Blog Nubulus
Com fer un keyword research per a botigues online
17/11/2023
Per treballar adequadament el SEO del teu ecommerce, és fonamental fer un estudi de paraules clau adequat, has de triar una paraula clau principal i diverses secundàries associades, ja sigui, per identificar els productes com a les categories dels productes.
A l'article d'avui, us expliquem com fer un keyword research per a botigues online, troba la paraula clau, millora el posicionament, el nombre de visites a la teva botiga i, per tant, el nombre de vendes.
Paraules clau principals i secundàries a les botigues online
Les paraules clau principals tenen un nivell de competència molt alt, és a dir, són moltes les botigues en línia que, les usen per posicionar-se i el més segur, és que aquestes, tinguin més autoritat que el teu ecommerce.
És per això que, hauràs d'enfocar-te a les paraules clau secundàries, són més específiques i obtindràs millors resultats, que enfocant tots els teus esforços, a les paraules clau principals.
Treballar aquestes keywords és l'estratègia més intel·ligent, farà que el teu ecommerce vagi augmentant la visibilitat de manera més ràpida. Començaràs a posicionar per les paraules clau secundàries que, serien com les subcategories de la teva botiga en línia, com, per exemple: “polseres platejades acer”.
Quan tinguis les paraules clau principals i secundàries decidides, hauràs de començar a crear contingut original usant-les, inclou-les en les descripcions de producte, al bloc… per anar apareixent als principals motors de cerca.
Com trobar paraules clau per a botigues en línia.
Hi ha diverses maneres de trobar paraules clau per a botigues en línia, entre elles, destaquem:
1.-Posa un asterisc darrere de la paraula clau principal i Google et mostrarà les keywords secundàries més buscades.
2.-Amb el planificador de paraules clau de Google, trobaràs quines paraules clau treballar i quin nivell de competició tenen.
3.-Eines més professionals com Semrush, et permeten obtenir dades més precises i detallades sobre tipus de cerques, paraules clau, competència, etc.
4.-Observa la teva competència: Fes una ullada als teus competidors directes i observa amb quines paraules clau s'estan posicionant i com les treballen.
Tria aquelles paraules clau que tinguin moltes cerques, però que presentin baixa competitivitat, et serà més fàcil anar guanyant posicions a Google.
Imprescindibles del SEO per a botigues en línia Posiciona al més alt nivell!
Ara que, tens més dades sobre com fer una cerca de paraules clau per a botigues en línia, t'expliquem els imprescindibles del SEO, per anar guanyant posicions de manera més ràpida i eficaç.
Tingues-los molt en compte i juntament amb la creació de contingut, usant les keywords seleccionades, el teu ecommerce anirà guanyant més visites i, per tant, més possibilitats de vendes.
-Optimitza meta titles i meta descriptions, és un dels passos més importants en l'estratègia SEO de la teva botiga en línia.
-Optimitza el CTR: Fes snippets atractius, per augmentar la taxa de clics del teu ecommerce.
-Crea les categories i subcategories, cosa fonamental en qualsevol ecommerce, a més de facilitar a Google que et trobi de manera més organitzada i ràpida, per als clients, serà molt més fàcil buscar productes a la teva botiga.
-Optimitza pàgines i fitxes de producte: Has de treballar molt bé tots dos aspectes, sobretot, les fitxes de producte, crea fitxes de producte amb bon contingut, original, optimitzat i amb tots els detalls d'aquest. D'aquesta manera, el client tindrà totes les dades necessàries abans de decidir-se a fer la compra.
-Crea urls amigables per a productes i categories, un altre dels passos més importants en el SEO de botigues en línia. Assegureu-vos que les urls siguin amigables, tant dels productes com de les diferents categories que tens a la botiga online.
Com hauràs pogut comprovar, treballar el SEO d'un ecommerce és una tasca de constància en què has de tenir en compte tots aquells aspectes que t'ajudin a anar millorant el teu posicionament.
Si necessites dur a terme una estratègia SEO per a ecommerce, no dubtis a consultar-nos, som experts en SEO i sabem quin tipus de paraules clau, contingut i estratègia cal seguir, per aparèixer a les primeres posicions de Google.
Avui dia, qualsevol ecommerce ha de seguir una estratègia SEO per poder ser viable, si no apareixes a les primeres pàgines, serà molt difícil que els usuaris arribin als teus productes. No ho pensis més i porta el teu negoci a un altre nivell.
Ens veiem a la propera entrada del bloc.