Blog Nubulus

Què és el Pla de Màrqueting? Fases i accions per desenvolupar-lo.

30/03/2021

Actualment, tots els negocis, independentment de la seva grandària, haurien de desenvolupar un pla de màrqueting per tal d’aconseguir els seus propòsits amb èxit. Un pla de màrqueting ajuda a l’empresa a no fer passos sense un rumb establert i sense uns objectius clars, serà una guia que ens servirà de referència a l’hora de planificar totes les accions i estratègies. 

Què és el pla de màrqueting? 

Un pla de màrqueting és un document en format de text que conté els estudis de mercat elaborats per l’empresa, els objectius de màrqueting a aconseguir, les accions a implementar per aconseguir-los, el responsable de cadascuna d’elles, el termini i el temps en que es portarà a terme cadascuna de les accions plantejades i l’assignació de recursos necessària per a executar-lo. Per tant, marca què s’ha de fer, qui ha de fer-ho, quan fer-ho i amb quins recursos. 

Com pots veure, és una guia que orienta a l’empresa per determinar els passos a seguir en cada moment. A partir d’una investigació determinada, l’empresa sabrà quina és la millor manera d’atreure els seus clients i amb quins KPI mesurar-ho. 

Quines fases té un pla de màrqueting? 

Un pla de màrqueting consta de 5 fases: 

  1. Diagnòstic. La primera fase serveix per saber on estem i definir la situació de l’empresa.  
  2. Objectius. En la segona fase es definirà on anem, quina és la meta de l’empresa. 
  3. Estratègia. En la tercera fase es fixarà com s'arribarà als objectius de l’empresa, com s’assolirà la meta. 
  4. Tàctica. Es marcaran les accions que s’han de fer, es definirà el full de ruta. 
  5. Control. Servirà per veure si l’empresa està en el camí adequat, si està en el camí de ruta marcat prèviament. 

Quines accions s’han de realitzar en cada fase? 

  1. En la fase de DIAGNÒSTIC s’haurà de realitzar: 

    • Una anàlisi de la situació externa de l’empresa. Per una banda, s’analitzarà el macroentorn. Tenint en compte per tant, l’entorn demogràfic, l’entorn econòmic, el sociocultural, el mediambiental, el tecnològic, i el polític i legal. D’altra banda, s’analitzarà el microentorn, examinant el sector, el mercat, els consumidors, els proveïdors, els intermediaris i la competència. 
    • Una anàlisi interna on s'estudiaran els recursos financers, els recursos organitzatius, els tecnològics i els equipaments, els recursos humans i els avantatges competitius. 
    • Una anàlisi DAFO. Per determinar les debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats de l’empresa
    • Una matriu de posició competitiva, que es constitueix mitjançant l’atractiu del mercat al qual es dirigeix l’empresa i la posició en la qual es troba aquesta enfront de la competència.  
      En l’atractiu de mercat es tindran en compte elements com la dimensió, la taxa de  creixement, el potencial de diferenciació, el poder de negociació amb clients, les  barreres d’entrada i de sortida, la inversió necessària, l’existència d’economies d’escala, etc.  
      En la posició competitiva de l’empresa contemplarem elements com les quotes de  mercat, la gamma de producte, el compliment de necessitats dels clients, la  flexibilitat en els costos, les capacitats pròpies, etc. 
  2. En la fase d’OBJECTIUS es definiran els objectius principals i els secundaris del pla de màrqueting, primer es marcaran els objectius estratègics i després els objectius de màrqueting. Se’n poden marcar tant de quantitatius (per exemple, increments de quota, de facturació, de cartera de client...) com de qualitatius (per exemple, millorar la notorietat de marca, la percepció del producte...) però serà necessari que tots ells siguin concrets subjectes a hipòtesi.
  3. En la fase d’ESTRATÈGIA es marcarà l’estratègia a seguir per assolir els objectius. En aquesta fase es durà a terme la segmentació del públic objectiu realitzant un buyer persona, i es definirà l’estratègia del posicionament i l’estratègia de fidelització del producte a seguir. En la tercera fase també es fixarà el màrqueting mix que consta de la política de producte, la política de preus, la política de distribució, la política de comunicació
  4. En la fase de TÀCTICA s’establirà un pla d’acció per desenvolupar l’estratègia, on es reflectiran quines accions es faran, qui les farà, quan es faran i quant ens costaran. S’elaborarà un pla de contingència i una anàlisi d’escenaris
  5. En la fase de CONTROL es mesurarà si les accions realitzades ajuden a assolir els objectius, es mesuraran els diferents KPIs escollits (Key Performance Indicators). Per tal d’escollir els indicadors, s’ha de tenir en compte que aquestes mètriques de seguiment de les accions han de ser senzilles (fàcils de calcular i interpretar), útils (que responguin als objectius del negoci), oportunes (mostren la informació a temps per prendre decisions immediates), entenedoresprecises (han de representar una solució), justes (millor poques i útils que moltes que no aporten informació rellevant) i objectives (una mètrica no pot ser interpretable o subjectiva). 

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.