Actualitat Nubulus

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

19/11/2021

Ja podem tocar el 2022 amb la punta dels dits, així doncs, és el moment d’estar a punt per a les tendències que ens portarà un futur imminent. Te'ls expliquem a continuació. 

 

1. Webs accessibles. 

Més que una tendència, l’accessibilitat web és un requisit indispensable, una necessitat perquè les persones amb diversitat funcional puguin navegar pel nostre lloc web. Tenir un lloc web accessible et pot oferir beneficis com un augment de la ràtio de conversions, arribar a una major audiència i millorar el teu posicionament SEO. L'accessibilitat engloba diversos elements d’un lloc web com per exemple, fer servir etiquetes i instruccions amb camps de formulari en lloc de text de marcador de posició de context baix, utilitzar etiquetes alt funcionals per a imatges, el SEO de veu, o bé crear un gran contrast de color entre el text i el fons, entre altres. 

 

2. Contingut personalitzat. 

Les pàgines web estàtiques estan passant a la història. Cada cop serà més habitual trobar un contingut diferent quan entris a la mateixa pàgina web, gràcies al fet que aquesta té en compte l’historial de navegació per poder oferir un contingut adaptat a cada usuari. 

El contingut personalitzat ens brinda possibilitats infinites i és d’especial rellevància en les botigues online, ja que ens permetrà mostrar a cada usuari aquells productes que més li puguin interessar i per tant, que sigui més probable que compri. 

 

3. Imatges grans amb text. 

Crear la imatge principal de la pàgina web (hero images) basades en text amb colors cridaners i tipografies atractives, en format pòster, serà tendència l’any vinent amb l’objectiu de captar l’atenció de l’usuari i transmetre-li en un simple cop d’ull el missatge principal. 

 

4. Espais nets. La senzillesa i el minimalisme. 

Crear un disseny web net, amb pocs elements, però seleccionats amb criteri, aconseguirà que els usuaris que visitin la teva pàgina web se centrin en el que és vertaderament rellevant i portin a terme les accions que has marcat com a objectiu. 

A més, serà important que la navegació sigui senzilla, que els usuaris trobin fàcilment el que estan cercant perquè augmentaran les possibilitats d’aconseguir conversions. 

 

5. Ús de la psicologia del color i de colors cridaners. 

Apostar per colors cridaners, brillants i saturats aconseguirà que la teva pàgina web destaqui entre la multitud. A més, a l’hora d’escollir els colors serà fonamental tenir en compte la psicologia del color, tenir clar què volem transmetre i triar el color més adient per comunicar-ho. 

 

6. Contingut 3D. 

El contingut en 3D és especialment útil per mostrar productes tangibles cuidant cada detall perquè s’ajusti el màxim possible a la realitat. És de gran utilitat per aquelles empreses que pertanyen al sector tecnològic i de la innovació, entre altres. 

 

7. Intel·ligència artificial.

La intel·ligència artificial és una gran aliada per personalitzar al màxim el contingut de la nostra pàgina web a les preferències de cada usuari. 

Entre les infinites possibilitats que ens ofereix la intel·ligència artificial, trobem els chatbots, que cada vegada seran més capaços a l’hora d’oferir als usuaris recomanacions personalitzades, ajudar-los en el seu procés de compra i resoldre’ls els dubtes que els puguin sorgir. 

 

8. El temps de càrrega. 

El disseny web cada vegada donarà més prioritat a la velocitat de càrrega i a la rapidesa de la pàgina web. Com ja hem dit anteriorment, els usuaris no volen navegar per una pàgina web lenta i per tant, els motors de cerca les penalitzen pel que fa al posicionament. 

De fet, estudis asseguren que més de la meitat dels usuaris esperen que els llocs web carreguin ràpidament, concretament, en menys de dos segons una vegada fan clic en un enllaç. Si la web triga més de tres segons en carregar-se, el més segur és que l’usuari marxi i no torni. 

 

9. El SEO local 

Cada vegada té més valor el SEO local així que el contingut s’orientarà cap a aquest, ja que ens permetrà posicionar-nos i donar una resposta basada en el posicionament geogràfic. Actualment, un 46% de les cerques que es fan a Google, estan marcades per la localització. Podem aconseguir-ho utilitzant citacions i microdades, fent servir keywords i localitzant les imatges, i inserint un mapa en la pàgina web, entre altres. 

 

10. Microinteraccions. 

Les microinteraccions són petites animacions que guien a l’usuari a través de diferents accions i comentaris subtils. Aquestes et permetran millorar l’experiència de l’usuari a la vegada que li dones personalitat de marca. Un exemple de microinteracció és que l’enllaç canviï de color en el moment que l’usuari passi el ratolí per damunt. 

 

11. Dark mode

Ja l’ofereixen alguns dispositius i xarxes socials, i ara, també començaran a oferir-ho les pàgines web. El dark mode o el mode fosc, és pràctic i estètic, ja que per una banda, ajuda a disminuir la fatiga visual i les pantalles fosques consumeixen menys bateria. Per l’altra banda, estèticament parlant, el dark mode genera la percepció de tenir una pàgina web moderna i a més, permet destacar altres elements del disseny que siguin rellevants. 

 

12. Interactivitat. 

Afegir contingut interactiu en la teva pàgina web aporta valor als usuaris que la visiten, ja que aconsegueix que s’involucrin i et proporcionin dades d'interès. Alguns exemples són els qüestionaris, les enquestes, els concursos, o les calculadores, entre altres. 

 

13. Vídeo intel·ligent. 

El vídeo és el format preferit pels usuaris però, ja no val qualsevol vídeo. El vídeo intel·ligent consisteix en un vídeo que tingui un propòsit i un significat; un vídeo meditat i de qualitat. 

 

14. Efectes de vidre esmerilat i degradats de color. 

L'efecte de vidre esmerilat fa referència a l’aparença borrosa dels elements darrere de la superposició de vidre esmerilat, ajuda a afegir color a una àrea alhora que permet que el text o objectes apareguin sobre la imatge i romanguin llegibles. 

Pel que fa als degradats, es poden utilitzar per aconseguir diferents efectes com per exemple, per afegir profunditat, com un fons que capti l’atenció o bé de manera subtil per afegir textura a una il·lustració.  

Ambdós seran tendència i ens ajudaran a crear dissenys web atractius. 

 

Si vols crear o millorar la teva pàgina web, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Junts aconseguirem un lloc web idoni perquè el teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi els visitants que hi arribin en clients reals. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit. 

Empreses que han confiat en nosaltres.