Blog Nubulus
La secció de Preguntes i Respostes de Google My Business agafa importància.
20/07/2021
Google va afegir ja fa tres anys, el 2018 la secció de Preguntes i Respostes, per tal d'ajudar a fer que els usuaris puguin trobar informació i resoldre els seus dubtes respecte a un negoci en concret.
Recentment, l’apartat de Q&A (Preguntes i Respostes) de Google My Business està obtenint un major protagonisme. En aquest article et revelarem els motius.
Com funciona l’apartat de Preguntes i Respostes de Google My Business?
Qualsevol usuari que tingui un compte de Gmail pot fer una pregunta a qualsevol negoci a través de la seva fitxa de Google My Business. Generalment es notifica la pregunta mitjançant un correu electrònic al propietari. Tot i això, no només pot respondre la pregunta el propietari, també pot fer-ho qualsevol usuari. Sovint, els Local Guides, responen a les preguntes i no ho fan de manera elaborada.
Recordem que els Local Guides, que són persones que comparteixen a Google Maps els seus coneixements i les seves recomanacions locals per ajudar als altres usuaris. Aquestes persones reben punts i insígnies per desenvolupar aquesta tasca, els quals poden bescanviar en alguns serveis de Google o premis.
Les preguntes s’han de respondre des de la fitxa de Google, inclús el propietari ha de fer-ho d’aquesta manera havent iniciat a Google el compte amb el qual està lligada la fitxa de Google My Business, ja que des del panel encara no hi ha un apartat on respondre-les.
Tot i això, la resposta del propietari destaca entre les dels usuaris gràcies a que juntament amb la resposta apareix el text de “Propietari” i una icona d’una botiga.
Com eliminar una resposta?
A vegades, les respostes dels usuaris poden suposar un problema pel negoci, ja sigui perquè la resposta no és correcta o bé inadequada per diversos motius. En aquest cas, a la dreta de la resposta ens apareixeran tres punts, prement-los veurem el botó d’“informa” al qual fent-li clic ens apareixerà un desplegable per seleccionar la causa que vols informar.
En quin ordre apareixen les Preguntes i Respostes a la fitxa de Google My Business?
Actualment, no hi ha un ordre concret i predeterminat per les Q&A de la nostra fitxa de Google My Business. Així doncs, és aleatori i ara per ara no podem escollir l’ordre amb el qual apareixen. A vegades s’ordenen per les preguntes més recents, altres per les respostes més recents, altres s’ordenen en funció del nombre de “m’agrada” de les preguntes.
Com Google li dóna ara més rellevància?
Com hem mencionat a l’inici de l’article, recentment Google li ha donat a l’apartat de Preguntes i Respostes major importància i visibilitat i ho aconsegueix en el moment que un usuari fa una cerca a Google i aquest detecta que la teva secció de Q&A conté informació relacionada amb la cerca. En els resultats apareixeran les preguntes i respostes que continguin la informació en una posició destacada, en la part superior.
Les preguntes i respostes relacionades amb la cerca apareixeran en la fitxa del negoci des del cercador tant en versió escriptori com en versió mòbil. Cal remarcar que no apareixeran a Google Maps.
Com treure-li partit a aquesta novetat?
En primer lloc, serà important revisar i respondre les preguntes del teu negoci com a propietari, per tal de no donar lloc a informació confusa o errònia sobre el teu negoci.
També serà beneficiós crear les teves pròpies preguntes i respostes de manera estratègica, analitzant què cerquen els usuaris i quines són les preguntes que fan més sovint, observant els resultats que apareixen en el cercador per keywords rellevants i afegint aquelles que els teus clients et preguntin mitjançant altres vies (telèfon, correu electrònic, en el local, a xarxes socials, etc.) i puguin ajudar a altres usuaris.
Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.