Actualitat Nubulus

Com fer una cerca de paraules clau efectiva per Shopify

23/06/2023

Has creat la teva botiga Shopify, però no saps com fer que els clients et trobin? No et preocupis!

En aquest article t'ensenyem com fer una cerca de paraules clau efectiva per millorar la teva estratègia de màrqueting de continguts i optimització en els motors de cerca. Continua llegint!

Com començar: les eines

Abans de començar, és important saber que tota la nostra estratègia gira al voltant del SEO (Search Engine Optimization), el procés doptimització duna web per aparèixer en els primers resultats de cerca. Específicament, ens centrarem en el SEO on page, que consisteix a utilitzar paraules clau dins del contingut.

Hi ha diverses eines per a la cerca de paraules clau, com Moz i Ahrefs, que són de pagament, però també tenim Ubersuggest, gratuïta i en espanyol. Tingues en compte la dificultat de les paraules clau, ja que aquelles amb una baixa dificultat i un alt volum de cerques són ideals per generar contingut i aparèixer en els primers resultats de cerca.

El teu nínxol de mercat

Continuant, és important identificar el teu nínxol de mercat. Encara que el teu producte principal siguin pilotes, per exemple, t'has d'enfocar al principi en un tipus específic de pilotes, com ara pilotes de futbol o de bàsquet. Aquesta diferenciació és el que et fa únic en comparació amb altres botigues que venen productes semblants.

Si no t'enfoques al teu nínxol de mercat en la teva estratègia de màrqueting de continguts, la teva botiga es pot perdre en un mar de resultats de cerca, alhora que no tindrà coherència. Per tant, és essencial que la teva estratègia de continguts se centri a explotar el teu nínxol de mercat i destacar el que et fa diferent dels teus competidors.

El poder de les “long-tail keywords”

Per identificar i utilitzar les "long-tail keywords" o "paraules clau de cua llarga", és important considerar les paraules clau més precises que es relacionen amb la teva botiga i productes.

Seguint amb l'exemple, si la teva botiga ven pilotes, és important enfocar-se en paraules clau com "pilotes de futbol per a nens" o "pilotes de bàsquet Adidas". Encara que tenen menys trànsit que les paraules clau generals, aquestes paraules clau tenen una dificultat menor i atrauen un públic específic interessat en els teus productes.

Per identificar les frases clau adequades, podeu utilitzar Ubersuggest o Ahrefs i ordenar les opcions per volum i dificultat.

Identificant clústers de paraules clau

Per identificar clústers de paraules clau, és important centrar-se en temes específics en què voleu aparèixer en els resultats de cerca.

En lloc de centrar-se en una paraula o frase clau en particular, lobjectiu és generar contingut que et permeti aparèixer en múltiples termes de cerca relacionats. Per fer-ho, es poden utilitzar eines com Ubersuggest o Ahrefs per identificar les paraules clau relacionades amb un tema específic.

A l'exemple de "pilotes", dos clústers podrien ser la marca i el tipus de pilota. Aquesta informació pot ser útil per organitzar les pàgines de productes a la botiga i escriure contingut rellevant per al bloc de la botiga.

Optimitzar l'estructura del teu lloc per als motors de cerca.

En general, no et cal preocupar-te per l'estructura del teu lloc, ja que Shopify té una optimització de cerca incorporada, facilitant-te molt la feina. Tot i així, hi ha 3 accions concretes que pots realitzar per millorar el posicionament de la teva botiga online:

-Optimitzar la navegació de la teva botiga en línia.

-Utilitzar noms d'arxius descriptius per a les imatges.

-Utilitzar textos denllaços descriptiu per als enllaços interns.

Si tens en compte aquests aspectes a l'hora de treballar la teva botiga en línia, millorarà considerablement el posicionament en els principals motors de cerca.

Conclusió

Per millorar lestratègia de màrqueting de continguts i loptimització de motors de cerca, és fonamental realitzar una cerca de paraules clau efectiva.

Identificar el nínxol de mercat i utilitzar les "long-tail keywords" adequades són clau per atraure clients específics interessats en els teus productes i aparèixer en els primers resultats de cerca. A més, la identificació de clústers de paraules clau pot ajudar a organitzar el contingut de la botiga i generar contingut rellevant.

Esperem que, amb aquestes indicacions et posis fil a l'agulla per anar perfeccionant aquests detalls del teu comerç online i destacar entre la teva competència més directa.

Ens veiem al proper post!

Actualitat Nubulus

.