Blog Nubulus
Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.
14/04/2021
Amazon creix a Internet com pocs negocis han aconseguit fer-ho. Milions d’usuaris prefereixen fer les seves compres a través d’Amazon sobre qualsevol altra botiga. El marketplace va registrar en el quart trimestre del 2020 unes vendes de més de 125.000 milions de dòlars, assolint així un nou rècord de facturació.
Aproximadament la meitat dels productes que es venen a Amazon no són propis sinó de petites empreses independents.
Per aquests motius, molts venedors es pregunten si els convé vendre els seus productes a Amazon. Per poder prendre una decisió, hem de tenir en compte els avantatges i els inconvenients de fer-ho. Vendre o no a Amazon dependrà de l’estudi de cada negoci en concret tenint en compte els factors que influeixen.
Avantatges de vendre els teus productes a Amazon
- El marketplace té milions de visites arreu del món, el que augmenta notablement el nombre de clients potencials que veuran els productes.
- Amazon té un gran volum de vendes, compta amb un elevat nombre d’usuaris altament fidelitzats.
- Començar a vendre en la plataforma és molt fàcil, el procés de penjar els productes és molt ràpid i senzill. Amb un parell de clics un venedor pot tenir el seu espai dins d’Amazon. Pujar els fitxers de càrrega d’inventaris és molt accessible, la mateixa plataforma et proporciona una plantilla amb les instruccions a seguir.
- Genera confiança als teus clients, ja que és un marketplace especialment reconegut que ja té la confiança de milions d’usuaris per fer les seves compres. Amazon contagia la seva gran reputació als productes i venedors que es troben dins de la plataforma. Això suposa una reducció de frens per tancar una compra.
- És una de les plataformes més grans de compres i vendes a escala global, pel que qualsevol podrà trobar el teu producte. Això permet una fàcil internacionalització de la marca.
- El marketplace per si mateix ja atreu milions d’usuaris als quals els venedors tenen accés. Depenent del sector i del producte això pot significar una reducció d’esforços i costos en màrqueting.
- Amazon compta amb més de 100 centres d’emmagatzematge arreu del món. Els venedors poden enviar tots els seus productes a Amazon i aquests faran l’inventari, el llistaran i el distribuiran als compradors. Estalviant així al venedor, molta feina.
- La transformació digital obliga moltes empreses a flexibilitzar els seus canals de venda. Els negocis han de vendre en els canals que els compradors volen utilitzar, no obligar-los a utilitzar els que l’empresa vol. Els usuaris volem comprar a través d’Amazon, i obrir la botiga a la plataforma significarà vendre on el comprador vol comprar.
- Existeix la possibilitat de vendre a través de la plataforma sense tenir botiga online pròpia. Per alguns venedors la plataforma pot ser una oportunitat per iniciar-se en el món eCommerce sense necessitat d’invertir ni gestionar-ne una pròpia.
Inconvenients de vendre a Amazon
- Les oportunitats no són gratuïtes i en aquest cas has de pagar comissions. Amazon cobra un percentatge per cada venda que aconsegueixes a través de la plataforma o una quota fixa mensual.
- Hi ha molta competència, i és dura. Molts venedors lluiten per aparèixer en els resultats de cerca, el que generalment es tradueix en estratègies de preus molt agressives.
- El venedor no rep el pagament del client directament, Amazon actua com intermediari i efectua el pagament quan comprova que no hi ha hagut cap problema.
- Les dades dels clients mai arriben als venedors, només les tindrà Amazon.
- Si els productes d’un venedor reben valoracions negatives, serà penalitzat per la plataforma. Els errors es castiguen. Amazon obliga als venedors a ser molt estrictes amb la qualitat dels productes que ofereixen i a crear fitxes molt completes perquè els usuaris entenguin exactament que comprar abans de posar el producte a la cistella.
- Dificultat per fidelitzar clients. Amazon es centra en productes, no en venedors, el que complica que els clients coneguin al venedor.
- Amazon té accés a totes les estadístiques sobre les teves vendes i a informació sobre els teus proveïdors i clients. Venedors han manifestat que se’ls ha prohibit vendre un producte determinat desprès de tenir molt èxit, el qual ha passat a ser només venut per Amazon. També hi ha el risc que Amazon salti al venedor i obtenir un millor preu venent ell mateix a través del proveïdor.
Com pots veure, Amazon és una gran oportunitat i pot ser un genial canal de venda que faci créixer la quantitat de vendes, a molts venedors els genera gran quantitat d’ingressos. Però has de ser conscient en tot moment de les condicions que has acceptat i de les conseqüències que poden esdevenir.
Des del nostre punt de vista, és millor no dependre al 100% de les vendes a través d’Amazon, sinó utilitzar-lo com un canal de venda més un cop ja tinguem una eCommerce pròpia, ja que serà l’única manera de construir una imatge corporativa sòlida i fidelitzar clients que comportin beneficis a llarg termini.
Si estàs pensant en vendre a través d’Amazon i no saps per on començar, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’acompanyem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per poder aconseguir uns resultats òptims.