Blog Nubulus
La taxa de rebot en una pàgina web: què és, com calcular-la i com reduir-la?
12/07/2021
Què és la taxa de rebot?
La taxa de rebot ens dóna informació sobre el comportament dels usuaris en la nostra pàgina web i ens mostra com interaccionen amb aquesta. És una mètrica que ens mostra el percentatge d’abandonament, és a dir, ens mostra el percentatge d’usuaris que entren a la nostra pàgina web i l’abandonen sense navegar per cap enllaç. Així doncs, el percentatge ens mostra els usuaris que no veuen interessant el contingut del nostre lloc web o que no han trobat el contingut que estaven cercant. Si el percentatge de rebot és molt alt, haurem de trobar els motius que els impulsen a abandonar-la.
Com calcular la taxa de rebot?
La fórmula per calcular la taxa o percentatge de rebot és una senzilla equació: el nombre d’usuaris que abandonen la nostra pàgina web només veure-la, sense interactuar-hi, dividit entre el total d’usuaris que han entrat en el nostre lloc web.
Per exemple, si 60 usuaris abandonen la nostra pàgina web sense interactuar amb aquesta i el total de visitants de la pàgina són 100, el percentatge de rebot serà del 60%.
Com reduir la taxa de rebot d’una pàgina web?
- Revisant les analítiques. La informació és poder i ens ajudarà a prendre decisions amb fonament. Hem d’analitzar per on entren els usuaris, per on surten, en quines pàgines passen més i menys temps, etc.
- Oferint contingut de qualitat. Com més interessant sigui el contingut de la pàgina web i millor el mostris, més interès generaràs a l’usuari i per tant, més estona es quedarà en la teva web navegant.
- Millorant la llegibilitat. No només n’hi ha prou amb tenir bon contingut en la nostra pàgina web, també hem de saber transmetre’l amb èxit, ha de ser fàcil llegir-lo. La manera com es presenta el contingut és molt rellevant, ja que farà que els usuaris vegin en contingut com atractiu o avorrit.
- Sent creatius. El comú avorreix, per tant, serà important saber transmetre el nostre missatge de manera creativa i consistent per cridar l’atenció dels usuaris.
- Evitant els pop-ups. Els pop-ups invasius empitjoren notablement l’experiència de l’usuari, poden ser una distracció i un obstacle si no s’utilitzen correctament. Tot i això, si s’utilitzen adequadament poden ser una eina molt útil.
- Usant paraules claus adequades. Haurem d’identificar el contingut que interessa als usuaris i cercar-ne les paraules clau relacionades per tal d’aconseguir tràfic de qualitat a la web.
- Usant bones meta-descripcions. Les meta-descripcions són els texts que apareixen sota els títols d’una pàgina en els resultats de cerca. Una meta-descripció que descrigui adequadament la pàgina, de manera breu i concisa, atraurà tràfic de qualitat a la web.
Si vols millorar la teva pàgina web, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Junts aconseguirem un lloc web idoni perquè el teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi els visitants que hi arribin en clients reals. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.