera, hi ha l'opció d'eliminar ressenyes, tot i que aquesta és una tasca molt difícil.

 

Com eliminar ressenyes falses

El primer que hem de fer per sol·licitar l'eliminació d'alguna ressenya que considerem falsa és assegurar-nos que aquesta incompleix amb les polítiques de Google My Business. Per això, és important llegir les polítiques atentament.

Tot i que alguna ressenya ens sembli malintencionada o falsa, Google no es posarà de part teva només perquè et sembli injust. Has de demostrar que hi ha una violació de les polítiques perquè aquesta pugui ser considerada.

No és una tasca fàcil, però val la pena intentar-ho en cas que detectem un moviment il·lícit. No podem garantir que aconseguiràs eliminar una ressenya. No obstant això, moltes persones ho han aconseguit.

 

Com aconseguir ressenyes de Google?

En aquest últim apartat, et donem alguns consells a seguir per tal d’aconseguir major nombre de ressenyes a la fitxa del teu negoci.

  • Sol·licita ressenyes als teus clients.
  • Facilita les ressenyes de Google amb un codi QR.
  • Recompensa per cada ressenya de Google als teus clients.
  • Incentiva les ressenyes espontànies de Google.
  • Promociona el teu enllaç de ressenyes per xarxes socials.

 

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.

SERVEIS

Posicionament de Negoci

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Posicionament de Negoci

Posicionament de Negoci
Posicionament de Negoci

Transformació Digital

SERVEIS

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Reputació online i Dret al oblit

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Reputació

Reputació online i Dret al oblit
Reputació online i Dret al oblit

Actualitat

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Actualitat

14/07/2022

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.
Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Actualitat

10/06/2022

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?
Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Actualitat

03/06/2022

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.
La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Actualitat

11/02/2022

Els codis UTM, o paràmetres UTM, són breus fragments de text que s'afegeixen al final d'un enllaç web. Usats de forma habitual, permeten analitzar l'impacte de les visites a la nostra web.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.
Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Actualitat

01/02/2022

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?
Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Actualitat

14/12/2021

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com millorar el Google EAT de la teva web?
Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Actualitat

10/12/2021

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?
Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Actualitat

02/12/2021

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Com incrementar la presència online del teu negoci?
Com incrementar la presència online del teu negoci?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Actualitat

29/11/2021

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?
Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Actualitat

24/11/2021

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.
Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Els preus psicològics.

Actualitat

23/11/2021

Els preus psicològics.

Els preus psicològics.
Els preus psicològics.

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Actualitat

19/11/2021

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?
Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Empreses que han confiat en nosaltres.