Blog Nubulus
Els Google Property Promotion Ads
13/04/2021
Fa dos anys, Google va llençar la funció de Google Promotion Hotels orientada a donar una major visibilitat als hotels, la qual fins avui en dia s’ha estat actualitzant de forma continuada. Recentment, per complementar aquesta funció, han nascut els Property Promotion Ads (PPA), els anuncis de promoció de propietats de Google.
Què són els Google Property Promotion Ads?
Són una nova tipologia d’anuncis que permeten donar a conèixer els hotels en una posició destacada entre tots els resultats de cerca a Google. Estar en una posició privilegiada donarà una major visibilitat als hotels i conseqüentment, augmentaran les possibilitats que tenen d’aconseguir reserves.
Els Google Hotel Ads, són anuncis que s’activen en el moment que un usuari fa una cerca d’un hotel pel seu nom, i Google mostra la seva fitxa de Google My Business. En canvi, els Google Property Promotion Ads s’activen en el moment que un usuari fa una cerca local a Google d’un hotel en una ubicació determinada, per exemple, “hotel a Lleida”; o bé per un concepte en concret, com “hotel amb spa a Lleida”. Google, en aquest cas, mostrarà molts hotels, no només un com en el cas dels Google Hotel Ads.
Per tant, aquesta eina, permet als hotels arribar a clients potencials, usuaris que encara no han escollit a l’hotel on anar o que no coneixen l’hotel en qüestió.
On es mostren els PPA?
Concretament, es mostren en una finestra de visualització única tant en la versió mòbil com en la versió d’escriptori de Google Maps i de Google Travel.
En fer clic en un Google Property Promotion Ads a Google Maps, s’obra el mòdul de reserva de Google Hotel Ads, que mostra únicament el preu de l’anunciant, però brinden als usuaris l’oportunitat de descobrir els preus de la competència, tot i que amb menys visibilitat, ja que es troben enllaçats a un botó de “veure més tarifes”.
Pel que fa als Google Property Promotion Ads en Google Travel, el primer clic dirigeix a l’usuari a una nova pàgina de destí d’hotel patrocinat dins de la cerca d’hotels de Google, que facilita l'accés a la resta d'informació de l’hotel. Només mostrarà els preus dels llocs web inclosos en la selecció de “Preus”. Convertint-la d’aquesta manera en una opció més interactiva i que impulsa les vendes directes, ja que tindrà un major CTR.
Quants anuncis es mostren en els Propery Promotion Ads?
En la versió d’escriptori es mostren dos anuncis en els dos primers resultats de cerca, en canvi, en la versió mòbil, es mostren els anuncis intercalats amb els resultats per evitar ocupar tota la pantalla, i per tant, aniran apareixent en funció que l’usuari llisqui la pantalla cap a baix.
Com funcionen els preus dels PPA?
Els models de participació disponibles pels Property Promotion Ads són els mateixos que en els Hotel Ads, una comissió aplicable en el moment de la reserva, independentment de que aquesta es cancel·li posteriorment, o una comissió neta de cancel·lacions i pagable posteriorment de l’estància del client.
Els Property Promocion Ads no tenen un preu fix, funcionen mitjançant la subhasta, com els Google Ads i els Hotel Ads. Els models de subhasta que permesos per aquest tipus d’anunci són els mateixos que en el cas dels Hotel Ads.
Per una banda, es pot utilitzar el conegut CPC, que és el Cost Per Clic.
D’altra banda, es podem emprar dos sistemes basats en comissions que són aplicables en diferents moments.
Primerament, la comissió o pagament per conversió, conegut anteriorment per Google com CPA, que consisteix en una tarifa que es pot aplicar i pagar en el moment que l’usuari fa la reserva, independentment que posteriorment la cancel·li.
Segonament, la comissió o pagament per estada, anteriorment conegut com Programa de comissions d’anuncis d’hotels a Google. Aquesta és una comissió neta de cancel·lacions i que es pot pagar un cop hagi acabat l’estada del client. És més semblant a les comissions de les agències de viatge online (OTA).
Com podem observar, els PPA són una genial oportunitat per estimular la venda directa dels hotels, gràcies al increment de visibilitat que proporcionen i per tant, a la ocasió d’accedir a clients potencials. Els diferents models de subhasta que ens ofereix Google en el Property Promotion Ads el converteixen en un espai especialment atractiu pels anunciants. A més, cal remarcar que es complementa perfectament amb Google Ads i Hotel Ads, proporcionant al anunciant d’aquesta manera, un major control dels espais publicitaris visitats pels usuaris.
Si vols engegar els Property Promotion Ads del teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.