Actualitat Nubulus

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

A l'article d'avui, t'expliquem tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes en línia Comença a fer servir JA aquesta estratègia!

Característiques principals de l'email màrqueting.

El correu electrònic màrqueting té una sèrie de característiques que fan que sigui una estratègia única que t'aportarà molts beneficis a nivell d'empresa. A continuació, et mostrem les principals característiques. Les coneixerem!

1.-Forma de comunicació menys invasiva: És un canal d'ús quotidià, sense forçar el client que t'atengui en el moment de la comunicació.

2.-Crea interès en els teus clients: Millora les relacions existents amb els contactes, oferint informació valuosa i rellevant que els ajuda a assolir els seus objectius. Recorda que el fet important no és la teva empresa, sinó els teus clients.

3.-Verificabilitat i seguiment: L'email màrqueting és mesurable i et permet conèixer la seva efectivitat mitjançant la taxa de conversió o l'obertura per clic.

4.-Segmentació de les teves bases de contactes: Pots adreçar-te a la teva audiència amb una alta especificitat mitjançant la segmentació de leads.

5.-Forma de contacte senzilla i eficient: Crear una campanya de correu electrònic màrqueting, gràcies a les plataformes actuals, és senzill i personalitzable. A més, és una estratègia de comunicació molt eficient que et permet informar els teus clients de novetats i mantenir-hi un contacte.

Per tant, l'email màrqueting per a empreses, és una tècnica que pots fer servir per als següents aspectes:

-Per establir relacions.

-Per generar reconeixement de marca.

-Per promocionar contingut.

-Per implementar màrqueting de productes.

-Per mantenir la teva audiència informada i al dia de promocions i ofertes.

Quins tipus d'email màrqueting hi ha?

És la tècnica perfecta per connectar amb nous clients, antics o simplement reconnectar-hi. Per a cadascun d'aquests objectius, hi ha una forma perfecta d'email màrqueting.

1.-Promocional: L'objectiu és oferir o presentar un nou producte, donar informació rellevant al client per tal de promoure la compra, és un tipus de campanya comercial.

En aquest cas, si es tracta d'un nínxol específic o petit, el més recomanable és donar informació tècnica i avançada, si es tracta d'un producte de consum general, crea una comunicació divertida i lúdica Sigues el més creatiu possible!

2.-Estacional: Estratègia d'estacionalitat que destaca per la seva rellevància en un moment específic de l'any. Si tens una joieria pots aprofitar dies tan especials com el Dia de la Mare, Sant Valentí o Nadal. Obtens més trànsit de clients en èpoques de l'any concretes.

3.-Transaccional: Enviament de correus electrònics durant les etapes del cicle de vida del client. Per exemple, si canviessis d'empresa de missatgeria, seria adequat informar a tots els teus clients. Pots contactar de manera senzilla amb un gran nombre de contactes i inspiren confiança als teus consumidors.

4.-De notícies: El màrqueting de notícies o butlletins, en què, automatitzem l'enviament de notificacions a un gran nombre de contactes. En aquest tipus de correu electrònic màrqueting pots enviar notícies corporatives, invitacions a esdeveniments, informar sobre noves col·laboracions o promocions especials.

5.-De seguiment: Un tipus d'email màrqueting molt positiu especialment per a ecommerces o botigues en línia. Si un client deixa el carretó abandonat, pot ser per múltiples causes, pèrdua de la connexió, dificultar per acabar la compra o algun tipus de fallada específica.

Cal parar atenció a l'evolució de cadascuna de les interaccions que tens amb els clients amb l'objectiu d'atendre totes les necessitats. Si rebeu un email, podreu saber la causa de l'abandonament del carret i es necessita algun tipus d'ajuda específica.

Si t'estàs preguntant com d'efectiu és l'email màrqueting per a projectes online com ecommerces , et deixem les dades següents:

-El 99% de les persones revisen el seu correu electrònic cada dia.

-El 64% dels mil·lennistes prefereixen comunicar-se amb les marques mitjançant el correu electrònic.

-El 59% dels enquestats afirma que els correus electrònics de màrqueting influeixen en les decisions de compra.

(Aquestes dades han estat recopilades per HubSpot)

Com fer una estratègia de correu electrònic màrqueting.

Ara que ja tens prou informació sobre email màrqueting, t'especifiquem els passos per dur a terme la teva pròpia estratègia de correu electrònic màrqueting Comencem!

1.-Establir els objectius de la teva estratègia: La finalitat de la teva campanya d'email màrqueting i què vols aconseguir amb ella.

2.-Defineix la teva audiència: És fonamental que coneguis el teu buyer persona per adaptar al màxim la teva estratègia quan ha contingut, estil, to, etc.

3.-Coneix el teu context: Coneix les dades sobre campanyes similars a la del teu sector o indústria i crea el teu propi estil.

4.-Crea la teva llista d'email màrqueting: A quins contactes voldràs enviar les campanyes i quines campanyes en concret.

5.-Pensa quin tipus de campanya vols dur a terme: Decideix si serà una campanya d'informació, promoció, seguiment…

6.-Crea un calendari: És fonamental fer un calendari indicant en quins dies i moments enviaràs les teves campanyes i incloure'l dins de la teva estratègia general de màrqueting digital.

7.-Mesura els teus resultats: Un cop enviada la primera campanya, analitza i estudia els resultats per anar-la adaptant fins a aconseguir els teus objectius establerts.

Eina Top per email màrqueting Comença avui mateix!

Per dur a terme la teva estratègia de correu electrònic màrqueting, hi ha diverses eines per fer-ho de manera senzilla i efectiva. Et mostrem l'eina per email marketing Active Campaign.

Et permet automatitzar correus electrònics personalitzats: Potents automatitzacions que impulsen experiències úniques i efectives per als teus clients, augmenta el teu abast amb campanyes més intel·ligents i connecta't directament amb més de 900 de les teves eines de màrqueting predilectes.

Si vols començar avui mateix a crear la teva campanya d'email màrqueting i beneficiar-te dels seus resultats, a Nubulus , som col·laboradors d'Active Campaign, aquí, pots començar a fer-la servir a un preu molt especial.

Ens veiem a la següent entrada del blog!

Actualitat Nubulus

.