Actualitat

Els preus psicològics.

23/11/2021 0:00:00

Què són els preus psicològics? 

Els preus psicològics són aquells que la seva xifra aconsegueix captar l’atenció dels consumidors i influir en la seva decisió de compra. Així doncs, un preu psicològic serà el resultat de fixar una xifra atractiva pels usuaris, apel·lant a les emocions dels consumidors per aconseguir augmentar el nombre de vendes. 

Per poder fixar el preu psicològic més adequat per cada producte, serà necessària una anàlisi elaborada de diferents ítems, com el mercat, els costos, la competència, en públic objectiu, el reconeixement de marca, etc. 

 

La importància dels preus psicològics. 

La importància del preu rau en el posicionament que aquest li brinda a un producte. Així doncs, serà necessari que les marques elaborin una estratègia de preus adequada, abans de llençar un nou producte o servei al mercat.  

Una estratègia de princing idònia ens ajudarà a ser més rendibles i a assolir els objectius que ens marquem. 

 

Tipus de preus psicològics: 

  • Preu rodó. 

L’estratègia del preu rodó té l’objectiu que el consumidor percebi una decisió de compra perfecta, sense dubtes racionals respecte a aquesta, encara que es tracti d’una compra emocional, no de necessitat. És una estratègia molt comuna en snacks i aperitius ràpids, tot i que pot ser aplicada en tota mena de productes.  

 

 

  • Preu imparell. 

És una de les estratègies de preus comunament més usades a causa de la seva gran efectivitat. Consisteix a incloure un extra a una quantitat, generalment un nombre imparell acabat en 5 o en 9. Aquest aconsegueix que el consumidor percebi que compra un producte en oferta, té la percepció d’un preu inferior al que realment és. Això és degut al fet que llegim d’esquerra a dreta, per tant, el nostre cervell es queda amb la primera xifra. Tot i que entre un preu de 9,99 € i un de 10 € només tingui un cèntim de diferència, el consumidor acceptarà millor el primer perquè el percebrà com més econòmic.

 

 

  • Preu habitual. 

Existeixen productes molt comuns que el consumidor ja està habituat al seu preu, per això serà recomanable no canviar-lo, ja que pot generar-li desconfiança. En el cas del preu habitual, el consumidor no es qüestiona si el preu del producte és car o és barat, simplement el paga per hàbit. És molt comú en la premsa en paper. 

 

 

  • Preu de prestigi. 

Davant d’un producte amb un preu elevat, els consumidors el perceben d’una millor qualitat i exclusivitat respecte al que ofereix la competència. El client que escull el producte amb un preu de prestigi ho farà perquè l’entén com un senyal d’estatus social i econòmic elevat. Un producte amb un preu de prestigi haurà de complementar-se amb un disseny i presentació de producte més sofisticat que el de la competència. 

 

 

  • Preu relatiu. 

El preu relatiu és aquell que es fixa tenint en compte els preus de la competència. Depenent de la percepció que vulguem causar en els consumidors, haurem de fixar el preu per damunt o per davall de la competència. Així doncs, si en la botiga es troben diferents productes de característiques molt similars, serà molt útil fixar un preu que destaqui i cridi a l’atenció del consumidor. 

 

SERVEIS

Posicionament de Marca

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Posicionament de Marca

Posicionament de Marca
Posicionament de Marca

Transformació Digital

SERVEIS

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Reputació online i Dret al oblit

SERVEIS

03/06/2022 0:00:00

Reputació

Reputació online i Dret al oblit
Reputació online i Dret al oblit

Actualitat

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Actualitat

14/07/2022

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.
Google Authenticator: que és, com funciona i com el podem configurar.

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Actualitat

10/06/2022

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?
Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Actualitat

03/06/2022

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.
La intel·ligència artificial en el nostre dia a dia.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Actualitat

11/02/2022

Els codis UTM, o paràmetres UTM, són breus fragments de text que s'afegeixen al final d'un enllaç web. Usats de forma habitual, permeten analitzar l'impacte de les visites a la nostra web.

Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.
Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Actualitat

01/02/2022

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Què és i com sol·licitar el Kit Digital?
Què és i com sol·licitar el Kit Digital?

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Actualitat

14/12/2021

Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com millorar el Google EAT de la teva web?
Com millorar el Google EAT de la teva web?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Actualitat

10/12/2021

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?
Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Actualitat

02/12/2021

Com incrementar la presència online del teu negoci?

Com incrementar la presència online del teu negoci?
Com incrementar la presència online del teu negoci?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Actualitat

29/11/2021

Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Analitzes les estadístiques d’Instagram?
Analitzes les estadístiques d’Instagram?

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Actualitat

24/11/2021

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.
Tips per millorar el SEO de la teva botiga online.

Els preus psicològics.

Actualitat

23/11/2021

Els preus psicològics.

Els preus psicològics.
Els preus psicològics.

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Actualitat

19/11/2021

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?
Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

Empreses que han confiat en nosaltres.