GMB

Ressenyes a Google My Business

11/03/2021 0:00:00

Sense dubte, les ressenyes són un espai d'interacció de gran rellevància per a la nostra empresa, ja que cada ressenya o comentari emès per algun client a la nostra fitxa de Google My Businessacaba sent un element qualificatiu cap al nostre negoci.

Aquestes ressenyes queden plasmades en la nostra fitxa i està més que comprovat que és una de les seccions de la fitxa que major impacte té en la ment dels clients en el moment de visitar un negoci o trucar.

És a dir, bàsicament les ressenyes són l'empenta final que reben els clients potencials un cop que estudien la nostra fitxa, ja que li donen un gran valor i credibilitat al nostre negoci.

Les ressenyes causen un impacte en la nostra fitxa que serveix per elevar el nostre posicionament en les recerques locals. Per aquest motiu, és recomanable que a cada client satisfet que passi pel nostre negoci li demanem cordialment que ens deixi el seu comentari en la nostra fitxa de Google My Business.

 

 

Com llegir i respondre les ressenyes?

Des del panell de control de Google My Business podem mantenir-nos actius en la interacció per mitjà de ressenyes amb els nostres clients. No obstant això, hi ha una altra opció per llegir i respondre a les ressenyes que ens deixen en la nostra fitxa, a través del resultat de cerca de Google Maps o Google Search.

És molt important respondre totes les ressenyes que ens deixin els clients, tant les ressenyes que continguin missatges positius com els missatges negatius. Sabem que no és fàcil donar una resposta objectiva i ben orientada a una ressenya negativa, però és de vital importància donar la cara davant les circumstàncies adverses.

Això no vol dir que haguem de permetre que a través de les ressenyes, algun usuari realitzi comentaris falsos que deslegitimin l'empresa o que busquin de manera malintencionada influir negativament en la ment de clients potencials.

Davant d'una situació d'aquest tipus, podem sol·licitar l'eliminació d'una ressenya per contingut inapropiat que incompleixi amb les polítiques de Google My Business. Més endavant explicarem aquest procés.

 

Consells per a la interacció efectiva per mitjà de les ressenyes en Google My Business

És important que recordis que "el client sempre té la raó". En el món digital, són molts els clients que realitzaran una aportació positiva per mitjà de les ressenyes, però sabem molts altres buscaran desprestigiar el teu negoci per diferents raons.

La cordialitat és la postura que ha de definir-te com a propietari d'una empresa, així que prepara't donar la cara per aquesta en tot moment amb la millor de les actituds. En aquest sentit, al centre d'ajuda de GMB trobaràs consells molt pràctics que has d'analitzar abans de dedicar-te a respondre ressenyes, aquests consells són els següents:

  • Sigues amable i no entris en qüestions personals.
  • Escriu respostes breus i amb un to amable.
  • Dona les gràcies fins i tot als comentaris negatius.
  • Comporta't com un amic no com un venedor.

 

Com contestar ressenyes a Google My Business pas a pas

Com hem vingut dient, la resposta a les ressenyes és l'acció que millor avalua Google per catalogar una empresa. També, és el factor de la nostra fitxa que recull major atenció per part dels clients que aconsegueixen la nostra fitxa a Internet.

D'aquí sorgeix la importància de mantenir-nos desperts amb les respostes, fer-ho molt educadament i seguint els consells que ens dóna la plataforma. Si no saps com respondre a les ressenyes de la teva fitxa, segueix els següents passos:

  • Accedeix Google My Business.
  • A la columna de l'esquerra veuràs l'opció de Ressenyes. Entra aquí.
  • Dona-li a l'opció Respondre en la ressenya que vols contestar.
  • Redacta una resposta i prem "Publicar resposta".

 

Ressenyes negatives falses. Què fer?

És una realitat que hem d’afrontar. S'han donat casos de clients satisfets que realitzen comentaris negatius sense cap motiu. També s'ha vist que la competència utilitza com a estratègia inventar-se històries per desprestigiar una empresa determinada.

