Blog Nubulus
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
21/05/2024
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
Una de les accions que et poden fer més fàcil aconseguir aquests 2 objectius és crear un blog al teu ecommerce.
Per vendre online hi ha dues claus: Trànsit i confiança. T'ho dóna el blog del teu ecommerce!
Per què és important tenir un blog al teu ecommerce?
Responem a aquesta pregunta mostrant-te algunes dades estadístiques que t'ajudaran a adonar-te de la importància de tenir un blog.
1.-54% dels usuaris consulten informació a blogs, almenys 1 cop a la setmana.
2.-65,5% dels consumidors busquen informació en línia abans de comprar un producte.
Aquesta informació la majoria la busquen en motors de cerca com Google, cosa que t'ajuda a aparèixer a Google, entre altres factors, és el teu blog.
Només t'has de fixar en grans empreses com Leroy Merlin o Porcelanosa i observar els seus blogs perquè tenen clar que és una eina rendible i imprescindible per als seus negocis.
A continuació, et detallem per què és important tenir un blog al teu ecommerce :
-Impulsa el teu posicionament SEO a Google: Si hem de parlar de posicionament duna web o ecommerce hi ha més de 200 factors que influeixen, però el més rellevant és el contingut.
Com bé sabràs, a Google no li serveix qualsevol tipus de contingut, ha de ser de qualitat, original, únic i valuós. Per augmentar les oportunitats de posicionar a Google, has de començar a treballar com més aviat millor el contingut al blog del teu ecommerce .
-Et posiciona com a expert al teu sector: El que has de tenir clar abans de començar amb el blog, és oblidar-te de crear únicament, contingut promocional. El públic està saturat d'aquest tipus de continguts i podríem dir que pràcticament ho passa per alt.
T'has de convertir en una font d'informació valuosa, fiable, parla de la teva experiència i de tot allò que saps. Aconseguiràs atreure clients potencials que et vegin com una autoritat al sector, fomentant la seva confiança en el teu ecommerce .
A més, crear contingut al blog t'ajuda a transmetre personalitat, veu i generant una imatge de marca sòlida.
-El blog com a suport als teus RRSS: El blog d'un ecommerce t'ajuda a consolidar la teva estratègia a les xarxes socials , has de compartir el contingut del teu blog als teus perfils i pots fer-ho en diferents formats: reels , carrusels, stories …
La majoria dels usuaris de les xarxes socials busquen principalment entretenir-se, compartir experiències, intercanviar opinions i aprendre com fer determinades coses que siguin del vostre interès.
No busquen publicacions merament comercials on intentis vendre un producte, però sí, pots presentar els teus productes dins d'un context adequat i original. A més, el blog, et servirà també de suport a la teva estratègia d'email màrqueting.
-Pots fer-ho tu mateix: Sabem que l'ideal i si t'ho pots permetre, és contractar un redactor professional per a aquesta tasca tan important pel teu ecommerce . Si no és el teu cas i encara estàs començant, pots anar generant tu mateix, articles al blog, amb contingut de qualitat i mostrant el que saps a la teva audiència.
L'important en aquests casos, és la constància i que vagis generant articles al blog de manera setmanal o quinzenal, per anar guanyant posicions al principal cercador, Google.
Com començar el blog en un ecommerce? Descobreix les claus principals!
Si t'està semblant que crear un blog al teu ecommerce és una bona idea , t'expliquem les claus principals per començar com més aviat millor.
1.- Tria temes d'interès per a la teva audiència: Escollir els primers temes del blog d'un ecommerce , no és una tasca fàcil, així que, et recomanem que escriguis per al teu públic objectiu, no per a tu.
Per saber quins temes poden ser d'interès per a la teva audiència has de practicar l'escolta activa i també buscar idees a les xarxes socials, mirar quin tipus de continguts ofereix la teva competència i preguntar directament a les xarxes socials. Et sorprendrà tot el que pots aconseguir si preguntes als teus seguidors i practiques l'escolta activa!
2.-Coneix les paraules clau més adequades per als teus continguts: Ja que dedicaràs temps a escriure i mantenir actiu el teu blog ecommerce , ho has de fer de la manera més eficient possible. Escriu continguts que interessin als teus seguidors, però també, tenint en compte les paraules clau que són les que t'ajudaran a anar guanyant posicions a Google per aparèixer als primers resultats de les cerques.
3.-Comença a escriure el teu primer article: Quan sàpigues quins continguts són d'interès per a la teva audiència i tinguis buscades les paraules clau, arriba el moment de començar a redactar el teu primer article al blog.
Utilitza un llenguatge proper, afegeix vídeos o imatges al contingut perquè sigui més entretingut i fàcil de llegir. Finalment, comparteix a les xarxes socials i pots incloure els articles a la newsletter o a la teva estratègia d'email màrqueting.
Imprescindibles per crear un contingut de qualitat al blog.
Per acabar, t'expliquem els imprescindibles que faran que el contingut del teu blog sigui d'interès i t'ajudi a generar confiança entre els teus seguidors.
-Introducció: Has de començar l'article del blog amb una breu introducció en què indiquis de què parlaràs o tractaràs a l'article.
-Segueix la jerarquia de la informació i inclou H1, H2 i H3.
-Fes servir frases breus que t'ajudin a incorporar a l'article ritme perquè sigui fàcil de llegir.
-Paràgrafs no massa extensos.
-Usa numeracions, negretes, emojis , gifs, imatges, vídeos…
-No t'oblidis de crear trucades a l'acció.
-Inclou al contingut les paraules clau o keywords prèviament buscades.
-Enllaça el contingut a altres pàgines de la teva web.
- Finalment, difon el contingut del teu blog a les xarxes socials.
Si segueixes al “peu de la lletra” aquestes indicacions i ets constant en la creació de contingut per al blog, notaràs a poc a poc com milloren els teus resultats i aniràs creant una imatge de marca de confiança i autoritat al teu sector.
A Nubulus ens encarreguem des de la creació del teu ecommerce fins a la generació d'articles per aconseguir una estratègia de màrqueting digital completa i de qualitat. Contacta'ns i et facilitem pressupost!