Blog Nubulus
El Click Through Rate (CTR) i la seva importància en màrqueting.
24/03/2021
És especialment important mesurar les estratègies de màrqueting i de SEO per poder-ne extreure conclusions a través dels KPIs (Key Performance Indicator). En aquesta publicació ens centrarem en un d’aquests indicadors, el CTR (Click Through Rate), que t'ajudarà a prendre decisions més encertades dins del teu pla de màrqueting.
Què és el CTR?
El Click Through Rate o Taxa de Clics és una mètrica que s'expressa en percentatge i s’utilitza per mesurar el tant per cent dels usuaris que han fet clic sobre un enllaç o CTA (Call To Action o crida a l’acció) respecte al nombre total d’impressions, és a dir, la quantitat de vegades que s’ha vist l’enllaç o CTA (no el nombre de persones).
Com es calcula el CTR?
Per tal de calcular la taxa de clics, és tan senzill com dividir el nombre de clics entre el nombre d’impressions i multiplicar-ho per cent.
CTR= (nº Clics / nº Impressions) * 100
Per què s’utilitza en màrqueting?
Aquest indicador et permet avaluar l’eficàcia de l’estratègia que hi ha darrere d’un enllaç o un CTA en SEO, campanyes de publicitat i e-mail màrqueting. Gràcies al CTR pots adonar-te'n de quines accions i continguts estan funcionant adequadament i quins has de perfeccionar.
Pel que fa a les campanyes de publicitat, la taxa de clics mesura el percentatge de clics que obté cada anunci o banner que has publicat.
Respecte a les campanyes d’e-mail màrqueting, mesura el tant per cent dels clicks en els enllaços o crides a l’acció que hi ha dins d’un correu electrònic.
En el cas del SEO, aquesta mètrica mesura el nombre de clics que té un contingut de la teva pàgina web en relació amb el nombre de vegades que ha set visualitzat en les SERPs, és a dir, les pàgines on apareixen els resultats de cerca de Google.
Com hem explicat en altres publicacions, quan un usuari fa una cerca a través de Google, aquest mostra els resultats de major a menor importància. La importància del CTR en el SEO rau en que Google té en compte el de la teva pàgina web i el de la teva competència. Si el teu CTR és inferior al dels teus competidors, Google entén que no ofereixes el que els usuaris estan buscant, el que pot significar que la teva pàgina web no tingui una bona posició dins dels resultats.
En què et pot ajudar la taxa de clics?
Primerament, segons el que t’hem explicat, et pot ajudar a portar més tràfic a la teva pàgina web, com més alt sigui el percentatge, significarà un major nombre de visites a l’enllaç i per tant, més probabilitat de convertir-les en clients.
En segon lloc, et permet rendibilitzar les teves campanyes de publicitat, ja que aquells anuncis amb un bon CTR són els preferits de Google, Instagram o Facebook, on pots fer les teves campanyes publicitàries. El que significa una reducció del CPC (Cost Per Clic) i un increment de la visibilitat d’aquests anuncis.
En tercer lloc, és obvi que et permet visualitzar la rendibilitat de les teves campanyes de màrqueting perquè com major sigui el Click Through Rate, més rendibles seran.
Si necessites ajuda per millorar la teva estratègia i conseqüentment el CTR de les teves accions, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus t’acompanyem i t’assessorem en tot el procés de transformació digital perquè puguis assolir els teus objectius.