Si en alguna cosa hem fet èmfasi és en la cordialitat. I tot i saber que hi ha una mala intenció en alguna ressenya, el més aconsellable és seguir el mateix patró de resposta que hem disposat anteriorment, ja que el pitjor que podríem fer és entrar en una discussió pública que serà vista posteriorment per nous clients.

El millor consell que pots seguir en aquest cas és donar una resposta cordial en la qual expressi que es treballarà per millorar el servei, agraint per endavant el suggeriment. D'aquesta manera, l'empresa dona la cara amb una resposta subtil i responsable. De tota manera, hi ha l'opció d'eliminar ressenyes, tot i que aquesta és una tasca molt difícil.

 

Com eliminar ressenyes falses

El primer que hem de fer per sol·licitar l'eliminació d'alguna ressenya que considerem falsa és assegurar-nos que aquesta incompleix amb les polítiques de Google My Business. Per això, és important llegir les polítiques atentament.

Tot i que alguna ressenya ens sembli malintencionada o falsa, Google no es posarà de part teva només perquè et sembli injust. Has de demostrar que hi ha una violació de les polítiques perquè aquesta pugui ser considerada.

No és una tasca fàcil, però val la pena intentar-ho en cas que detectem un moviment il·lícit. No podem garantir que aconseguiràs eliminar una ressenya. No obstant això, moltes persones ho han aconseguit.

 

Com aconseguir ressenyes de Google?

En aquest últim apartat, et donem alguns consells a seguir per tal d’aconseguir major nombre de ressenyes a la fitxa del teu negoci.

  • Sol·licita ressenyes als teus clients.
  • Facilita les ressenyes de Google amb un codi QR.
  • Recompensa per cada ressenya de Google als teus clients.
  • Incentiva les ressenyes espontànies de Google.
  • Promociona el teu enllaç de ressenyes per xarxes socials.

 

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.

T’escoltem i ajudem amb…

Transformació Digital

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Disseny Web

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És especialment necessari per a la teva empresa tenir una pàgina web on poder dirigir als usuaris d'internet per tal que puguin conèixer-la, els seus productes o serveis, o bé el teu local. Des de Nubulus, posem al teu abans la tecnologia, l'experiència i la qualitat perquè el lloc web del teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi visitants en clients.

Disseny Web
Disseny Web

Comerç electrònic

T’escoltem i ajudem amb…

03/03/2021 0:00:00

Cada vegada són més les empreses que opten per obrir una eCommerce, i és que et brinda gran quantitat d’avantatges enfront de la botiga física. A Nubulus, estudiem el teu negoci i els seus objectius per desenvolupar un eCommerce que s’adapti a les teves necessitats. T’acompanyem i assessorem alhora que desenvolupem el teu comerç electrònic per assegurar-ne l’èxit.

Comerç electrònic
Comerç electrònic

SEO Local

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És essencial que els usuaris puguin trobar el teu negoci en els cercadors en qualsevol moment. Des de Nubulus, optimitzant la teva presència digital, t’ajudem a que els usuaris que facin una cerca a través d’internet en una ubicació geogràfica determinada, trobin el teu punt de venda físic i per tant, es converteixin en clients potencials.

SEO Local
SEO Local

Campanyes SEM

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols posicionar el teu negoci entre les primeres posicions de resultats dels cercadors de forma ràpida, és el moment d’engegar una campanya de SEM. Aconseguiràs captar nous clients i generar tràfic de qualitat a la teva pàgina web amb un pressupost totalment personalitzat. Des de Nubulus t’ajudem a millorar el teu posicionament als cercadors optimitzant les teves campanyes.

Campanyes SEM
Campanyes SEM

Carta Digital QR

T’escoltem i ajudem amb…

04/06/2020 0:00:00

La carta online és un reflex de la carta tradicional en paper al format digital. Aquest sistema permet als clients consultar la carta de manera online escanejant el codi QR amb la càmera del dispositiu mòbil. Això suposa una reducció considerable del risc de transmissió alhora que ofereix avantatges pel negoci. Des de Nubulus, creem la del teue restaurant i t’ajudem a gestionar-la.

