Blog Nubulus
Analitzes les estadístiques d’Instagram?
29/11/2021
Les estadístiques d’Instagram són les majors aliades en l’estratègia de continguts del teu negoci a Instagram, ja que fent-ne un seguiment podràs saber si estàs complint els objectius que t’havies proposat, quin contingut agrada als usuaris, i extreure’n conclusions per saber què és allò que has de potenciar, i en què has de millorar per poder assolir els teus objectius.
Abans de mostrar-te quines són les estadístiques d’Instagram i explicar-te en què consisteixen, el primer que has de saber és que per poder accedir a les estadístiques del teu compte serà indispensable que tinguis un perfil de creador o d’empresa, no personal.
Si tens un compte personal i vols modificar-lo has d’anar a la configuració del perfil, seleccionar l’opció de “compte”, fes clic a “canviar a compte professional”, i segueix els passos que Instagram et demani.
A continuació entrarem en detall i et mostrarem els quatre tipus d’anàlisi que et proporciona l’aplicació:
1. Anàlisi del perfil
- Abast: fa referència al nombre de comptes que han vist alguna de les publicacions, històries, vídeos, reels, o directes publicats pel compte. Es comptabilitza només una vegada per compte.
- Interacció: són el nombre de comptes que han interactuat amb el teu contingut (inclús el promocionat), publicacions, històries, vídeos, reels, o directes. Es consideraran interaccions els m’agrada, els comentaris, les respostes, les vegades que s’ha compartit el contingut o bé les vegades que s’ha guardat.
- Impressions: són les vegades que el teu contingut (publicacions, històries, vídeos, reels, o directes) s’ha mostrat en pantalla, així doncs, es comptabilitzen les diferents vegades que el contingut ha estat visualitzat per un mateix compte.
- Visites al perfil: el nombre de vegades que s’ha visitat el teu perfil.
- Clics en els botons de “lloc web”, “correu electrònic”, “direcció” o “trucada”.
2. Anàlisi dels seguidors (audiència)
L’anàlisi dels seguidors mostra el nombre de seguidors actuals, i l’increment o disminució respecte al període anterior.
És la part de les estadístiques que ens permet observar d’on ve la nostra audiència geogràficament, els intervals d’edat dels seguidors del compte, el seu gènere. Per aquest motiu, ens serà de gran ajuda a l’hora de saber si el contingut que publiquem en la plataforma està arribant realment al segment que ens interessa, ens ajuda a saber si l’audiència correspon al públic objectiu del nostre negoci i així, saber si hem de seguir en la mateixa línia o bé, hem d’analitzar la situació i fer els canvis necessaris en el contingut que ens permetin arribar al target que ens interessa.
En aquesta part de les estadístiques també podrem veure detalladament per dies i per hores els moments d’activitat dels nostres seguidors, el que pot ajudar-nos a determinar quin és el millor moment per publicar el contingut, segons l’activitat que hi ha en el nostre compte.
3. Anàlisi de les publicacions
En l’apartat d’anàlisi de les publicacions, podrem utilitzar diferents filtres per veure allò que sigui necessari. És possible filtrar segons:
- Els tipus de publicacions:
- Qualsevol.
- Fotografies.
- Vídeos.
- Carrusels.
- Per mètriques:
- Abast: és el nombre de comptes que han vist la publicació, és el nombre comptes únics.
- Comentaris.
- Impressions: fa referència al nombre de vegades que la publicació s’ha mostrat en pantalla, per tant, poden incloure diverses visualitzacions de les mateixes persones.
- Interaccions amb la publicació: mesura les accions que les comptes han realitzat quan interactuen amb el teu compte, com poden ser les visites al perfil, els clics al lloc web, les trucades, etc.
- M’agrada.
- Reproduccions de vídeo.
- Seguidors: fa referència al nombre de seguidors guanyats gràcies a la publicació en qüestió.
- Clics en el botó ”enviar correu electrònic”.
- Clics en el botó “enviar missatge”.
- Clics en el botó “trucar”.
- Clics al lloc web.
- Clics a la direcció de l’empresa.
- Vegades que ha estat guardat.
- Visites al perfil.
- Segons el període de temps:
- Últims 7 dies.
- Últims 30 dies.
- Últims 3 mesos.
- Últims 6 mesos.
- Últim any.
- Últims 2 anys.
4. Anàlisi de stories
En el cas de les “Instagram stories” també podrem utilitzar diversos filtres, per tant, d’analitzar el que considerem més convenient. És possible fer-ho mitjançant:
- El tipus de mètrica:
- Enrere: exposa el nombre de vegades que els usuaris han lliscat sobre la història en qüestió per veure l’anterior.
- Clics en el botó “trucar”.
- Clics en el botó ”enviar correu electrònic”.
- Abandonaments: fa referència al nombre de vegades que els usuaris han abandonat la història sense acabar de veure-la.
- Seguidors.
- Següent història: revela les vegades que s’ha clicat la teva història amb la intenció de passar a la història del següent compte.
- Clics a la direcció del negoci.
- Impressions.
- Clics a l’enllaç.
- Endavant: mostra el nombre de vegades que s’ha tocat la història per veure la següent foto o vídeo.
- Visites al perfil: són les vegades que s’ha accedit al compte des de la història.
- Abast.
- Clics en el botó “enviar missatge”.
- Segons el període:
- Ahir
- Últims 7 dies.
- Últims 14 dies.
- Últims 30 dies.
- Últims 3 mesos.
- Últims 6 mesos.
- Últim any.
- Últims 2 anys.
Si tens un negoci i utilitzes Instagram, és especialment important mesurar per poder saber si els esforços que fas estan servint d’alguna cosa i t’estan ajudant a arribar als teus objectius o no. Així doncs, et convidem a començar a analitzar les estadístiques d'Instagram i tenir-les en compte.
Si necessites ajuda per implementar una estratègia de continguts adequada pels teus objectius i per fer-ne un seguiment, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres, des de Nubulus t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.