Blog Nubulus
Com pot ser útil Telegram per la teva botiga online.
28/05/2021
Actualment, gran part de les empreses que volen crear una comunitat de consumidors i clients potencials amb la que puguin intercanviar missatges, resoldre consultes, informar sobre notícies, descomptes i promocions.
Davant de l’augment de la competència en alguns canals, aconseguir l’atenció dels usuaris és difícil, per aquest motiu, cada vegada són més les que cerquen canals menys saturats. L’opció que moltes han escollit són les aplicacions de missatgeria instantània, com Whatsapp. En aquest post ens centrarem en la seva competència directa, Telegram, que ja compta amb més de 500 milions d’usuaris actius.
Què és Telegram?
Telegram és similar a Whatsapp, és una aplicació de missatgeria gratuïta enfocada a la velocitat i a la seguretat. Permet als usuaris comunicar-se a través de missatges de text, vídeos, notes de veu, trucades i videotrucades. La seva funció bàsica són els xats privats a temps reals, però alhora compta amb funcions especialment útils pels venedors que explicarem a continuació.
Eines de Telegram molt útils pel teu comerç electrònic:
Grups
A Telegram es poden crear grups de fins a 200.000 persones on totes elles poden parlar lliurement. Tots poden ser públics o privats, poden tenir enllaços curts per compartir i hi ha un historial de xat únic i persistent.
Entre altres funcionalitats dels grups trobem la cerca instantània per cercar en el xat missatges concrets; pots inserir respostes, mencions i hashtags; pots ancorar el missatge que desitgis perquè es vegi al principi de la conversa en el moment que els usuaris l’obrin. També es poden silenciar els grups i només rebre notificacions quan et mencionin personalment o bé et contestin concretament a un missatge que ja has enviat. Telegram també ofereix poder nomenar a moderadors, entre altres funcionalitats.
Canals
Els canals són un element molt característic de Telegram, són una eina per difondre missatges a grans audiències. Es diferència dels grups perquè els únics que poden enviar-hi missatges són els administradors i persones autoritzades, el missatge apareix en nom del canal, sense les dades personals de qui l’ha escrit i els subscriptors, rebran les notificacions si les tenen activades. Recentment, si l’administrador ho desitja, pot habilitar comentaris en les publicacions. A més, poden tenir un nombre il·limitat de subscriptors.
És una genial alternativa pels negocis, ja que poden compartir tota mena de contingut multimèdia, inclús iniciar xats d'àudio en viu, com si es tractés d'una ràdio, on els administradors poden transmetre informació a la seva audiència i fins i tot convidar persones que considerin a la conversa.
Bots personalitzats
Aquest és dels elements més interessants per una botiga online, ja que permeten estalviar temps del venedor i millorar l’experiència de l’usuari. Els bots permeten automatitzar diverses accions dins dels grups i els canals com per exemple, respondre missatges de manera automatitzada, respondre a preguntes freqüents, compartir les teves publicacions o acceptar pagaments.
Avantatges d’utilitzar Telegram per la teva botiga online:
- Permet l’accés des de qualsevol dispositiu. Telegram és multiplataforma. Totes les dades que emmagatzema es mantenen al núvol permetent-te accedir al compte des de diferents dispositius alhora. Es pot utilitzar a través de l’aplicació o des del navegador. Això resulta molt útil si un canal compta amb diferents administradors.
- Permet als venedors acceptar pagaments a través de Telegram Bot Payments, podent vendre els productes als usuaris sense sortir de la plataforma.
- Com a novetat, es podrà fer publicitat en canals públics amb fins comercials. Telegram vol monetitzar la plataforma a través de la publicitat, el que suposa per les botigues online una oportunitat per arribar als usuaris a través de la plataforma.
- Té una alta seguretat. Telegram compta amb un avançat sistema de xifrat que permetrà donar als teus clients la tranquil·litat de poder compartir les seves dades personals. La plataforma confia tant en la seva seguretat que ofereix fins 300.000 $ a la persona que aconsegueixi desxifrar els seus missatges.
- Contacte sense número telèfon. Al contrari que altres aplicacions de missatgeria, a Telegram no és necessari que comptis amb el número de telèfon personal d’un usuari per poder-lo introduir en un canal, ho podràs fer a través del seu àlies, enviant un enllaç o bé amb un codi QR d'accés.
- Vídeos sense límit de temps. A Telegram no hi ha límit de pes per enviar arxius multimèdia la qual cosa permetrà enviar als usuaris informació a través de vídeo sense límits.
- Té una API oberta, el que significa que els desenvolupadors poden crear aplicacions específiques pel teu eCommerce a Telegram. Es poden crear eines especialitzades per Telegram, integrar qualsevol servei i inclús acceptar pagaments d’arreu del món.
Com pots observar, Telegram és una eina genial per generar converses amb els teus consumidors i clients potencials, sent molt útil per fidelitzar usuaris que són consumidors del contingut que comparteixes a través de la plataforma.
Si necessites ajuda per implantar Telegram en el teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en tot el procés de transformació digital del teu negoci.