Blog Nubulus
Enllaços UTM: La seva importància en l'analítica web.
11/02/2022
Codis UTM: La seva importància en l'analítica web.
L'analítica web és una part essencial del màrqueting digital. Sense un estudi constant de la gestió de la nostra web és impossible optimitzar el nostre negoci per a vendre més i captar una major quantitat de clients. És per això, que és important conèixer la nostra clientela i la seva procedència, per poder així, assolir els nostres objectius de millora.
Actualment, disposem d'un ventall més ampli d'eines que ens aporten diferents perspectives per valorar l'èxit de la nostra web, els codis UTM, per exemple, en són una de les més utilitzades.
Què són els codis UTM?
Els codis UTM, o paràmetres UTM, són breus fragments de text que s'afegeixen al final d'un enllaç web. La seva funció principal està descrita en el seu nom, Urchin Traffic Monitor, és a dir, Monitor de tràfic Urchin, una eina per a mesurar i recopilar dades que permeten estudiar al detall el tràfic que té la nostra pàgina web.
Aquests codis, que no afecten la funcionalitat de l'enllaç al qual s'afegeixen, permeten conèixer la procedència dels usuaris. Usats de forma habitual, permeten analitzar l'impacte de les visites a la nostra web. Així doncs, els codis UTM, ens permeten poder analitzar al detall els resultats de les nostres accions de màrqueting i prendre així decisions més encertades en futures campanyes.
Ha funcionat realment la campanya de màrqueting en la que tant has invertit? Els teus clients provenen d'una xarxa social en concret? Hi ha alguna paraula clau que estigui funcionant realment bé? Els diferents tipus de codis UTM et permeten respondre a preguntes d'aquest estil de manera senzilla. Aquests, inclús, es poden combinar en un mateix enllaç per a poder respondre a les teves preguntes amb exactitud.
Tipus de codis UTM.
-
Codis UTM de campanya (utm_campaing):
El codi UTM més adient per a mesurar els resultats d'una campanya de màrqueting en concret. Aquest codi indica si una campanya està aconseguint atreure el tràfic d'usuaris que s'esperava en la teva pàgina web.
https://nubulus.cat/?utm_source=territoriscat&utm_medium=web&utm_campaign=seccionempressa&utm_content=googlemybusiness&utm_term=guia
-
Codis UTM de font (utm_source):
Permet conèixer l'origen del tràfic a la teva web. S’utilitza freqüentment per saber si els teus clients han trobat l'enllaç en xarxes socials, correus electrònics de promoció, blocs, o inclús, per recomanació d'altres clients.
https://nubulus.cat/?utm_source=territoriscat&utm_medium=web&utm_campaign=seccionempressa&utm_content=googlemybusiness&utm_term=guia
-
Codis UTM de mitjà (utm_medium):
Aporta les dades necessàries del medi en el qual s'ha llençat una campanya, per conèixer així, el tràfic que un medi en concret genera.
https://nubulus.cat/?utm_source=territoriscat&utm_medium=web&utm_campaign=seccionempressa&utm_content=googlemybusiness&utm_term=guia
-
Codi UTM de contingut (utm_content):
Dóna a conèixer quin tipus de contingut és el que més crida l'atenció entre els teus clients i, per tant, crea una major entrada a la teva web. Et permet conèixer el contingut pel qual has d'apostar més.
https://nubulus.cat/?utm_source=territoriscat&utm_medium=web&utm_campaign=seccionempressa&utm_content=googlemybusiness&utm_term=guia
-
Codi UTM de terme (utm_term):
Amb aquest codi pots conèixer amb quins termes o paraules t'han localitzat els usuaris. Ajuda a posicionar-te en indicar les paraules clau que susciten més interès entre clients potencials.
https://nubulus.cat/?utm_source=territoriscat&utm_medium=web&utm_campaign=seccionempressa&utm_content=googlemybusiness&utm_term=guia
Aquests codis poden utilitzar-se per separat o en diferents combinacions. Des de Nubulus, ens encarreguem de seleccionar els codis més adients per al teu negoci, com també, del seu posterior anàlisis per a què la teva web assoleixi tots els objectius d'èxit que vulguis per al teu negoci.