Blog Nubulus
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
17/04/2024
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
A l'article d'avui, us expliquem com escriure descripcions de productes i tots els aspectes que heu de tenir en compte a la vostra botiga online.
Escriu descripcions convincents, atractives i que et facin augmentar les vendes. No t'ho perdis!
Identificació de les necessitats dels teus clients
Conèixer les necessitats dels teus usuaris significa conèixer les característiques del teu públic objectiu . Escriu una descripció de producte concisa que els clients puguin llegir ràpidament i que generin una opinió sobre la teva marca.
Conèixer i entendre els teus clients et permet identificar l'estil de comunicació i el diccionari/paraules que són més adequades, per atraure clients al teu ecommerce .
No es tracta només de fer una descripció, has de fixar l'estil de comunicació , si utilitzaràs un estil i llenguatge tècnic perquè el teu públic està especialitzat en la matèria o, si utilitzaràs un estil i llenguatge més col·loquial i proper.
Aquests aspectes els has de fixar abans de començar a realitzar les descripcions de productes, per mantenir un mateix estil i arribar al tipus de públic que és el més habitual al teu ecommerce .
A través de l'estil de comunicació i paraules que facis servir de manera habitual, també estàs creant una imatge al voltant del teu ecommerce que posteriorment hauràs d'usar en altres àmbits fonamentals del teu projecte, com són les xarxes socials.
Proposta i descripció del producte.
Ofereix una proposta única, has d'oferir una proposta atractiva que et diferenciï de la teva competència. Transmet la raó per la qual la gent hauria de comprar el teu producte i comprar-te'l a tu.
Quan tinguis tota la informació sobre el teu públic objectiu i les necessitats d'aquests, crea una descripció detallada on s'expliqui com s'hi adapta i els beneficis que poden aportar als teus usuaris.
Evita fer servir un llenguatge superlatiu del tipus “el millor producte”, és més adequat que proporcionis tots els detalls que recolzen la teva afirmació sobre la qualitat del producte.
Has d'oferir la informació més rellevant del producte, especialment si et dediques a vendre mobles o roba, explica bé les mides, dimensions, talles, materials… tot aquest tipus d'informació és fonamental a l'hora d'adquirir un producte en línia.
Pensa que si a la descripció de productes, no incloses informació tan important com aquesta, es traduirà en no comprar en el moment i que el client, hagi de contactar amb tu via email o per xat, perdent possibilitats que els teus usuaris realitzin la compra al moment, perquè els manca una informació molt necessària.
Podríem dir que si rebeu de manera habitual consultes sobre el vostre producte és perquè la descripció no és adequada. Dedica temps a aquests aspectes i si notes que reps massa consultes i preguntes abans d'adquirir els teus productes és perquè clarament la descripció no és la més efectiva.
Característiques davant de beneficis i emocions.
Tal com t'hem comentat, les característiques dels teus productes han d'estar detallades a la descripció perquè a l'usuari li quedi clar tot el que necessita saber, abans de comprar el teu producte, però hi ha maneres més eficients de fer-ho.
Pots combinar a les descripcions de la teva botiga online, les característiques i beneficis que aporta el teu producte en concret . Quines necessitats cobreix dels teus clients, quins problemes resol i quins beneficis aporta.
Hi ha certs productes que necessiten un llenguatge tècnic i especialitzat perquè així ho requereixen les seves característiques, normalment, els usuaris que entren en aquest tipus de botigues en línia tenen coneixements previs i específics del que compraran. Això no ha d'excloure parlar dels beneficis i evocar emocions per crear descripcions més adequades i efectives.
Evita distreure els usuaris amb informació o textos massa llargs i envoltants , això pot convertir-se en una cosa negativa per a tu. Informació precisa, detallada i sense que faci que l'usuari es perdi entre tanta informació que potser no aporta el que està buscant el teu públic objectiu.
Actualment, s'estan incorporant a les compres en línia un públic més jove, acostumat de sobres a moure's “per la xarxa” i que tenen molt clar què busquen i volen. Volen emocions, experiències úniques, empreses compromeses amb causes socials i detecten a la perfecció les “falses aparences”.
Trucades a l'acció convincents.
L'últim aspecte que cal afegir a les descripcions de productes és una crida a l'acció convincent i atractiva (CTA).
Quan tinguis un CTA fort d'inici, acompanya'l amb paraules que provoquin, com, per exemple, “mentre hi hagi estoc”, estaràs creant una sensació d'urgència al consumidor.
També pots fer servir expressions d'aquestes característiques: “Comença ara”, “Aprèn més”, “Descobreix més”, “Aconsegueix ara el teu”, “Comença a obtenir els beneficis des d'avui mateix”...
Podríem dir que les trucades a l'acció són el tancament de la teva descripció on animes a fer la compra “ara mateix” i el detall final perquè el client es decideixi a finalitzar la compra.
Pots fer servir per a les trucades a l'acció, les ofertes o promocions que tinguis de manera habitual, sí, per exemple, a partir de “x” quantitat tens els enviaments gratuïts, aprofita i recorda'l a la trucada a l'acció.
Exemples de botigues en línia amb descripcions efectives.
Per acabar, et deixem 3 exemples d'ecommerces que fan a la perfecció les descripcions de producte, tenint en compte el seu públic objectiu i els coneixements d'aquests. Les coneixerem!
1.-Deuter: És un ecommerce que es dedica a la venda de sacs de dormir, motxilles, bosses, accessoris… Si entres en qualsevol de les categories, podràs observar que tenen una fitxa tècnica de cada producte amb tota la informació detallada: pes, volum, dimensions, materials… Una descripció del producte, per què és ideal, detalls com el nivell de confort, límit inferior i temperatura extrema.
Donen molta importància a la cura i respecte pel medi ambient i així ho reflecteixen a l'apartat “Responsabilitat” destacant que els seus productes són sense PFAS.
2.-Fender: Ecommerce que ven guitarres, baixos, amplificadors… té molt clar que el seu públic és un públic especialitzat, entén d'aquests productes i fa servir un llenguatge tècnic sense deixar de banda els beneficis i el seu estil de comunicació. A les descripcions dels seus productes no falta la fitxa tècnica amb tots els detalls i inclouen vídeos.
Amb una estètica molt professional i d'acord amb el tipus de públic, és un exemple clar de com es pot adaptar un llenguatge tècnic d'una manera eficient i comprensible.
3.-Casika: Botiga online dedicada a la decoració, mobles, llums, butaques… amb una estètica molt cuidada i productes originals que abasten una gran varietat de preus per a tot tipus de butxaques. Més enllà de les descripcions dels seus productes, és una empresa que completa molt bé les característiques dels seus productes, a les xarxes socials, creant contingut d'interès on presenten els seus productes i han creat una marca consistent amb segell propi.
Les descripcions dels teus productes són fonamentals per aconseguir augmentar les vendes i donar als usuaris el que esperen de tu. A Nubulus, som especialistes en la creació i manteniment d'ecommerces, si vols crear una estratègia efectiva en tots els àmbits del teu projecte, no dubtis a contactar-nos. T'esperem!