Blog Nubulus
Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?
10/06/2022
Què és Pinterest?
Pinterest és una xarxa social visual que, podríem definir-la com "una eina de descobriment visual, que pots fer servir per a trobar idees per als teus projectes i interessos".
Es poden compartir fotos, infografies, vídeos i qualsevol contingut que ens passi pel cap.
Molts usuaris utilitzen aquesta plataforma com a catàleg d'idees, ja que ens ajuda a organitzar, arxivar i compartir contingut agrupat per interessos, temàtiques…
Per a què serveix Pinterest?
La finalitat de Pinterest és que puguem crear les nostres pròpies col·leccions de contingut que ens semblen interessants. Poden ser de tota mena; llibres, roba, cursos, i qualsevol cosa que puguem imaginar.
Aquestes col·leccions queden guardades en un tauler estil els suros que podem penjar de la paret. A més, aquests taulers poden ser compartits amb altres usuaris i poden donar-los-hi “m'agrada”, afegir-los a favorits o fins i tot a les seves pròpies col·leccions.
Quins beneficis aporta Pinterest a una empresa?
- Millora el posicionament SEO per imatges: En els últims temps Pinterest s'ha tornat una de les millors xarxes socials per a augmentar el posicionament SEO d'una web. Això és degut a les imatges que pengem. Si aquestes estan ben optimitzades i apuntant correctament al nostre lloc web, el tràfic web augmentarà gràcies a les aparicions que tindran en Google Imatges.
- Aporta notorietat de marca: Existeix molta competitivitat entre marques, i per això, cal destacar per sobre d'aquestes i es pot tornar una tasca complicada.
- Augmenta els seguidors: No sols hem d'optimitzar correctament les imatges que pengem en el nostre tauler, sinó que també és important descobrir quins són els “tags” més usats pel nostre públic objectiu.
- Major visibilitat: Si la nostra marca o empresa és una eCommerce i es dedica a la venda de productes o serveis, Pinterest pot ajudar-nos a millorar la nostra visibilitat.
- Viralitzacions de la marca: Pinterest és una plataforma utilitzada per més de 80 milions de persones, per tant, és molt fàcil que el contingut que tinguem publicat es viralitza.
Com definim una bona estratègia eCommerce a Pinterest:
- Aconseguir trànsit de qualitat: Amb les persones que potencialment estarien interessades a comprar-te, és una de les millors utilitats de Pinterest.
- Lloc on guardar "desitjos" futurs: És una excel·lent xarxa on arxivar una llista de desitjos de manera ordenada, de la mateixa manera que ja ho fan fins a les més prestigioses botigues virtuals.
- Descobrir trucs: En aquesta plataforma pots descobrir noves idees de negoci, nous trucs per a dur a terme en la teva empresa o infografies on es mostren tècniques noves.
Beneficis del màrqueting a Pinterest:
Pinterest ofereix diferents avantatges. Per a les empreses específicament, aquests avantatges que ofereix la plataforma són molt favorables.
- Trànsit al lloc web: Si bé el potencial de Pinterest sembla sofrir les deficiències perquè les imatges no es mostren en els primers resultats en Google. Pot ser una gran eina per a millorar la referència del teu lloc.
- Pin disponible a llarg termini: Si desitges utilitzar la plataforma per a promoure el teu negoci, recorda que hauràs d'adoptar un enfocament que duri. Els pins no tenen una vida de venciment cronològica, la qual cosa és un avantatge, ja que el teu producte pot veure's fins i tot mesos després d'haver estat publicat.
- El nombre de seguidors no importa: El nombre de seguidors no és important en Pinterest. Els teus pins poden obtenir immediatament un excel·lent abast i compromís de part dels teus seguidors gràcies a l'algorisme de Pinterest que simula un motor de cerca.
- Baixa competència: Les empreses que estan fent ús de Pinterest en les seves estratègies de màrqueting encara són molt poques. Per tant, la teva competència és molt poca. Ara és el moment adequat per a construir la teva presència i guanyar una porció d'usuaris potencialment interessats.
Pinterest al eCommerce:
Pinterest és un referent en el comerç electrònic. És una xarxa social que a poc a poc ha anat creixent i té un gran potencial. És la primera en el món de les botigues virtuals, ja que la majoria dels continguts del comerç electrònic es transmeten a través d'ella.
Els principals passos a seguir per a crear un perfil en Pinterest són els següents:
- Iniciar-se com a empresa
- Fer un perfil per a empreses: Tenint en compte Pinterest Analytics, per a poder seguir de prop la nostra activitat i veure qui interactua amb la nostra web i pins.
- Mostrar i inspirar: A més de publicar contingut del producte cal publicar inspiracions perquè el teu públic és senti identificat amb la teva manera de veure les coses.
- Parar esment a la descripció i a les etiquetes: Amb una correcta descripció els seguidors accediran amb major facilitat als nostres pins. La descripció ha de ser breu i que contingui paraules claus. També convé utilitzar etiquetes.
- Usar imatges atractives per a cridar l'atenció: Les imatges atractives són les que més arriben al públic, publica aquest tipus d'imatges i evita abusar d'imatges de productes. Si s'afegeix un enllaç al pin, s'aconseguirà més trànsit.
Pinterest i el botó per a fer compres:
Pinterest compta amb més de 100 milions d'usuaris, dels quals una gran quantitat sempre es troba actiu i afegint pins. Per això, és probable que mentre naveguis per aquesta xarxa social, et fan venir ganes de comprar un producte. Ja fa uns anys que Pinterest va afegir els botons d'acció, mitjançant els quals es permet als usuaris fer compres o bé, afegir objectes a una llista de desitjos. Funcionen amb un simple clic en uns productes que s'agreguen a un carret de compres i per a ser posteriorment lliurats. La idea és que en el menor temps possible puguis estar gaudint del producte.
La idea d'afegir aquests botons d'acció, és que el temps més gran dins de Pinterest, a més de generar ingressos per a la plataforma. De moment, l'única manera de fer una compra és clicant l'enllaç que s'afegeix a les entrades, encara que en moltes ocasions no enllacen a una pàgina de compra.
Pinterest té plans ben definits per al seu propi futur que poden convertir-lo en un competidor important en la indústria de l'eCommerce.
En aquesta xarxa social pots guardar contingut de manera fàcil i intuïtiva per a consultar després, compartir i interactuar amb altres persones.