Blog Nubulus
Novetats en el món eCommerce: La unió de Shopify amb Facebook i Instagram.
19/02/2021
Recentment, Shopify anunciava una nova col·laboració amb dues de les aplicacions més rellevants de Mark Zuckemberg, Facebook i Instagram. Aquesta unió es basa en la integració de l'eina de pagament Shop Pay dins d'aquestes xarxes socials, sent així, la primera vegada que aquest mètode de pagament és accessible fora de la seva plataforma original, Shopify.
La trajectòria de Shopify en el món de l'eCommerce
Shopify porta revolucionant el món de l'eCommerce des del seu llançament, l'any 2006. Des dels seus inicis la plataforma s'ha caracteritzat per posar la creació de comerços electrònics a l'abast de pràcticament qualsevol usuari, de manera senzilla i sense la necessitat de tenir cap coneixement previ de programació.
També ha proporcionat als seus clients una sèrie d'eines que permeten, entre d'altres, l'augment del nombre de vendes diàries, no obstant això, el mètode de pagament Shop Pay és el major responsable de l'èxit de la firma. Aquesta eina, semblant a PayPal, es caracteritza per ser un dels mètodes de pagament més ràpids i segurs de l'actualitat, de fet, Shopify afirma que la velocitat de transacció pot augmentar fins a un 70% amb Shop Pay.
No és d'estranyar, doncs, que aplicacions com Facebook i Instagram vulguin integrar en les seves pàgines eines clau pel comerç en línia com Shop Pay. Aquest canvi sembla part de la tendència actual de moltes empreses, que davant de la creixent demanda de compres online han volgut adaptar-se al món eCommerce, un exmple clar n'és Whatsapp i la seva recent transformació a Whatsapp Business.
Quins beneficis aporta l'eina de Shop Pay?
Shop Pay s'uneix a Facebook i Instagram amb dos objectius clars: augmentar el nombre de productes en les aplicacions i el nombre de transaccions.
Per una banda, els comerciants que tinguin el seu negoci establert a la plataforma de Shopify podran anunciar els seus productes de manera senzilla en les aplicacions, augmentant així el nombre de productes disponibles. Per altra banda, els consumidors podran adquirir tots aquests productes sense la necessitat de canviar d’aplicació.
Amb la nova integració de Shop Pay, els usuaris només hauran d'ingressar les seves dades personals abans de realitzar la primera compra, després d'aquesta, les dades es guardaran de manera segura mitjançant Shop Pay.
A més a més, els usuaris que comprin a Facebook i Instagram a través de Shop Pay podran tenir un seguiment actualitzat de la seva comanda, com també podran conèixer quin impacte ambiental provoca la seva compra, ja que Shopify és conegut per indicar als seus consumidors les emissions de carboni resultants de cada transacció.
Les dades parlen per si soles, segons TechCrunch la unió ha resultat de moment en un augment del 36% d'usuaris actius, es noten ja, en les estadístiques de Facebook i Instagram, els 40 milions de compradors que utilitzaven anteriorment i de manera regular Shop Pay. De moment, però, només els comerciants que resideixin als Estats Units podran gaudir d’aquests resultats, ja que encara no s’ha llançat internacionalment.