Carta Digital QR
Carta Digital QR

Tour Virtual

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

A Nubulus creem el Tour Virtual del teu negoci, funcional per qualsevol dispositiu, perquè els usuaris que arribin a la teva pàgina web i/o a la teva fitxa de Google My Business puguin veure el teu local de manera fàcil, divertida i interactiva gràcies a les fotografies 360º que permeten veure l’espai de forma realista. També donem suport a aquells esdeveniments que requereixin vídeos 360º.

Tour Virtual
Tour Virtual

Programació a mida

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols automatitzar un servei o integrar eines que utilitzes a diari en el teu negoci, duem a terme tot el procés segons les teves necessitats, perquè guanyis en rendibilitat i connexió entre els diferents departaments de l’empresa.

Programació a mida
Programació a mida

Estratègia de continguts

T’escoltem i ajudem amb…

09/03/2021 0:00:00

Actualment, cada cop més empreses han iniciat la transformació digital i tenen presència a Internet i és que, segons Google, el 97% dels consumidors cerquen a les empreses, o bé al producte o servei que ofereixen aquestes a través d’Internet. El que hem de tenir clar és que si una empresa vol desenvolupar i enriquir la seva presència digital és essencial que desenvolupi una estratègia de continguts.

Estratègia de continguts
Estratègia de continguts

Actualitat

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Actualitat

14/04/2021

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.
Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Els Google Property Promotion Ads

Actualitat

13/04/2021

Els Google Property Promotion Ads

Els Google Property Promotion Ads
Els Google Property Promotion Ads

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.

Actualitat

06/04/2021

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire, mapes del temps, i moltes més funcions en la nova actualització de Google Maps.

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.
Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.

El Pla de Màrqueting

Actualitat

30/03/2021

Actualment, tots els negocis, independentment de la seva grandària, haurien de desenvolupar un pla de màrqueting per tal d’aconseguir els seus propòsits amb èxit. Un pla de màrqueting ajuda a l’empresa a no fer passos sense un rumb establert i sense uns objectius clars, serà una guia que ens servirà de referència a l’hora de planificar totes les accions i estratègies.

El Pla de Màrqueting
El Pla de Màrqueting

Click Through Rate (CTR)

Actualitat

24/03/2021

És especialment important mesurar les estratègies de màrqueting i de SEO per poder-ne extreure conclusions a través dels KPIs (Key Performance Indicator). En aquest post ens centrarem en un d’aquests indicadors, el CTR (Click Through Rate), per tal d’ajudar-te a prendre decisions més encertades dins del teu pla de màrqueting.

Click Through Rate (CTR)
Click Through Rate (CTR)

Instagram protegirà als menors d’edat

Actualitat

22/03/2021

Instagram és una de les xarxes socials que en els últims anys ha agafat gran popularitat entre els menors d’edat en el nostre país i l’aplicació vol protegir aquest sector de la seva comunitat, i per aquest motiu ha anunciat accions dirigides a aquest fi.

Instagram protegirà als menors d’edat
Instagram protegirà als menors d’edat

Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol

Actualitat

16/03/2021

Si tens una eCommerce, és molt important estar al corrent dels requisits legals de les botigues online. Aquest any, entren en vigor novetats de les que has d’estar al cas.

Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol
Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol

Trusted Shops. Generem confiança.

Actualitat

26/02/2021

Des de Nubulus som conscients que la confiança és l’element essencial perquè els usuaris realitzin les seves compres online és per aquest motiu que recentment ens hem fet partners de Trusted Shops. Obtenim certificats de garantia de compres. En aquest post us explicarem què és i com pot beneficiar el teu negoci.

Trusted Shops. Generem confiança.
Trusted Shops. Generem confiança.