Blog Nubulus
Què tenir en compte en una política de devolucions i canvis de productes?
22/06/2021
Cada vegada són més els negocis que decideixen endinsar-se en la venda online, per aquest motiu, en aquest post parlarem d'una part essencial de tot comerç electrònic, la política de canvis i devolucions.
Sovint, els venedors temen perdre diners a conseqüència d'un alt nombre de devolucions. Si ets un d'ells, tranquil, quan un client realitza una compra online no té interès en retornar-la, ja que generalment és un producte que necessita i tornar-lo o canviar-lo li resultarà una pèrdua de temps.
Tenir una política de canvis i devolucions detallada, no només et serà útil per deixar clares les condicions del teu negoci per evitar malentesos, també t'ajudarà a augmentar la credibilitat de la teva marca, a generar confiança i a fidelitzar els teus clients generant una bona experiència de compra. Amb una política adequada, els usuaris compraran més segurs perquè sabran que no perdran els diners si el producte té una tarda o simplement no compleix amb les seves expectatives.
Què ha de constar en la teva política de canvis i devolucions?
- Tipus de productes i condicions per cadascun. Si ofereixes diferents tipus de productes, hauràs de concretar si es poden retornar i en quines condicions s'accepten les devolucions. Generalment, no s'accepten devolucions de productes que per motius higiènics no es poden tornar a posar a la venda (com per exemple, roba interior), productes peribles i articles en males condicions.
- Import que es retornarà. És necessari esmenar com serà la devolució en la teva botiga online tenint en compte el que és millor pel teu negoci, tornar l'import íntegrament, retornar una part de l'import, canviar el producte per un d'igual, canviar-lo per un altre producte de l'eCommerce, entregar cupons de descompte o bé un moneder amb l'import de la devolució per poder-lo utilitzar en un altre moment.
- Temps en el que es pot retornar des de la compra. És importar especificar de quant temps disposen els clients per fer la devolució o canvi d'un producte des del moment en el qual han fet la compra.
- Costos d'enviament de la devolució o del canvi. Cal recalcar com es procedirà en casos específics tenint en compte que el canvi suposa el cost de dos enviaments, la devolució i l'enviament del nou producte. Caldrà detallar els costos que assumeix el negoci i els que assumeix el client.
- També pots afegir més dades que consideris rellevants. Dades de contacte per tractar temes de canvis i devolucions, explicar els passos detalladament per sol·licitar un canvi, clàusules que et permetin fer canvis en la política de canvis i devolucions quan ho creguis convenient, etc.
La pàgina de la política de canvis i devolucions haurà de ser visible pels clients, ja que mostrar-te transparent pot ajudar a prendre una decisió de compra a aquells que són més desconfiats.
Si necessites ajuda per posar a punt la teva botiga online, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.