Blog Nubulus
Internet es posiciona com el líder en el consum de mitjans, superant per primera vegada a la televisió.
09/07/2021
Recentment, l’AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación) ha revelat els resultats de la segona onada d’aquest 2021 de l’EGM (Estudi General de Mitjans).
L’AIMC és una associació formada per nombroses empreses associades entre les quals destaquen mitjans de comunicació i empreses vinculades al sector publicitari. El 1968 van crear l’EGM, un dels principals instruments de mesura d’audiències, ja que analitza el comportament de la població respecte als diferents mitjans de comunicació. Cada any, es divideix la investigació en tres onades.
La segona onada del 2021 representa els resultats dels mesos d’abril, maig i juny. Concretament, els treballs de camp van començar el 7 d’abril i l’entrega dels resultats als associats es va produir el passat dimarts, 6 de juliol. Així doncs, la segona onada reflecteix el consum de mitjans en el context del procés de recuperació econòmica que comporta l’aixecament de les mesures restrictives, l’avenç en la vacunació de la població i la reactivació de sectors com el turisme, l’oci nocturn i els transports.
En mig d’aquest context de necessària digitalització, Internet es posiciona per primera vegada en el nostre país com el mitjà amb més penetració, deixant així la televisió en la segona posició, que fins ara, havia ocupat la primera. Per ser més precisos, Internet ha tingut una penetració del 84% en vers la televisió que l’ha tingut d’un 82,8%.
L’increment de penetració d’Internet s'ha vist afavorit a conseqüència de factors com la consolidació dels processos de digitalització, l’auge de l’oci i l’entreteniment a la llar i el creixement del comerç electrònic.
L’estudi ens mostra dades tan rellevants com que les pàgines web amb més visitants únics són YouTube, Facebook i Spotify; que el smartphone és el principal dispositiu d'accés a Internet, concretament un 94,5% enfront del portàtil amb un 55% i el ordinador de taula amb 28,7%.
Amb les dades al nostre abast, ens hem d’adaptar a les tendències i costums del públic per poder arribar a ells. Vet aquí, la importància que donem des de Nubulus a començar a construir les pàgines web en format mòbil i a partir d’aquí adaptar les versions a ordinador, i no a la inversa.
Així doncs, les dades confirmen que fer publicitat a internet és una bona inversió per la teva marca, ja que és on es troba el públic. Si estàs decidit i vols fer una campanya, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en tot el procés per tal d’aconseguir uns resultats òptims.