Blog Nubulus

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

14/04/2021

Amazon creix a Internet com pocs negocis han aconseguit fer-ho. Milions d’usuaris prefereixen fer les seves compres a través d’Amazon sobre qualsevol altra botiga. El marketplace va registrar en el quart trimestre del 2020 unes vendes de més de 125.000 milions de dòlars, assolint així un nou rècord de facturació. 

Aproximadament la meitat dels productes que es venen a Amazon no són propis sinó de petites empreses independents. 

Per aquests motius, molts venedors es pregunten si els convé vendre els seus productes a Amazon. Per poder prendre una decisió, hem de tenir en compte els avantatges i els inconvenients de fer-ho. Vendre o no a Amazon dependrà de l’estudi de cada negoci en concret tenint en compte els factors que influeixen. 

Avantatges de vendre els teus productes a Amazon 

  1. El marketplace té milions de visites arreu del món, el que augmenta notablement el nombre de clients potencials que veuran els productes. 
  2. Amazon té un gran volum de vendes, compta amb un elevat nombre d’usuaris altament fidelitzats. 
  3. Començar a vendre en la plataforma és molt fàcil, el procés de penjar els productes és molt ràpid i senzill. Amb un parell de clics un venedor pot tenir el seu espai dins d’Amazon. Pujar els fitxers de càrrega d’inventaris és molt accessible, la mateixa plataforma et proporciona una plantilla amb les instruccions a seguir. 
  4. Genera confiança als teus clients, ja que és un marketplace especialment reconegut que ja té la confiança de milions d’usuaris per fer les seves compres. Amazon contagia la seva gran reputació als productes i venedors que es troben dins de la plataforma. Això suposa una reducció de frens per tancar una compra. 
  5. És una de les plataformes més grans de compres i vendes a escala global, pel que qualsevol podrà trobar el teu producte. Això permet una fàcil internacionalització de la marca. 
  6. El marketplace per si mateix ja atreu milions d’usuaris als quals els venedors tenen accés. Depenent del sector i del producte això pot significar una reducció d’esforços i costos en màrqueting
  7. Amazon compta amb més de 100 centres d’emmagatzematge arreu del món. Els venedors poden enviar tots els seus productes a Amazon i aquests faran l’inventari, el llistaran i el distribuiran als compradors. Estalviant així al venedor, molta feina. 
  8. La transformació digital obliga moltes empreses a flexibilitzar els seus canals de venda. Els negocis han de vendre en els canals que els compradors volen utilitzar, no obligar-los a utilitzar els que l’empresa vol. Els usuaris volem comprar a través d’Amazon, i obrir la botiga a la plataforma significarà vendre on el comprador vol comprar
  9. Existeix la possibilitat de vendre a través de la plataforma sense tenir botiga online pròpia. Per alguns venedors la plataforma pot ser una oportunitat per iniciar-se en el món eCommerce sense necessitat d’invertir ni gestionar-ne una pròpia. 

Inconvenients de vendre a Amazon 

  1. Les oportunitats no són gratuïtes i en aquest cas has de pagar comissions. Amazon cobra un percentatge per cada venda que aconsegueixes a través de la plataforma o una quota fixa mensual. 
  2. Hi ha molta competència, i és dura. Molts venedors lluiten per aparèixer en els resultats de cerca, el que generalment es tradueix en estratègies de preus molt agressives.  
  3. El venedor no rep el pagament del client directament, Amazon actua com intermediari i efectua el pagament quan comprova que no hi ha hagut cap problema. 
  4. Les dades dels clients mai arriben als venedors, només les tindrà Amazon. 
  5. Si els productes d’un venedor reben valoracions negatives, serà penalitzat per la plataforma. Els errors es castiguen. Amazon obliga als venedors a ser molt estrictes amb la qualitat dels productes que ofereixen i a crear fitxes molt completes perquè els usuaris entenguin exactament que comprar abans de posar el producte a la cistella. 
  6. Dificultat per fidelitzar clients. Amazon es centra en productes, no en venedors, el que complica que els clients coneguin al venedor. 
  7. Amazon té accés a totes les estadístiques sobre les teves vendes i a informació sobre els teus proveïdors i clients. Venedors han manifestat que se’ls ha prohibit vendre un producte determinat desprès de tenir molt èxit, el qual ha passat a ser només venut per Amazon. També hi ha el risc que Amazon salti al venedor i obtenir un millor preu venent ell mateix a través del proveïdor. 

 

Com pots veure, Amazon és una gran oportunitat i pot ser un genial canal de venda que faci créixer la quantitat de vendes, a molts venedors els genera gran quantitat d’ingressos. Però has de ser conscient en tot moment de les condicions que has acceptat i de les conseqüències que poden esdevenir. 

Des del nostre punt de vista, és millor no dependre al 100% de les vendes a través d’Amazon, sinó utilitzar-lo com un canal de venda més un cop ja tinguem una eCommerce pròpia, ja que serà l’única manera de construir una imatge corporativa sòlida i fidelitzar clients que comportin beneficis a llarg termini

Si estàs pensant en vendre a través d’Amazon i no saps per on començar, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’acompanyem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per poder aconseguir uns resultats òptims. 

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.