Actualitat Nubulus

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

24/11/2021

1. Fes saber a Google de l’existència de la teva botiga online des del principi. 

És recomanable que registris la teva botiga online perquè Google pugui trobar-la i indexar-la des del primer moment.  

Per poder fer-ho en primer lloc hauràs de verificar a Google que ets el propietari del lloc web en qüestió.  

Seguidament, demana a Google que indexi el teu lloc web afegint l’URL a Google Search Console i prement el botó de “Sol·licita la indexació”: 

 

 

Mitjançant l’informe de cobertura d’indexació podràs assegurar-te que tot va bé, per això serà recomanable que facis un seguiment del procés fent clic al següent botó de l’eina: 

 

 

Tot seguit, si també tens una botiga física, comparteix la informació d’aquesta mitjançant Google My Business

Finalment, registra’t a Google Merchant Center per subministrar a Google informació addicional sobre els teus productes i les teves ofertes. 

 

2. Elabora una estructura d’enllaços adient. 

Confeccionant una estructura d’enllaços correcta, aconseguiràs que Google trobi i obtingui pàgines web de la teva botiga online eficientment. Així doncs, quan creïs la teva botiga online per primera vegada, serà recomanable afegir termes descriptius en les rutes d’enllaç, confirmar que cadascuna de les pàgines dels resultats paginats tingui un enllaç únic, reduir tant com puguis el nombre d’enllaços alternatius que tornen el mateix contingut, i si el servidor tracta igual el text en majúscula i en minúscula, introdueix tot el text o en majúscula o en minúscula

 

3. Optimitza el contingut per les diferents eines de Google. 

En el moment de crear el contingut per la teva botiga online, és important que tinguis en compte que no només apareix en el cercador de Google, també apareix en les seves diverses eines: Google Maps, Google My Business, Google Shopping i Google Imatges. Per aquest motiu, serà molt útil tenir-ho en compte per la visibilitat del teu negoci a Internet. 

Google recomana crear diferents tipus de contingut per aconseguir la visibilitat en la seva varietat d’eines: ressenyes dels productes, contacte amb atenció al client, localització del negoci, descripcions dels productes, la història del negoci, etc. 

 

4. Dona un cop de mà a Google perquè entengui l’estructura del teu eCommerce

Perquè Google pugui rastrejar correctament tota la teva botiga online, ha de poder accedir a totes les pàgines navegant. Com hem dit anteriorment, una bona estructura d'URL de la teva botiga online ajudarà a Google a interpretar-ne els continguts

De fet, és possible que Google doni la importància a una pàgina tenint en compte la quantitat d’enllaços que porten a aquesta i el nombre d’enllaços que cal prémer per arribar-hi. 

 

5. Comparteix dades dels teus productes amb Google. 

Compartint les dades dels teus productes amb Google tal com aquest recomana, aconseguiràs que mostri la informació dels teus productes adequadament. 

Concretament, Google aconsella afegir dades estructurades en les pàgines de producte i pujar un feed a Google Merchant Center per indicar-li directament quins productes vols que mostri en la cerca, ajudant-lo d’aquesta manera a interpretar millor els productes del teu eCommerce

Les dades estructurades proporcionaran visibilitat a la teva botiga online, el que comporta un augment de clics i conseqüentment, de conversions

 

6. Incorpora dades estructurades rellevants. 

Afegint dades estructurades s'incrementaran les possibilitats que Google mostri als usuaris els teus productes quan facin una cerca pertinent, i per tant, que aquests comprin el teu producte. Quan parlem de dades estructurades ens referim a les etiquetes que podem afegir dins de l’HTML i que faciliten la identificació del text

Existeixen etiquetes per totes les dades que et puguis imaginar, així doncs, selecciona i afegeix les més adients com la ubicació, les ressenyes, les preguntes freqüents, etc. 

 

7. Tingues cura de la paginació i la càrrega incremental. 

Com t’hem explicat en publicacions anteriors, Google dona gran rellevància a l’experiència de l’usuari i al rendiment de la pàgina web. Per aconseguir que la teva botiga online millori en aquests aspectes, serà recomanable dividir el contingut en pàgines quan hi hagi un nombre especialment alt de resultats. Ens referim per exemple, quan l’usuari es troba en una categoria de producte i va baixant, arriba un moment que la pàgina carrega i després mostra més productes. 

 

Si necessites ajuda per millorar el posicionament SEO de la teva pàgina web, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci. 

Empreses que han confiat en nosaltres.