Blog Nubulus
Com crear una bona biografia d'Instagram.
28/09/2021
La biografia és un element clau del teu compte a Instagram. És el primer que veuran de tu els usuaris i possibles seguidors quan visiten el teu perfil. Així doncs, ha de ser atractiva i creativa per ser recordada, i ha de mostrar qui ets, a què et dediques i on poden trobar-te. En aquest post et donarem alguns consells que et seran d’ajuda per crear una biografia adequadament.
Què és la biografia d’Instagram?
És la informació que es troba a la part superior del perfil. Als comptes per negocis, és on els usuaris poden descobrir la informació. Apareix juntament amb el nom d’usuari, el nom, la categoria que defineix el negoci, un enllaç i informació de contacte com el número de telèfon, el WhatsApp, el correu electrònic i la direcció física.
Tips per crear una bona biografia d’Instagram:
- Utilitza paraules clau en el camp del nom. El camp del nom és especialment rellevant pel SEO així que utilitza paraules claus rellevants pel teu negoci que t’ajudin a posicionar, que defineixin a què et dediques i quina és la teva especialitat.
- Aporta informació imprescindible sobre el teu negoci en la biografia. Quin és el teu negoci, la teva especialitat, el teu sector, què aportes i per què et necessiten els usuaris. Tot redactat utilitzant la teva pròpia veu de marca, aportant així coherència i fent que el teu públic et reconegui.
- Afegeix la localització. Si vols atreure un públic local i vols que els clients visitin el teu negoci físic (per exemple un restaurant, una botiga física, etc.), és imprescindible agregar la ubicació perquè et trobin.
- Incorpora les teves dades de contacte. Afegint el correu electrònic, telèfon i WhatsApp tindràs l’oportunitat que els clients puguin posar-se en contacte a l'instant.
- Agrega un enllaç. Instagram només et permet afegir un enllaç a la part inferior de la biografia així doncs, hauràs de triar el més adequat en funció del teu objectiu, el de la pàgina web, el blog, notícies d’actualitat, un producte nou, etc. A mesura que els objectius canvien, hauràs de canviar l’enllaç.
- Fes una crida a l’acció (CTA) en funció del que vulguis que facin els usuaris. Per exemple, si vols que visitin la pàgina web que prèviament has afegit en el teu enllaç de la biografia, convida’ls a fer clic o bé, si tens un negoci físic i que el visitin, indica l’horari i invita'ls a visitar-lo.
- Fes servir hashtags. Pots crear un hashtag propi del negoci i incitar a l’audiència a que l’utilitzi, creant d’aquesta manera una comunitat compromesa. Si afegeixes aquest hashtag a la biografia els usuaris, el relacionaran amb la teva marca automàticament, ajudant-te a promoure el teu negoci i a arribar a un major públic. A més, et permetrà saber quina interacció té el públic amb la teva marca.
- Utilitza emojis. Els emojis t'ajudaran a aconseguir una biografia més visual i que cridi l’atenció. Un altre aspecte positiu d’aquests és que ocupen menys espai que les paraules i com la biografia té caràcters limitats, gràcies a aquests transmetre més informació.
Recorda que la biografia és modificable, així doncs pots provar diferents texts per saber què funciona millor al teu negoci i al teu públic.
Si necessites ajuda per implementar una estratègia de continguts en el teu negoci adient pels teus objectius, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.