Blog Nubulus

Mobile first Index

11/05/2020

Què és Mobile First Index i com pot afectar-te?

Avui per avui, no podem concebre les nostres vides sense tenir els nostres dispositius mòbils a la mà. Aquests, s'han convertit en el mitjà de navegació preferit de molts usuaris d'Internet, fins i tot, per sobre dels dispositius de sobretaula.

Per aquesta raó, al març de 2018, Google va canviar els criteris per a la indexació de e-Commerce i pàgines web i, des de llavors, atorga major importància a la versió mòbil en el moment de rastrejar-los i indexar-los. Vegem de què es tracta. 

Què és Mobile First Index?

El Mobile First Index no és més que el criteri de referència que utilitza Google per a incloure a una pàgina web en els primers llocs de la llista de cerques. 

No hay texto alternativo para esta imagen

Aquest criteri consisteix a atorgar els tan anhelats primers llocs de la llista a aquells llocs que estiguin correctament adaptats per a la seva visualització des de dispositius mòbils, com a prioritat davant la seva versió per a desktop. 

Com afecta?

Si tens una pàgina o un e-Commerce que no està adaptat a tota classe de dispositius (mobile i desktop), t'arrisques al fet que Google et posicioni desfavorablement en la llista de cerca. 

Et col·locarà molt per sota d'aquells llocs que sí que disposen d'una versió mòbil en ple funcionament. Per tant, és necessari corregir aquest aspecte, per a poder millorar el SEO de la teva e-Commerce o de la teva pàgina.

No hay texto alternativo para esta imagen

Com més a baix et trobis en la llista de resultats del motor de cerca, menor quantitat de trànsit aconseguiràs canalitzar cap al teu web, la qual cosa es tradueix en menor quantitat de visites i vendes més baixes.

Tips per a millorar la teva pàgina web o e-Commerce

Per a llocs web

  • Dóna-li un disseny Responsive. Aquest tipus de disseny farà possible que el teu projecte estigui adaptat per a rebre visitants que ingressin a la teva pàgina des de dispositius mòbils, des d'un portàtil o des d'un PC de sobretaula per igual. Això evita que hagis de disposar d'una versió diferent per a cada tipus de dispositiu.
  • Utilitza dues URL diferents. En una, ofereix els continguts per a pàgines d'escriptori i, en l'altra, els que són per a mòbils. En realitat, fer-ho no és un problema en si per a Google, sempre que el seu bot de rastreig pugui diferenciar-les.
  • Utilitza un servidor dinàmic. També existeix l'opció de compartir continguts diferents a través d'una mateixa URL, sense importar la classe de dispositiu que utilitzi. Pot resultar una mica una miqueta treballós des de la perspectiva tècnica, però pot donar bons resultats. 

Per a totes aquestes opcions, Google posa a la disposició dels usuaris un material d'orientació que pots consultar quan el necessitis.

Per a e-Commerce

  • Posa al teu usuari en primer lloc. L'experiència d'usuari és la prioritat perquè un e-Commerce guanyi clients i ambaixadors. S'enfoca a proporcionar a l'usuari una experiència de compra altament satisfactòria. 

Part d'això, consisteix a cuidar aspectes com la qualitat de les imatges i la grandària i tipus de lletres utilitzades. Cal que el lloc sigui molt visual, per la qual cosa el text ha de ser mínim i en un tipus de lletra que sigui completament llegible des de qualsevol dispositiu.

  • Vigila la velocitat de càrrega del lloc web. Aquesta haver de ser el més veloç possible. Per a aconseguir-ho, has d'utilitzar menús condensats i comptar amb imatges que siguin lleugeres. Google té una eina que serveix per a verificar si la teva pàgina web compleix amb aquest criteri. 
  • Mantingues el carret de compra sempre a la vista. D'aquesta forma estarà sempre accessible i reduiràs el risc que l'usuari l'abandoni. La millor ubicació és la cantonada superior dreta de la pantalla.
  • Mostra adequadament el teu contingut. La millor manera de fer-ho és en orientació vertical i no horitzontal. D'aquesta manera, l'usuari no haurà de voltejar el mòbil i podrà fer scroll fàcilment.

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.