Blog Nubulus

Les long tail keywords i la seva importància en SEO.

30/04/2021

Quan desenvolupem una estratègia de SEO per posicionar una pàgina web, un dels factors més rellevants que hem de tenir en compte és la definició de les keywords, de les paraules claus que volem posicionar. Les keywords són les paraules que utilitza un usuari per fer una cerca en un cercador com Google, Bing, etc. 

Actualment, Internet compta amb un nombre gegant de pàgines web. Per aquest motiu, posicionar-se en la primera pàgina de resultats de cerca de paraules clau més conegudes es converteix en una tasca difícil. 

Vet aquí on rau la importància de les long tail keywords, paraules que poden ser l’alternativa de posicionament de la nostra web perquè tenen una menor competència

 

Què són les long tail keywords

Les long tail keywords, pel que fa al SEO, són frases o conjunts de termes que donen resposta a cerques més específiques que fan els usuaris en els motors de cerca. Aquest conjunt de paraules, generalment té un menor volum de cerca i conseqüentment, de competència, a la vegada que dona una resposta als usuaris molt més específica. Tot això, ens ajuda a aconseguir tràfic de qualitat per la nostra pàgina web, el que genera que augmentin les nostres possibilitats d’aconseguir conversions. 

 

 

 

No hem de confondre el concepte de long tail keyword amb el nombre de paraules utilitzades per fer una cerca. Si busquem “les millors receptes del món” la nostra cerca tindrà cinc termes però serà molt més àmplia i general que si busquem “recepta coca de recapte escalivada”, que té quatre termes, però és una cerca de caràcter molt més específic. 

 

 

 

Aproximadament, el 70% de les cerques que es realitzen en els cercadors, es realitzen amb més de dues paraules, per tant, amb long tail keywords

 

Com ens poden ajudar les paraules clau de cua llarga? 

Les long tail keywords principalment ens ajuden a: 

 

  • Ser més específics. Les persones que fan cerques de cua llarga són aquelles que tenen unes necessitats més concretes, tenen una audiència més segmentada. Per tant, les visites que arriben a la pàgina web mitjançant aquesta estratègia, seran menors quantitativament, però el tràfic generat és molt millor qualitativament. En conseqüència, augmenta el percentatge de conversió, ja que els usuaris que hi arriben, ho fan mitjançant una cerca molt concreta, i normalment, els usuaris que realitzen una cerca molt específica és perquè ja saben el que volen i estan preparats per fer una compra o adquirir un compromís. Has de tenir present que la importància no rau en el nombre d’espectadors sinó en el nombre de conversions. 

 

  • Tenir menys competència, ja que generalment, la competència enforca els seus esforços de posicionament en termes més genèrics del mercat. Per tant, centrar-se en termes més específics reduirà el nombre de competidors. Això comportarà una millora del posicionament web, ja que com menys competència tinguem, més senzill ens resultarà arribar a les primeres posicions en els resultats de cerca. 

 

  • Aconseguir una publicitat és més econòmica. En el màrqueting digital, generalment, el cost dels espais publicitaris depèn de la seva oferta i de demanda. Per aquest motiu, tenint en compte els punts anteriors, enfocar els nostres esforços en posicionar long tail keywords ens resultarà més econòmic que centrar els nostres esforços en posicionar paraules més generals. 

 

  • Arribar a un mercat més ampli. Quan el cercador ofereix a un usuari la long tail de forma agregada, generalment atraurà un major nombre de clients, el que el converteix en un nínxol de mercat especialment atractiu a l’hora d’operar. 

 

Com trobar long tail keywords pel nostre negoci? 

El primer pas a seguir per trobar un llistat de paraules clau adequades pel nostre negoci és pensar en aquest, què fa atractiu i útil el nostre producte o servei, quines persones necessiten el que nosaltres oferim, quins beneficis obtindran si ens escullen a nosaltres i no als nostres competidors. Tenir en compte el nostre benefici i allò que ens diferència ens serà de gran ajuda per trobar les long tail keywords adients, que ens facin destacar de la competència. Ser específics ens ajudarà a fer que ens trobin aquells usuaris que ens estan buscant. 

 

Algunes eines que et poden ajudar a trobar les paraules clau de cua llarga adequades pel teu negoci són: 

 

Com pots observar, una estratègia de posicionament SEO mitjançant long tail keywords, desenvolupada adequadament i amb uns objectius clars i específics, pot ser especialment útil per posicionar la nostra pàgina web entre els primers resultats de cerca a la vegada que augmentem el nombre de conversions. 

Si necessites ajuda per millorar el posicionament web del teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus t’acompanyem i t’assessorem en tot el procés de transformació digital perquè puguis assolir els teus objectius. 

Agenda una reunió gratuïta

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.