Blog Nubulus
Facebook permetrà afegir als negocis les seves botigues a WhatsApp.
25/06/2021
L’any passat, Facebook, la marca de Mark Zuckerberg, va presentar Facebook Shops, les botigues online de Facebook, una eina que permet als negocis crear la seva botiga a la plataforma d’una manera senzilla i poder vendre els seus productes a Facebook i a Instagram.
Actualment, Facebook té més d’un milió de botigues actives cada mes, i aquestes ja tenen 300 milions de visites. Són un aparador gegant, ja que funcionen en xarxes socials amb gran abast (Facebook i Instagram), que permeten fer arribar els negocis a una immensa quantitat d’usuaris.
Recentment, Facebook ha anunciat que integrarà les botigues a la seva aplicació de missatgeria instantània, Whatsapp Business. L’any passat, en la presentació de les botigues, la marca ja va advertir que duria a terme aquesta integració, i ara, ha arribat oficialment el moment. D’aquesta manera, els usuaris de WhatsApp podran visitar les botigues online d’aquells negocis que estan registrats a Facebook Shops des de la mateixa aplicació. Tot i que de moment, Facebook no ha posat data de llançament d’aquesta nova funcionalitat.
La diferència amb el model existent actualment de catàleg serà que les botigues de Facebook es poden visitar fora de WhatsApp, el que ajudarà a la protecció de la botiga a la vegada que facilitarà la feina dels venedors, ja que evitarà que hagin de fer dues vegades la tasca de llistar els seus productes en dos llocs diferents. La resta de l’experiència serà molt semblant a la que ja coneixem. Els usuaris podran conversar directament amb el venedor mitjançant el xat, de manera que si el consumidor té dubtes, podran ser resolts al moment, també podrà consultar el catàleg de productes i completar la seva compra des de la mateixa aplicació, prement un botó en la part superior del xat podran accedir fàcilment a la botiga.
Des de Nubulus, ens sembla una iniciativa molt útil pels negocis, tot el que siguin altaveus per transmetre el que fan, són una bona notícia i noves possibilitats de fer créixer les seves vendes. A més, també serà una eina senzilla d’utilitzar per als usuaris, on sense dubte, la seva experiència de compra serà positiva. L’objectiu de Facebook és que “la missatgeria sigui la millor manera per connectar a clients i empreses”, ja que després d’haver investigat al respecte, poden afirmar que les persones prefereixen comunicar-se amb les empreses per missatge per tal de rebre ajuda i són més propenses a comprar quan poden fer-ho.
Si necessites ajuda per gestionar adequadament el teu WhatsApp Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l’èxit.