Blog Nubulus
Tips per personalitzar la teva estratègia de continguts.
29/10/2021
1. Aporta contingut diferent.
El secret per ser recordat és diferenciar-te, així doncs, el contingut del teu negoci mai serà únic si publiques el mateix que els altres. Utilitza la teva experiència i els teus coneixements per oferir contingut original i explicar-lo de manera diferent per aconseguir captar l’atenció del públic objectiu més fàcilment.
2. Brida el contingut adequat a cada usuari.
Entre les tendències de personalització de l’estratègia de continguts trobem l’adaptació de l’experiència de l’usuari en el teu lloc web en referència a les interaccions d’aquest en la web. Les possibilitats de personalització són infinites, des de mostrar el lloc web en colors diferents depenent de l’hora en que es visualitzi, fins mostrar a cada usuari el contingut i els productes més adients als seus interessos.
3. Mostra interès pel contingut que comparteixes.
A la primera persona que li ha d’apassionar el contingut és a qui la redacta, si no és així, mai podrà transmetre passió pel contingut als lectors. Si el contingut que crees no t’apassiona, passarà indiferent entre el públic.
4. Consumeix contingut original.
A l’hora de cercar inspiració per crear els continguts de la teva marca, fes una recerca àmplia, a diferents fonts, llegeix articles interessants i diferents, dona'ls-hi un tomb per aconseguir idees per crear el teu propi contingut.
5. Cerca suscitar respostes emocionals.
Com sabem, l'ésser humà sol deixar-se emportar per l’emoció enfront de la raó. Per aquest motiu, si el contingut de la nostra marca és capaç de suscitar un impacte emocional entre el públic, aconseguirà que aquest el recordi i ens doni una resposta.
6. Redacta tal com t’expresses.
La naturalitat és un element essencial de la personalització del contingut, ja que transmet transparència. Escriure tal com t’expresses, t’ajudarà a connectar amb el públic objectiu, de manera que percebin el contingut com un diàleg de tu a tu.
Tot i que és cert que no en tots els negocis és apropiat utilitzar un diàleg col·loquial, serà útil adaptar els continguts perquè es percebin més naturals i relaxats perquè el missatge arribi millor al públic.
7. Comparteix històries / vivències relacionades amb el contingut.
L' ésser humà es caracteritza per la teva passió per les històries des de temps immemorables. Així doncs, serà beneficiós per la teva estratègia de continguts compartir-ne amb el teu públic, serà útil compartir casos pràctics, anècdotes, o exemples, per aconseguir que els lectors percebin la part més humana de la teva marca i es puguin identificar amb les experiències d’aquesta.
8. Enriqueix el teu vocabulari.
Dedicar temps a ampliar el teu vocabulari i usar en el contingut de la teva marca termes poc convencionals pot aportar-li valor. Evidentment, no et recomanem que el teu contingut sembli un diccionari, ni sigui indesxifrable. Caldrà que en tot moment t'adaptis al to de la teva marca.
9. Presta atenció al format.
Tenint en compte les teves possibilitats i el públic objectiu del teu negoci, serà el moment de valorar en quin format oferiràs el teu contingut. Quan parlem de format no només ens referim a si el compartirem mitjançant article, vídeo o altres formats interactius. També hem de tenir en compte possibilitats més senzilles que requereixen menys recursos i que també poden ser vàlides i efectives. És a dir, un article pot percebre’s molt diferent segons el format, si dividim el contingut en apartats, si fem llistes, si fem ús de negretes i cursives, si fem servir emoticones, etc.
10. Formula preguntes al lector.
La intenció de tota marca és interactuar amb el seu públic objectiu, però si et pares a pensar-ho, en el moment que creem un contingut estem creant un monòleg. Per poder revertir aquesta situació és molt útil plantejar preguntes al llarg del contingut perquè aquest sigui més interactiu. Formular preguntes al lector serà un fantàstic recurs, ja que aconseguirà que el lector aturi la seva lectura momentàniament i es plantegi el contingut que està consumint, evitant així que aquest es limiti a donar un cop d’ull planer.
11. Ofereix dades interessants.
Compartir dades curioses en els teus continguts és una manera molt efectiva de captar l’atenció dels lectors, ja que solen resultar sorprenents. Generaran interès en el lector, animant-lo a continuar llegint el contingut i a més, és molt probable que sigui recordat, perquè tal com sabem, el que és comú passa desapercebut, però el que és diferent es recorda.
12. Dirigeix-te al teu públic objectiu.
És essencial que identifiquis quin és el públic objectiu del negoci i et dirigeixis a aquest en els teus continguts. Una vegada reconeguis al públic objectiu de la teva marca, analitza’l, esbrina els seus trets característics, com són i com s’expressen, i dirigeix-te a ells de la mateixa manera. Si t’expresses tal com s’expressa la teva audiència, aconseguiràs que aquesta s’identifiqui amb la teva marca i per tant, els continguts seran molt més efectius.
Et convidem a crear i oferir contingut de valor al teu públic objectiu, perquè el teu negoci sigui el recordat i escollit. Si necessites ajuda per implementar una estratègia de continguts adequada pels teus objectius, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres, des de Nubulus t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.