Actualitat

La secció de Preguntes i Respostes de Google My Business agafa importància.

20/07/2021 0:00:00

Google va afegir ja fa tres anys, el 2018 la secció de Preguntes i Respostes, per tal d'ajudar a fer que els usuaris puguin trobar informació i resoldre els seus dubtes respecte a un negoci en concret. 

Recentment, l’apartat de Q&A (Preguntes i Respostes) de Google My Business està obtenint un major protagonisme. En aquest article et revelarem els motius. 

 

 

Com funciona l’apartat de Preguntes i Respostes de Google My Business? 

Qualsevol usuari que tingui un compte de Gmail pot fer una pregunta a qualsevol negoci a través de la seva fitxa de Google My Business. Generalment es notifica la pregunta mitjançant un correu electrònic al propietari. Tot i això, no només pot respondre la pregunta el propietari, també pot fer-ho qualsevol usuari. Sovint, els Local Guides, responen a les preguntes i no ho fan de manera elaborada.  

Recordem que els Local Guides, que són persones que comparteixen a Google Maps els seus coneixements i les seves recomanacions locals per ajudar als altres usuaris. Aquestes persones reben punts i insígnies per desenvolupar aquesta tasca, els quals poden bescanviar en alguns serveis de Google o premis. 

Les preguntes s’han de respondre des de la fitxa de Google, inclús el propietari ha de fer-ho d’aquesta manera havent iniciat a Google el compte amb el qual està lligada la fitxa de Google My Business, ja que des del panel encara no hi ha un apartat on respondre-les. 

Tot i això, la resposta del propietari destaca entre les dels usuaris gràcies a que juntament amb la resposta apareix el text de “Propietari” i una icona d’una botiga. 

 

 

Com eliminar una resposta? 

A vegades, les respostes dels usuaris poden suposar un problema pel negoci, ja sigui perquè la resposta no és correcta o bé inadequada per diversos motius. En aquest cas, a la dreta de la resposta ens apareixeran tres punts, prement-los veurem el botó d’“informa” al qual fent-li clic ens apareixerà un desplegable per seleccionar la causa que vols informar. 

 

 

En quin ordre apareixen les Preguntes i Respostes a la fitxa de Google My Business? 

Actualment, no hi ha un ordre concret i predeterminat per les Q&A de la nostra fitxa de Google My Business. Així doncs, és aleatori i ara per ara no podem escollir l’ordre amb el qual apareixen. A vegades s’ordenen per les preguntes més recents, altres per les respostes més recents, altres s’ordenen en funció del nombre de “m’agrada” de les preguntes.  

 

Com Google li dóna ara més rellevància? 

Com hem mencionat a l’inici de l’article, recentment Google li ha donat a l’apartat de Preguntes i Respostes major importància i visibilitat i ho aconsegueix en el moment que un usuari fa una cerca a Google i aquest detecta que la teva secció de Q&A conté informació relacionada amb la cerca. En els resultats apareixeran les preguntes i respostes que continguin la informació en una posició destacada, en la part superior. 

Les preguntes i respostes relacionades amb la cerca apareixeran en la fitxa del negoci des del cercador tant en versió escriptori com en versió mòbil. Cal remarcar que no apareixeran a Google Maps

 

Com treure-li partit a aquesta novetat? 

En primer lloc, serà important revisar i respondre les preguntes del teu negoci com a propietari, per tal de no donar lloc a informació confusa o errònia sobre el teu negoci.  

També serà beneficiós crear les teves pròpies preguntes i respostes de manera estratègica, analitzant què cerquen els usuaris i quines són les preguntes que fan més sovint, observant els resultats que apareixen en el cercador per keywords rellevants i afegint aquelles que els teus clients et preguntin mitjançant altres vies (telèfon, correu electrònic, en el local, a xarxes socials, etc.) i puguin ajudar a altres usuaris. 

 

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci. 

SERVEIS

Posicionament de Marca

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Posicionament de Marca

Posicionament de Marca
Posicionament de Marca

Transformació Digital

SERVEIS

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Reputació online i Dret al oblit

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Reputació

Reputació online i Dret al oblit
Reputació online i Dret al oblit

Actualitat

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Actualitat

14/07/2022

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.
Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Actualitat

10/06/2022

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?
Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Actualitat

03/06/2022

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.
La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Actualitat

11/02/2022

Els codis UTM, o paràmetres UTM, són breus fragments de text que s'afegeixen al final d'un enllaç web. Usats de forma habitual, permeten analitzar l'impacte de les visites a la nostra web.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.
Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Actualitat

01/02/2022

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?
Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Actualitat

14/12/2021

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com millorar el Google EAT de la teva web?
Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Actualitat

10/12/2021

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?
Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Actualitat

02/12/2021

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Com incrementar la presència online del teu negoci?
Com incrementar la presència online del teu negoci?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Actualitat

29/11/2021

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?
Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Actualitat

24/11/2021

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.
Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Els preus psicològics.

Actualitat

23/11/2021

Els preus psicològics.

Els preus psicològics.
Els preus psicològics.

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Actualitat

19/11/2021

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?
Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Empreses que han confiat en nosaltres.