Optimitza les paraules clau
Les paraules clau o keywords són aquelles que utilitza un usuari quan fa una cerca, en aquest cas a Amazon, perquè aquest li mostri productes relacionats amb la cerca que ha fet. Per tant, si diferents paraules poden fer referència al teu producte, serà important que facis una bona cerca d’aquestes paraules. Hauràs d’elaborar llistats de termes que siguin interessants de posicionar. Ja sigui a través d’eines de keywords i la mateixa intuïció, ja que Amazon, encara no mostra estadístiques de la cerca de paraules claus.
El marketplace ens dóna l’opció d’utilitzar meta-keywords. Les meta-keywords són una sèrie d'etiquetes que inclouen paraules clau per indicar al cercador quin és el contingut o la temàtica. A més, una altra de les seves característiques és que no són visibles per als usuaris, tot i que sí que tindran valor pels motors de cerca d’Amazon a l’hora de posicionar.
Hi trobarem cinc línies on es poden escriure fins a 1.000 caràcters en cadascuna i tantes keywords com desitgem.
Ens poden ser molt útils si afegim
termes relacionats, característiques del producte i long tile keywords, que són paraules clau de més d'una paraula, que es caracteritzen per ser molt més concretes que les paraules clau, i per tant, tendeixen a tenir una menor competència.
Títol
Un bon títol serà un dels elements més rellevants per aconseguir posicionar un producte dins del marketplace. Utilitzant les keywords tant al principi del títol com sigui possible, li donarà prioritat.
En el títol del producte haurem d’incloure en ordre segons les recomanacions d’Amazon: la marca i la línia del producte, material del qual està fet, el tipus de producte, el color, la mida i quantitat que inclou. Seran les característiques que el diferenciaran.
En el moment de redactar el títol, hem de tenir en compte que els caràcters són limitats, i canvien en funció del dispositiu que utilitzi l’usuari per fer la cerca. Si la cerca es realitza des d’un ordinador d’escriptori, són de 230 a 250 caràcters i des d’un dispositiu mòbil de 65 a 80 caràcters.
Descripcions optimitzades
Treballar correctament les descripcions dels productes utilitzant les paraules clau, col·locar-les en el títol, en la descripció i en les característiques del producte.
Aconsegueix recomanacions
A l’hora de fer una compra online, els usuaris donen especialment valor a les opinions d’altres usuaris que ja han comprat el producte prèviament. Pel que fa a les valoracions, es prioritzarà la qualitat que la quantitat, per tant, és millor tenir-ne menys de creïbles i positives, que tenir-ne milers.
De fet, Amazon té més en compte les valoracions dels consumidors que les dels mateixos venedors.
No tot s’hi val a l’hora d’aconseguir ressenyes, si un negoci utilitza valoracions falses, tindrà conseqüències negatives. Per una banda, si Amazon ho detecta, aquest serà penalitzat, perdent el posicionament obtingut dins del marketplace i fins i tot, eliminant el producte. D’altra banda, els usuaris és molt senzill que les detectin també, el que el farà perdre credibilitat de marca, es posarà en dubte el producte i serà molt més difícil que l’usuari completi la compra.
La millor manera d’aconseguir valoracions positives és oferint bons productes, a un preu just i una bona atenció al client. Estar atents a possibles preguntes o necessitats que puguin sorgir en els consumidors i donar una resposta agradable. Si els usuaris tenen una experiència de compra positiva, augmentaran les possibilitats que deixin una valoració positiva del producte i inclús que puguem fidelitzar-los.
Optimitza els atributs
Aquest serà també un factor rellevant. Generalment, els usuaris llegeixen en primer lloc el títol i en segon lloc els atributs. Mitjançant una bona redacció, ens serà útil equilibrar el text amb arguments de venda i keywords. El text ha de ser clar i directe, és on col·locarem la informació de major importància. Són molt importants per convèncer al nostre públic objectiu dels beneficis que aporta el producte.
La importància de les fotografies
Les imatges són un dels elements més importants a tenir en compte. Aquestes han de ser de qualitat. És evident que no atreu de la mateixa manera, una fotografia professional del producte que una realitzada a casa i de baixa qualitat. Unes imatges de qualitat del nostre producte ens ajudaran a diferenciar-nos de la competència.
Escull el preu correctament
Hem de tenir en compte que un
preu adequat atraurà l’interès dels usuaris que trobin el producte a Amazon. En el moment d’escollir el preu d’un producte, s’han de tenir en compte diferents factors per aconseguir que les vendes a través de la plataforma siguin rendibles. Hem d’analitzar quins són els
preus que ha marcat la competència pels mateixos productes. Hem de tenir presents els
costos que suposa vendre en aquest canal de distribució, com ja hem explicat en anteriors publicacions,
Amazon suposa un cost per als venedors. Finalment, també hem de valorar el
benefici que desitgem obtenir de la venda dels nostres productes.
Utilitza la logística l’Amazon
Per vendre a Amazon pots escollir entre fer tu mateix els enviaments dels productes venuts o bé que els faci Amazon. Serà recomanable que ho faci aquest últim per diferents motius. En primer, lloc els teus productes podran gaudir dels enviaments d’Amazon Premium. Això significa que els teus productes gaudiran de l’avantatge d’arribar a casa dels clients premium l’endemà d’haver fet la compra, i inclús en alguns casos, el mateix dia, el que incrementarà les teves possibilitats de venda.
En segon lloc, has de saber que Amazon dona prioritat als productes que gestiona. L’algoritme del marketplace mostra els productes que considera de major rellevància pels usuaris, però els productes que gestiona ell mateix tenen una posició privilegiada. Per tant, utilitzant el seu servei logístic, aconseguirem un millor posicionament en el marketplace, i en conseqüència una major visibilitat, el que comporta també un augment de vendes.
Per últim, és evident que et podràs beneficiar de l’estalvi de temps i preocupacions, és una feina que delegues a un tercer.