Blog Nubulus
Aplicacions de la realitat virtual als ecommerces.
26/02/2024
Les botigues en línia tenen un alt potencial en la realitat virtual , per oferir una millor experiència als seus clients, els quals demanen experiències més atractives en l'actualitat.
La realitat virtual aplicada a ecommerce ofereix als clients visualitzar i interactuar amb els productes que compraran. Una experiència innovadora, immersiva i diferenciadora que has de tenir molt present per portar el teu projecte a un altre nivell.
A l'article d'avui, t'expliquem per què incloure la realitat virtual al teu ecommerce et farà destacar davant de la teva competència. No t'ho perdis!
Què és la realitat virtual i com s'aplica als ecommerces?
La realitat virtual consisteix en una realitat alternativa en què podem interactuar i tenir una experiència immersiva, et fa sentir com si hi estiguessis.
A la RV, les persones poden estar en un ambient totalment diferent de la realitat, una experiència molt més immersiva que una pel·lícula o un videojoc. Poden interactuar i compartir a través de la realitat virtual de manera més nova, original i immersiva.
A continuació, t'expliquem les aplicacions de la realitat virtual als ecommerces:
1.-Prova virtual de productes: Els clients poden fer una prova virtual dels productes, tal com si fossin a la botiga física. Podeu conèixer amb molta més eficiència cada detall del producte, acabats, colors, detalls… interactuar, provar, observar d'una manera original, diferent i això fa que el nombre de devolucions disminueixi considerablement.
2.-Visitar una botiga de manera virtual: Els clients tenen l'oportunitat de visitar una botiga a la realitat virtual. Podeu veure una exposició de productes de manera totalment immersiva, aconseguint una experiència més propera i personalitzada del producte. La botiga pot ser tan gran com necessitis i amb tots els detalls per oferir una experiència única.
3.- Interactuar amb un assistent virtual: Pots crear un assistent virtual, una mena de dependent 3D que ofereixi tota la informació que necessites sobre cada producte. Si els clients es posen unes ulleres de RV podran tenir una conversa propera i personalitzada amb el dependent.
4.-Crea manuals interactius: Ofereix una guia del producte interactiva que permeti als clients conèixer com fer servir el teu producte quan li arribi a casa. Aquesta funcionalitat és molt interessant per a aquells ecommerces que venen productes que necessiten muntatge o unes indicacions per al seu funcionament correcte.
Aquesta funcionalitat ja la fa servir Shopify al seu CRM per a botigues online , oferint als clients d'aquestes, poder interactuar d'una manera més immersiva amb els productes. Com bé sabeu, Shopify, és un dels majors CRM per crear botigues en línia i sempre incorpora novetats que marquen el rumb per a la resta de ecommerces Comença a marcar la diferència a la teva botiga en línia!
Us recordem que som partners oficials de Shopify, aquí, et pots beneficiar de tots els avantatges que t'ofereix per crear el teu propi ecommerce .
Per què és més necessari que mai, oferir experiències úniques als ecommerces
No cal que diguem que l'evolució dels ecommerces en els darrers anys ha estat molt reeixida, cada cop comprem més de manera online i no canviem per res, poder comprar a qualsevol hora del dia i rebre'l còmodament a casa.
Aquest fet, d'un hàbit més gran dels consumidors a comprar en línia, fa que demanin noves experiències i maneres més perfeccionades de visualitzar els productes que volen comprar. A més, la incorporació de les últimes generacions a les compres en línia, demanden, experiències més autèntiques i diferenciadores.
Per això, eines com la realitat virtual, per a la millora de visualització dels productes , són una manera de donar allò que demanen els usuaris i aprofitar aquest recurs per posar-te un nivell per sobre de la teva competència.
Està demostrat que l'ús d'aquestes eines als ecommerce ofereixen una millor visualització dels productes i molt més detallada, augmentant les vendes i disminuint el nombre de devolucions. El client té molt més clar què està comprant i quin és exactament el producte que rebrà a casa seva.
És el moment per començar a incorporar la realitat virtual al teu ecommerce i destacar en la presentació dels teus productes. Si vols millorar el teu projecte per aquest 2024 i millorar els resultats de les vendes, contacta amb nosaltres i t'assessorem.