Blog Nubulus

Com podem potenciar les botigues online amb Pinterest?

10/06/2022

Què és Pinterest?

Pinterest és una xarxa social visual que, podríem definir-la com "una eina de descobriment visual, que pots fer servir per a trobar idees per als teus projectes i interessos".

Es poden compartir fotos, infografies, vídeos i qualsevol contingut que ens passi pel cap.

Molts usuaris utilitzen aquesta plataforma com a catàleg d'idees, ja que ens ajuda a organitzar, arxivar i compartir contingut agrupat per interessos, temàtiques…

 

Per a què serveix Pinterest?

La finalitat de Pinterest és que puguem crear les nostres pròpies col·leccions de contingut que ens semblen interessants. Poden ser de tota mena; llibres, roba, cursos, i qualsevol cosa que puguem imaginar.

Aquestes col·leccions queden guardades en un tauler estil els suros que podem penjar de la paret. A més, aquests taulers poden ser compartits amb altres usuaris i poden donar-los-hi “m'agrada”, afegir-los a favorits o fins i tot a les seves pròpies col·leccions.

 

Quins beneficis aporta Pinterest a una empresa?

  • Millora el posicionament SEO per imatges:  En els últims temps Pinterest s'ha tornat una de les millors xarxes socials per a augmentar el posicionament SEO d'una web. Això és degut a les imatges que pengem. Si aquestes estan ben optimitzades i apuntant correctament al nostre lloc web, el tràfic web augmentarà gràcies a les aparicions que tindran en Google Imatges.
  • Aporta notorietat de marca:  Existeix molta competitivitat entre marques, i per això, cal destacar per sobre d'aquestes i es pot tornar una tasca complicada. 
  • Augmenta els seguidors:  No sols hem d'optimitzar correctament les imatges que pengem en el nostre tauler, sinó que també és important descobrir quins són els “tags” més usats pel nostre públic objectiu.
  • Major visibilitat: Si la nostra marca o empresa és una eCommerce i es dedica a la venda de productes o serveis, Pinterest pot ajudar-nos a millorar la nostra visibilitat.
  • Viralitzacions de la marca: Pinterest és una plataforma utilitzada per més de 80 milions de persones, per tant, és molt fàcil que el contingut que tinguem publicat es viralitza.

 

Com definim una bona estratègia eCommerce a Pinterest:

  • Aconseguir trànsit de qualitat: Amb les persones que potencialment estarien interessades a comprar-te, és una de les millors utilitats de Pinterest.
  • Lloc on guardar "desitjos" futurs: És una excel·lent xarxa on arxivar una llista de desitjos de manera ordenada, de la mateixa manera que ja ho fan fins a les més prestigioses botigues virtuals. 
  • Descobrir trucs: En aquesta plataforma pots descobrir noves idees de negoci, nous trucs per a dur a terme en la teva empresa o infografies on es mostren tècniques noves.

 

Beneficis del màrqueting a Pinterest:

Pinterest ofereix diferents avantatges. Per a les empreses específicament, aquests avantatges que ofereix la plataforma són molt favorables.

  • Trànsit al lloc web: Si bé el potencial de Pinterest sembla sofrir les deficiències perquè les imatges no es mostren en els primers resultats en Google. Pot ser una gran eina per a millorar la referència del teu lloc. 
  • Pin disponible a llarg termini: Si desitges utilitzar la plataforma per a promoure el teu negoci, recorda que hauràs d'adoptar un enfocament que duri. Els pins no tenen una vida de venciment cronològica, la qual cosa és un avantatge, ja que el teu producte pot veure's fins i tot mesos després d'haver estat publicat.
  • El nombre de seguidors no importa: El nombre de seguidors no és important en Pinterest. Els teus pins poden obtenir immediatament un excel·lent abast i compromís de part dels teus seguidors gràcies a l'algorisme de Pinterest que simula un motor de cerca.
  • Baixa competència: Les empreses que estan fent ús de Pinterest en les seves estratègies de màrqueting encara són molt poques. Per tant, la teva competència és molt poca. Ara és el moment adequat per a construir la teva presència i guanyar una porció d'usuaris potencialment interessats.

 

Pinterest al eCommerce:

Pinterest és un referent en el comerç electrònic. És una xarxa social que a poc a poc ha anat creixent i té un gran potencial. És la primera en el món de les botigues virtuals, ja que la majoria dels continguts del comerç electrònic es transmeten a través d'ella.

Els principals passos a seguir per a crear un perfil en Pinterest són els següents:

  • Iniciar-se com a empresa
  • Fer un perfil per a empreses: Tenint en compte Pinterest Analytics, per a poder seguir de prop la nostra activitat i veure qui interactua amb la nostra web i pins.
  • Mostrar i inspirar: A més de publicar contingut del producte cal publicar inspiracions perquè el teu públic és senti identificat amb la teva manera de veure les coses.
  • Parar esment a la descripció i a les etiquetes: Amb una correcta descripció els seguidors accediran amb major facilitat als nostres pins. La descripció ha de ser breu i que contingui paraules claus. També convé utilitzar etiquetes.
  • Usar imatges atractives per a cridar l'atenció: Les imatges atractives són les que més arriben al públic, publica aquest tipus d'imatges i evita abusar d'imatges de productes. Si s'afegeix un enllaç al pin, s'aconseguirà més trànsit.

 

Pinterest i el botó per a fer compres:

Pinterest compta amb més de 100 milions d'usuaris, dels quals una gran quantitat sempre es troba actiu i afegint pins. Per això, és probable que mentre naveguis per aquesta xarxa social, et fan venir ganes de comprar un producte. Ja fa uns anys que Pinterest va afegir els botons d'acció, mitjançant els quals es permet als usuaris fer compres o bé, afegir objectes a una llista de desitjos. Funcionen amb un simple clic en uns productes que s'agreguen a un carret de compres i per a ser posteriorment lliurats. La idea és que en el menor temps possible puguis estar gaudint del producte.

La idea d'afegir aquests botons d'acció, és que el temps més gran dins de Pinterest, a més de generar ingressos per a la plataforma. De moment, l'única manera de fer una compra és clicant l'enllaç que s'afegeix a les entrades, encara que en moltes ocasions no enllacen a una pàgina de compra. 

Pinterest té plans ben definits per al seu propi futur que poden convertir-lo en un competidor important en la indústria de l'eCommerce.

En aquesta xarxa social pots guardar contingut de manera fàcil i intuïtiva per a consultar després, compartir i interactuar amb altres persones. 

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.