Blog Nubulus
Augmenta les vendes de la teva botiga online oferint els teus productes a Instagram Shopping.
08/06/2021
Què és Instagram Shopping?
Instagram Shopping és una funció que ofereix Instagram, que permet als negocis etiquetar els seus productes en el contingut que publiquen tant en el feed com en les stories.
L’usuari que mostri interès en un article, es dirigirà al catàleg del negoci creat prèviament a Instagram, on podrà trobar la informació referent a l’article com la seva descripció de producte o el preu entre altres. El catàleg s’enllaça amb la pàgina on es troba producte en qüestió dins de l’eCommerce. Prement en el botó de "comprar" del catàleg, l’usuari es dirigirà a la botiga online de la marca on podrà fer una conversió.
Com a venedor, pots escollir on col·locar l’etiqueta del producte, tal com s’etiqueta a un altre usuari, i pots etiquetar fins a cinc productes en una mateixa publicació.
Avantatges d’Instagram Shopping:
Tenir una plataforma més on poder exposar els nostres productes ja és un avantatge. D'entre els nombrosos avantatges de la plataforma, a continuació destacarem els més rellevants pels venedors.
- Procés de compra senzill. L’aplicació redueix els passos que ha de fer un usuari per arribar a la teva botiga online. Amb un parell de clics l’usuari pot fer una conversió, el que el converteix en l’eina ideal per complementar el teu comerç electrònic.
- Augmenta el tràfic cap a la botiga online. El teu eCommerce és l’únic canal de venda on es troba realment la teva audiència. Instagram ajudarà a dirigir-hi tràfic, ajudant-te a generar leads.
- Les publicacions tenen un major abast. Les teves publicacions no només sortiran a les últimes notícies o en l'apartat d'"explorar", els productes es trobaran a l'apartat de "botiga" de l'aplicació, i Instagram els ensenyarà a aquells usuaris amb interessos similars als del teu públic objectiu.
- Estadístiques més completes. Instagram ens mostra quines són les publicacions comercials més efectives, mesura les conversions i les vendes en xifres. Les dades ens ajuden a prendre decisions objectives sobre el nostre negoci, així que com més en tinguem, millor.
- Contingut visual. Ja sabem que els usuaris d’Internet prefereixen consumir contingut visual abans que el text, Instagram Shopping ens permet adaptar-nos a la perfecció a les preferències i hàbits de navegació dels usuaris.
- Genera nous clients. Instagram és una oportunitat perquè nous usuaris et coneguin, descobreixin els teus productes i es converteixin en els teus clients.
- Augmenten les possibilitats de venda. És un nou canal on oferir els teus productes, traient el màxim partit a les funcions que t’ofereix l’aplicació, es traduirà en un augment de vendes.
Com activar Instagram Shopping?
En primer lloc, has de complir les polítiques de comerciants i tenir una botiga online. A continuació, si encara no ho has fet, has de convertir el compte del teu negoci en un compte empresarial o de creador.
Seguidament, has de vincular la pàgina de Facebook amb el compte d’Instagram, si per algun motiu no tens creada una pàgina de Facebook, pots fer-ho al moment.
Una vegada hagis completat aquests passos, és el moment de pujar a l’eina el teu catàleg de productes. Hi ha dues opcions per fer-ho, una opció és pujar un per un tots els productes a través de l’administrador de catàlegs de Facebook. L’altra opció és vincular el catàleg del teu eCommerce, ja que totes les plataformes d’eCommerce més utilitzades t’ho permeten fer de manera molt senzilla.
Llavors serà el moment de sol·licitar la revisió del teu compte d’empresa, a través de l’opció de la “configuració” de “compres a Instagram”. Hauràs de seguir els passos que et demana i que poden variar en funció de les condicions de cada compte. Després, hauràs d’esperar uns dies a que Instagram revisi el teu compte. Durant aquests dies és possible que Instagram et demani més dades que necessiti com per exemple, la verificació del domini, per comprovar que la botiga online en qüestió realment és teva.
Quan el nostre compte estigui revisat i aprovat per Instagram, s’habilitarà l’opció de “compres” dins de la configuració, allà podràs veure tots els catàlegs disponibles que has creat i seleccionar el que vols connectar al compte d’Instagram del negoci.
Per últim, només quedarà etiquetar els productes en les publicacions i stories del teu negoci, i començar a vendre a través d’aquest fantàstic canal.
Com pots veure, Instagram Shopping és molt útil si tens un negoci online, ajudant-te a posicionar els teus productes. És el moment de dedicar-hi una estona i treure-li profit als avantatges que ofereix.
Si vols vincular la teva botiga online a Instagram Shopping i tens qualsevol dubte al respecte, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en tot el procés de transformació digital del teu negoci.