Blog Nubulus
La importància d'un bon servei postvenda en la teva botiga online.
01/10/2021
Què és el servei postvenda?
El servei postvenda fa referència a totes aquelles activitats que es duen a terme després de la venda del producte. Per tant, consisteix a oferir atenció al client després que aquest hagi comprat un producte en la botiga online.
Una bona estratègia de postvenda és un valor afegit que s'ofereix als clients i que pot resultar tant o més valorat que el mateix producte.
Per què és important el servei postvenda?
- Crea lleialtat cap a la marca. Saber que la marca et donarà un cop de mà inclús després de la venda, fidelitza als clients.
- El boca-orella és la millor publicitat. Sempre confiem més en la recomanació d'un conegut que en la d'un anunci, així doncs, els clients satisfets seran la millor publicitat que pot tenir la botiga online.
- Et permet aconseguir feedback del client. Com sempre repetim, la informació és molt valuosa, és poder. Així doncs, tot el que puguin explicar-nos els clients sobre la seva experiència de compra serà benvingut per saber què estem fent bé i en què podem millorar.
- Et permet seguir venent productes als clients. Si el client ha quedat satisfet amb la seva compra i hem seguit mantenint el contacte amb ell, tindrem la possibilitat d'oferir-li productes i novetats que puguin ser del seu interès, generant així noves vendes.
- Els clients satisfets acceptaran favorablement les novetats. És més senzill vendre un producte a clients que ja ens coneixen i estan satisfets amb el nostre producte que aconseguir clients que encara no et coneixen i apostin pel teu producte. Així doncs, si millorem un producte ja existent o llancem una novetat en la nostra botiga online, els primers generalment l'acceptaran millor.
Tipus de servei postvenda:
- Suport tècnic. És un dels serveis més freqüents i més rellevants, de fet, és recomanable considerar-lo una obligació per la teva botiga online i no un valor afegit.
- Garantia enfront d'avaries. La garantia comporta que et fas càrrec durant un temps determinat des de la compra dels problemes que puguin sorgir en el producte. Serà important explicar molt clarament quins seran els termes i condicions de la garantia per no donar lloc a mal entesos ni clients insatisfets.
- Canvis i devolucions. Oferir un procés senzill de canvis i devolucions serà vital per l'èxit de l'eCommerce, ja que el procés de devolució d'una botiga online és més complicat que el d'una botiga física, per això quan un client se n'adona quan la comanda li arriba que no és el que esperava o simplement no li va bé serà senzill crear-li insatisfacció. Així doncs, un procés àgil serà una manera de fidelitzar-lo i que torni a comprar en la botiga.
- Seguiment de la comanda. Des que un client realitza la seva compra en la botiga online fins que rep la seva comanda a casa passa per un període d'incertesa. Per aquest motiu, si volem millorar l'experiència de compra i la satisfacció dels clients cap al nostre negoci, serà molt útil eliminar aquest període d'incertesa informant-lo en tot moment d'on es troba la seva compra i quan arribarà.
- Enquestes. Enviar una enquesta als clients uns dies després de la recepció de la seva comanda, ens ajudarà a conèixer la seva experiència respecte a la nostra botiga i producte. La informació és poderosa així que les opinions dels nostres clients ens seran molt útils per millorar constantment. Analitzar la informació i extreure'n conclusions serà la manera de fer créixer el negoci a la vegada que els clients veuran que la seva opinió importa i es té en compte.
Avui en dia, cobrar un producte, enviar-lo i oblidar-se'n no és una opció. El client necessita sentir que el tens en compte i per tant, oferir un bon servei postvenda és essencial per aconseguir que els clients estiguin satisfets.
Si encara no implementes un bon servei postvenda en la teva botiga online, és el moment de posar-te mans a l'obra i oferir aquells més adients pel públic del teu eCommerce. Si necessites ajuda per millorar la teva botiga online, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.