Quin tipus de comptes de venedors pots crear a Amazon?
Abans d’aventurar-te a
vendre per Amazon, has de tenir en compte que existeixen dos tipus de venedors, l’
individual i el
professional, ambdós tenen diferents condicions que has de tenir en compte, ja que les comissions i els passos a seguir canvien de l’un a l’altre.
Venedor individual
El venedor individual és aquell que ven
menys de 40 articles mensuals. Per tant, només paga comissions pels productes que ven realment a través del
marketplace. Convertint-se així probablement, en la
millor manera de començar a vendre a través d’aquest canal per una petita empresa, ja que desconeix el que pot arribar a vendre.
Pel que fa a les comissions, les d’Amazon estan formades per una tarifa fixa i una tarifa addicional. La fixa és de 0,99 € per cada venda d’un article, a la qual es suma la tarifa addicional que varia segons la categoria del producte. Els marges es mouen entre el 5% i 47% aproximadament i generalment en Espanya el mínim són 0,30 €.
Per poder conèixer exactament les tarifes, Amazon té en l’apartat d’ajuda pels venedors una
taula detallada.
Venedor professional
Com podem deduir pel nom, aquest tipus de venedor està més experimentat amb el canal de venda. Les seves vendes són majors de 40 articles al mes, i això li comportarà altres condicions i beneficis respecte al venedor individual.
Entre els beneficis de ser venedor professional, se li permet vendre en totes les categories que té
Amazon, en cas del venedor individual, aquestes categories són limitades. A més, se li concedeix afegir nous productes al catàleg d’Amazon, els seus productes disposen de la funció de comprar amb un sol clic i pot pujar al
marketplace el seu inventari i productes utilitzant eines automatitzades, les pujades de gran volum.
Pel que fa a les comissions, el venedor professional ha de pagar una quota mensual de 39 € (sense IVA) independentment dels productes que vengui a la qual s’afegeix la tarifa addicional per tancament de venda que varia segons la categoria del producte de la mateixa manera que al venedor individual.
Quin pla escollir per vendre a Amazon?
Amazon ofereix tres tipus de pla per vendre a Amazon, amb costos i condicions diferents. Dos d’ells són per Amazon Seller Central i el tercer és Amazon Vendor Central.
Dins del programa d’Amazon Seller Central trobem:
FBM (Fulfilled by Merchant)
És l’opció
més senzilla de totes. Consisteix en que el venedor puja al
marketplace el seu llistat de productes, completa la informació que Amazon li demana, i després de pocs passos els articles ja apareixen disponibles per ser comprats.
El FMB es caracteritza perquè el venedor s’encarrega dels enviaments i de les devolucions, si s’escauen. En cas d’oferir algun servei postvenda, també serà dut a terme pel mateix venedor.
En la fitxa de producte d’aquest tipus de pla apareix: venut i enviat per (Nom del venedor).
FBA (Fulfilled by Amazon)
El FBA consisteix en delegar a Amazon el procés de venda i d’enviament dels productes del venedor, utilitzant així la xarxa logística pròpia d’Amazon.
Es distingeix per que el venedor envia tot l’estoc dels seus productes a Amazon.
Si s’escull FBA, en la fitxa del producte apareix: venut per (Nom del venedor) i gestionat per Amazon.
Amazon Vendor
Per últim, trobem Amazon Vendor dins del programa Amazon Vendor Central que es pot considerar l’opció privilegiada d’Amazon, ja que està destinada a aquelles empreses o venedors amb major volum de productes, productes amb mot potencial o marques molt conegudes. El pla no és de lliure elecció pel venedor, és Amazon el que s’ha de posar en contacte amb ell per oferir-li. Llavors, l’empresa envia els seus productes a Amazon i aquest és el que fixa el preu que es pagarà i a quant es vendrà.
Aquest tipus de pla el podem distingir en la fitxa del producte perquè apareix: venut i enviat per Amazon. L’empresa deixa de ser un simple venedor i passa a ser un majorista d’Amazon.