Blog Nubulus
INSTAGRAM aposta per monetitzar IGTV
11/05/2020
A partir d’aquesta primavera, Instagram comença una prova per posar anuncis a IGTV i monetitzar aquesta eina. Es tracta de la plataforma de vídeos de major durada de l’habitual d’Instagram, on es poden penjar vídeos de fins a una hora de durada (si tens un compte verificat).
Tot i que la plataforma no ha acabat de tenir tot el ressò desitjat, dins de les noves eines de monetització Instagram ha confirmat que ha seleccionat a un grup de creadors perquè participin en la prova inicial dels anuncis in-stream, que ofereixen la possibilitat de posar publicitat de manera integrada i es visualitzi dins del reproductor de vídeos. Aquests creadors de vídeo que participin en la prova rebran una participació del 55% en tota la publicitat d’IGTV, la mateixa proporció que ofereix YouTube.
La possibilitat de generar ingressos reals i directes a través d’IGTV pot ser la manera d’impulsar la plataforma, ja que podria atreure més influencers al proporcionar-los una nova font d’ingressos i una altra manera perquè els principals creadors de contingut puguin publicar amb més freqüència.
Copiar a Snapchat?
L’altra manera de fer créixer IGTV és copiar Snapchat i anar cap a l’audiència d’Snap Original’s. Hi ha una tendència emergent de consum que mostra que els usuaris opten per contingut d’episodis curts optimitzats per a mòbils, que és el que fa aquesta plataforma d’Snapchat i el que podria aprofitar Instagram.
Tot i això, hi ha una barrera important per atreure els usuaris d’aquest tipus de contingut: els vídeos originals a Snapchat tenen una durada mitjana d’uns 5 minuts, mentre que la major part del contingut d’IGTV se situa entre els 15 i els 30 minuts.
La nova capacitat de monetitzar IGTV pot ser l’impuls definitiu que necessita aquesta plataforma, però de moment és difícil saber si podrà competir de veritat amb YouTube, TikTok, Snapchat i altres plataformes de vídeo digital.