Blog Nubulus
Mobile first Index
11/05/2020
Què és Mobile First Index i com pot afectar-te?
Avui per avui, no podem concebre les nostres vides sense tenir els nostres dispositius mòbils a la mà. Aquests, s'han convertit en el mitjà de navegació preferit de molts usuaris d'Internet, fins i tot, per sobre dels dispositius de sobretaula.
Per aquesta raó, al març de 2018, Google va canviar els criteris per a la indexació de e-Commerce i pàgines web i, des de llavors, atorga major importància a la versió mòbil en el moment de rastrejar-los i indexar-los. Vegem de què es tracta.
Què és Mobile First Index?
El Mobile First Index no és més que el criteri de referència que utilitza Google per a incloure a una pàgina web en els primers llocs de la llista de cerques.
Aquest criteri consisteix a atorgar els tan anhelats primers llocs de la llista a aquells llocs que estiguin correctament adaptats per a la seva visualització des de dispositius mòbils, com a prioritat davant la seva versió per a desktop.
Com afecta?
Si tens una pàgina o un e-Commerce que no està adaptat a tota classe de dispositius (mobile i desktop), t'arrisques al fet que Google et posicioni desfavorablement en la llista de cerca.
Et col·locarà molt per sota d'aquells llocs que sí que disposen d'una versió mòbil en ple funcionament. Per tant, és necessari corregir aquest aspecte, per a poder millorar el SEO de la teva e-Commerce o de la teva pàgina.
Com més a baix et trobis en la llista de resultats del motor de cerca, menor quantitat de trànsit aconseguiràs canalitzar cap al teu web, la qual cosa es tradueix en menor quantitat de visites i vendes més baixes.
Tips per a millorar la teva pàgina web o e-Commerce
Per a llocs web
- Dóna-li un disseny Responsive. Aquest tipus de disseny farà possible que el teu projecte estigui adaptat per a rebre visitants que ingressin a la teva pàgina des de dispositius mòbils, des d'un portàtil o des d'un PC de sobretaula per igual. Això evita que hagis de disposar d'una versió diferent per a cada tipus de dispositiu.
- Utilitza dues URL diferents. En una, ofereix els continguts per a pàgines d'escriptori i, en l'altra, els que són per a mòbils. En realitat, fer-ho no és un problema en si per a Google, sempre que el seu bot de rastreig pugui diferenciar-les.
- Utilitza un servidor dinàmic. També existeix l'opció de compartir continguts diferents a través d'una mateixa URL, sense importar la classe de dispositiu que utilitzi. Pot resultar una mica una miqueta treballós des de la perspectiva tècnica, però pot donar bons resultats.
Per a totes aquestes opcions, Google posa a la disposició dels usuaris un material d'orientació que pots consultar quan el necessitis.
Per a e-Commerce
- Posa al teu usuari en primer lloc. L'experiència d'usuari és la prioritat perquè un e-Commerce guanyi clients i ambaixadors. S'enfoca a proporcionar a l'usuari una experiència de compra altament satisfactòria.
Part d'això, consisteix a cuidar aspectes com la qualitat de les imatges i la grandària i tipus de lletres utilitzades. Cal que el lloc sigui molt visual, per la qual cosa el text ha de ser mínim i en un tipus de lletra que sigui completament llegible des de qualsevol dispositiu.
- Vigila la velocitat de càrrega del lloc web. Aquesta haver de ser el més veloç possible. Per a aconseguir-ho, has d'utilitzar menús condensats i comptar amb imatges que siguin lleugeres. Google té una eina que serveix per a verificar si la teva pàgina web compleix amb aquest criteri.
- Mantingues el carret de compra sempre a la vista. D'aquesta forma estarà sempre accessible i reduiràs el risc que l'usuari l'abandoni. La millor ubicació és la cantonada superior dreta de la pantalla.
- Mostra adequadament el teu contingut. La millor manera de fer-ho és en orientació vertical i no horitzontal. D'aquesta manera, l'usuari no haurà de voltejar el mòbil i podrà fer scroll fàcilment.