Blog Nubulus
Les long tail keywords i la seva importància en SEO.
30/04/2021
Quan desenvolupem una estratègia de SEO per posicionar una pàgina web, un dels factors més rellevants que hem de tenir en compte és la definició de les keywords, de les paraules claus que volem posicionar. Les keywords són les paraules que utilitza un usuari per fer una cerca en un cercador com Google, Bing, etc.
Actualment, Internet compta amb un nombre gegant de pàgines web. Per aquest motiu, posicionar-se en la primera pàgina de resultats de cerca de paraules clau més conegudes es converteix en una tasca difícil.
Vet aquí on rau la importància de les long tail keywords, paraules que poden ser l’alternativa de posicionament de la nostra web perquè tenen una menor competència.
Què són les long tail keywords?
Les long tail keywords, pel que fa al SEO, són frases o conjunts de termes que donen resposta a cerques més específiques que fan els usuaris en els motors de cerca. Aquest conjunt de paraules, generalment té un menor volum de cerca i conseqüentment, de competència, a la vegada que dona una resposta als usuaris molt més específica. Tot això, ens ajuda a aconseguir tràfic de qualitat per la nostra pàgina web, el que genera que augmentin les nostres possibilitats d’aconseguir conversions.
No hem de confondre el concepte de long tail keyword amb el nombre de paraules utilitzades per fer una cerca. Si busquem “les millors receptes del món” la nostra cerca tindrà cinc termes però serà molt més àmplia i general que si busquem “recepta coca de recapte escalivada”, que té quatre termes, però és una cerca de caràcter molt més específic.
Aproximadament, el 70% de les cerques que es realitzen en els cercadors, es realitzen amb més de dues paraules, per tant, amb long tail keywords.
Com ens poden ajudar les paraules clau de cua llarga?
Les long tail keywords principalment ens ajuden a:
- Ser més específics. Les persones que fan cerques de cua llarga són aquelles que tenen unes necessitats més concretes, tenen una audiència més segmentada. Per tant, les visites que arriben a la pàgina web mitjançant aquesta estratègia, seran menors quantitativament, però el tràfic generat és molt millor qualitativament. En conseqüència, augmenta el percentatge de conversió, ja que els usuaris que hi arriben, ho fan mitjançant una cerca molt concreta, i normalment, els usuaris que realitzen una cerca molt específica és perquè ja saben el que volen i estan preparats per fer una compra o adquirir un compromís. Has de tenir present que la importància no rau en el nombre d’espectadors sinó en el nombre de conversions.
- Tenir menys competència, ja que generalment, la competència enforca els seus esforços de posicionament en termes més genèrics del mercat. Per tant, centrar-se en termes més específics reduirà el nombre de competidors. Això comportarà una millora del posicionament web, ja que com menys competència tinguem, més senzill ens resultarà arribar a les primeres posicions en els resultats de cerca.
- Aconseguir una publicitat és més econòmica. En el màrqueting digital, generalment, el cost dels espais publicitaris depèn de la seva oferta i de demanda. Per aquest motiu, tenint en compte els punts anteriors, enfocar els nostres esforços en posicionar long tail keywords ens resultarà més econòmic que centrar els nostres esforços en posicionar paraules més generals.
- Arribar a un mercat més ampli. Quan el cercador ofereix a un usuari la long tail de forma agregada, generalment atraurà un major nombre de clients, el que el converteix en un nínxol de mercat especialment atractiu a l’hora d’operar.
Com trobar long tail keywords pel nostre negoci?
El primer pas a seguir per trobar un llistat de paraules clau adequades pel nostre negoci és pensar en aquest, què fa atractiu i útil el nostre producte o servei, quines persones necessiten el que nosaltres oferim, quins beneficis obtindran si ens escullen a nosaltres i no als nostres competidors. Tenir en compte el nostre benefici i allò que ens diferència ens serà de gran ajuda per trobar les long tail keywords adients, que ens facin destacar de la competència. Ser específics ens ajudarà a fer que ens trobin aquells usuaris que ens estan buscant.
Algunes eines que et poden ajudar a trobar les paraules clau de cua llarga adequades pel teu negoci són:
- Keywordtool.io.
- El mateix cercador de Google amb les preguntes relacionades.
- El comparador de paraules clau de Google Ads.
- Dinorank.com.
- Semrush.com.
Com pots observar, una estratègia de posicionament SEO mitjançant long tail keywords, desenvolupada adequadament i amb uns objectius clars i específics, pot ser especialment útil per posicionar la nostra pàgina web entre els primers resultats de cerca a la vegada que augmentem el nombre de conversions.
Si necessites ajuda per millorar el posicionament web del teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus t’acompanyem i t’assessorem en tot el procés de transformació digital perquè puguis assolir els teus objectius.