Blog Nubulus
La importància de les valoracions de producte en la teva botiga online.
21/05/2021
Què són les valoracions?
Les valoracions són les opinions que deixen els clients d’una botiga online o d’un producte en concret en relació amb la seva experiència personal. Són d’especial interès pel negoci a Internet, ja que donen un feedback al venedor, sigui positiu o negatiu.
Generalment les valoracions fan referència al benefici esperat en relació amb el benefici obtingut.
Quina és la importància de les valoracions?
En els últims anys, la importància de les ressenyes ha crescut. Les valoracions de producte s’han convertit en una peça essencial per crear reputació, imatge de marca i generar confiança en els usuaris. Cada vegada són més els usuaris que necessiten l’opinió de tercers a l’hora de prendre una decisió de compra. Les valoracions dels usuaris orienten al client potencial a decidir-se per un producte o un altre, ja que ofereixen informació detallada del producte, que sovint és difícil pel venedor transmetre-la a través de la descripció i les especificacions.
Segons l’Observatori sobre hàbits en l’eCommerce en 2019 per Trusted Shops i Webtools, el 94,6% dels usuaris espanyols reconeix que cerca els comentaris d’altres consumidors abans de fer una compra online.
Les valoracions per tant, et permeten afegir als teus productes comentaris autèntics de clients que seran prescriptors dels propers. Així, quan un usuari arribi a la botiga online es farà una idea més precisa del producte que comprarà, facilitant en gran manera el seu procés de compra.
Per aquest motiu, ja és un fet que incorporar les opinions dels usuaris és un factor determinant en el comerç electrònic. Són un valor afegit que reforcen la identitat de marca i millora l’experiència de l’usuari en la botiga online.
Avantatges de les ressenyes de producte i generals en l’eCommerce:
- Influència positivament en la decisió de compra d’altres usuaris.
- Genera confiança als usuaris respecte al comerç electrònic gràcies a la transparència que es genera donar visibilitat a les opinions d’altres usuaris.
- Fidelitza els clients, ja que es genera un sentiment de col·laboració.
- Augmenta la taxa de conversió i disminueix la taxa de rebot.
- Augmenta el tràfic a la botiga online degut a l’augment de la taxa de clics a Google. Les valoracions a Google generen un focus d’atenció, més clics i aquest augment el percep el cercador interpretant-lo com positiu pel posicionament.
- Millora el SEO gràcies al contingut que generen els usuaris. Cadascuna de les ressenyes el cercador les interpreta com nou contingut i aquest, generalment proporcionarà paraules clau valuoses. Tot això ajudarà al posicionament.
- Et permet oferir un servei d’atenció al client de qualitat aprofitant les incidències per donar resposta als problemes que puguin sorgir oferint una solució adequada als clients.
- Millora la línia de productes de la botiga online, ja que les opinions dels usuaris faran coneixedor al venedor dels productes als quals s’ha de donar una major rellevància i altres que tinguin aspectes a millorar.
- Redueix la taxa de devolucions perquè com hem dit anteriorment, les valoracions ajudaran a l’usuari a fer-se una idea més precisa del producte que comprarà.
Com pots observar, obrir l’eCommerce a valoracions dels clients és especialment beneficiós, ja que genera un win-win, tant pels usuaris com pels venedors.
Des de Nubulus, som partners de Trusted Shops, que proporciona a les botigues online un segell de qualitat i un sistema de valoracions de clients que ajudaran a donar un impuls als usuaris per confiar en la botiga online i completar la seva compra.