Blog Nubulus
Optimitza el perfil de Google My Bussines per millorar el SEO. 7 passos imprescindibles!
21/02/2024
Si vols començar a treballar la teva fitxa de negoci de GMB, has de tenir en compte uns passos imprescindibles que et mostrem a l'article d'avui.
Sigues constant, realitza publicacions de manera habitual i sol·licita ressenyes als teus clients, notaràs com vas millorant a poc a poc, guanyant posicions i superant la teva competència.
Vols conèixer els passos imprescindibles per tenir una fitxa de GMB professional? T'ho expliquem!
7 passos imprescindibles per optimitzar la teva fitxa de GMB.
Igual que passa amb la resta d'aspectes de la teva empresa, el teu perfil de GMB requereix una constància per anar guanyant posicions i aparèixer en els primers resultats de cerques, especialment, per a les cerques locals. Coneix aquests 7 passos imprescindibles per tenir una fitxa de negoci òptima i comença a treballar-ho com més aviat millor.
1.-Fes que les teves valoracions creixin: És important que demanis als teus clients que et deixin valoracions a la fitxa de GMB, per això, tens diversos canals: Email Màrqueting, WhatsApp i el contacte directe amb el client.
Si tens un comerç o una botiga física, pots posar en un lloc visible un codi QR i sol·licitar als clients que et deixin ressenyes, només hauran d'escanejar el codi i ho podran fer directament. Notaràs com les teves valoracions creixen!
2.-Inclou keywords dins de la informació de la teva fitxa de Google: Has de prestar atenció i incloure, tal com fas a la teva pàgina web, paraules clau. Escull les que siguin importants i estiguin relacionades amb el teu negoci, afegeix les categories corresponents a la teva empresa, descripcions i publicacions.
3.-Fotos i més fotos: Replica el que publiques a les teves xarxes socials dins del teu perfil de GMB. Com més fotos posis relacionades amb la teva empresa i d'una qualitat òptima, més t'agradarà a Google.
Incloure fotos i imatges de la teva empresa, equip i els treballs que realitzeu, transmet confiança i seguretat als usuaris i t'ajudarà a anar millorant el posicionament de la teva fitxa.
4.-Respon a les valoracions dels teus clients Sempre!: No només és important que aconsegueixis un bon nombre de valoracions, també que contestis i dediquis uns minuts a respondre-les.
Si alguna de les valoracions que reps és negativa o una queixa, has de respondre com més aviat millor oferint una solució al client.
5.-Activa els missatges i comunica't més ràpid: Activa aquesta funció per rebre missatges i consultes directament al perfil d'empresa, podràs interactuar amb els clients d'una manera senzilla i pràctica.
Aquesta funcionalitat és especialment interessant, si un client vol arribar al teu negoci i no el troba o vol preguntar-te sobre un producte específic, podràs respondre des de la mateixa plataforma i en pocs segons.
6.-UTM i enllaços: Les etiquetes UTM són imprescindibles, et permeten conèixer quines i quantes visites estan arribant al teu perfil i incloure Call to Action dins de les publicacions, t'ajudarà a mesurar-ne l'impacte.
7.-Publicacions i constància: Tal com passa a Facebook o Instagram, hauries de publicar de manera habitual a la teva fitxa de GMB, t'ajudarà a donar-te a conèixer, guanyar posicions i que els clients tinguin més clar què ofereixes, vens o fas.
Seria recomanable, per tant, que incloguis al teu calendari editorial i estratègia de màrqueting digital i SEO, les publicacions específiques per a GMB . Google us recompensarà i tindrà en compte aquells perfils amb un bon ritme i qualitat de publicacions.
Mètriques que heu de tenir en compte per millorar la vostra fitxa de GMB
Les mètriques que t'atorga GMB són molt interessants i les has de revisar per saber el resultat de les teves accions.
Entre les diferents mètriques que has de consultar per poder adaptar i millorar la teva estratègia de SEO Local, hi ha:
-Com busquen els clients la teva empresa.
-On veuen els clients la teva empresa a Google.
-Accions dels clients: visites a la teva web, sol·licitud d'indicacions per arribar, trucar-te o enviar un missatge.
-Sol·licitud sobre com arribar-hi, descobreix les zones demogràfiques des de les quals es realitzen les consultes sobre com arribar al teu negoci o botiga física.
-Visualització de fotos, Google compara la nostra empresa davant d'empreses com la nostra i dins del mateix sector.
En aquest 2024 comença a treballar la teva fitxa de GMB i guanya posicions a la teva competència! Si vols comptar amb professionals per millorar el SEO Local de la teva empresa , no dubtis a contactar-nos i et facilitem pressupost.
Ens veiem aviat!