Blog Nubulus
Com crear un bon copy pels anuncis a Google Ads?
10/12/2021
Anunciar el teu producte o servei a Google no és suficient, com no ens cansem de dir-te, has de ser estratègic a l’hora de crear-los si vols que siguin efectius. Per aquest motiu, et donem alguns consells que et seran de gran utilitat a l’hora d’escriure’ls!
1. Fes un copy informatiu.
La millor manera de crear un anunci és donant informació útil al client a través d’aquest perquè pugui prendre una decisió i actuar en funció d’aquesta.
Per tal de saber quina és la informació que necessiten els clients potencials i que tu pots oferir-los, pots introduir al mateix cercador de Google paraules clau dels teus productes o serveis i l’autocompletat de Google et mostrarà les cerques relacionades que es fan, com per exemple:
Una altra eina que et pot ajudar a saber quina informació demana el teu públic objectiu és AnswerThePublic, on introduint la paraula clau et mostrarà les preguntes relacionades que es fa el públic, tal com et mostrem en la següent imatge:
Una vegada sàpigues quina informació necessita el teu públic, redacta l’anunci donant-li la resposta.
2. Centrat en un problema i en una solució.
Voler comprendre-ho tot, mostrar tot el que pots fer és un error molt comú. L’ésser humà està envoltat de distraccions, en aquest cas, quan fa una cerca a Google, trobarà una gran quantitat de resultats tant orgànics com de pagament que voldran captar la seva atenció. Per aquest motiu, serà important tenir un objectiu clar, centrar-te en un problema que pot tenir el consumidor i donar-li una solució a aquest. Mostrant tot el que pots fer, el dispersarà. Així doncs, centrar-te i ser concret t’ ajudarà a fer que aquest es concentri en el missatge que li envies i l’entengui fàcilment.
3. Limita la quantitat d’existències o bé la durada de la promoció.
Als éssers humans ens genera més interès una cosa com menys disponibilitat d’aquesta hi ha. Per tant, per tal d’atreure el públic, serà de gran utilitat mostrar que el nostre producte, servei, o promoció, té una durada limitada o bé que el nombre d’unitats ho són.
Serà un gran incentiu animar als clients a fer la seva compra durant una data assenyalada (com pot ser el Black Friday) per un preu reduït. Però has de tenir en compte que perquè el que et diem funcioni, ha de ser un descompte exclusiu i en una data assenyalada. És a dir, si cada mes fas descomptes per un motiu diferent i animes als clients a aprofitar l’oportunitat, aquesta tècnica perdrà l’efectivitat perquè els clients no ho percebran com una oportunitat única.
4. Tingues clara quina és la teva posició en el mercat.
Sempre hi ha algun factor que caracteritza el teu negoci i el fa destacar de la competència i ser millor que aquesta, com pot ser el servei postvenda, l’atenció al client, les ressenyes dels consumidors, etc. Serà important utilitzar aquest tret distintiu en els teus anuncis per poder posicionar-te adequadament dins del mercat. Busca diferenciar-te i que els teus clients et valorin i escullin tenint en compte el factor diferenciador.
5. Dona resposta a les necessitats del teu públic.
En tot moment hem de tenir en compte que el consumidor és de naturalesa egoista, el que significa, que només escollirà consumir el teu producte o servei, si aquest dona resposta a un problema o satisfà una necessitat. Així doncs, si vols que el teu anunci sigui efectiu, identifica quines són les seves necessitats i redacta el copy del teu anunci centrant-te en aquestes i com pots satisfer-les, com pots ajudar-lo.
6. Mostra empatia amb els clients.
Per redactar un bon copy, és rellevant que et centris en el client, no en el teu negoci. Un anunci efectiu no parla del negoci i de què saps fer fredament, sinó de quin problema té el client i com pots donar-li un cop de mà. El copy haurà de ser emocional, mostrant l’empatia amb ell i el seu problema, per tant, hauràs de fer la investigació necessària per saber com se sent al respecte, independentment de quin sigui el teu producte o servei.
7. Prioritza ser pràctic a ser creatiu.
L’objectiu principal del teu anunci és fer-li arribar un missatge concret al teu públic objectiu, no crear el copy més original ni el més creatiu. Per aquest motiu, cal recordar que no has de dedicar tant temps a donar-li voltes per ser més enginyós sinó per ser el més directe i efectiu possible.
8. Utilitza un to adequat pel teu target.
Cal investigar el teu públic objectiu per saber com parlen i quina tonalitat fan servir per poder redactar els anuncis en el seu llenguatge. Lògicament, no pots escriure un anunci de la mateixa manera si et dirigeixes a un públic molt tècnic i culte que si et dirigeixes a un grup de joves adolescents. Has de dirigir-te a ells com un més perquè et reconeguin i acceptin.
9. Utilitza els fets per convèncer, no les paraules.
Tal com hem dit en publicacions anteriors, els consumidors necessiten trobar una justificació racional a les seves necessitats emocionals i, per tant, si ets capaç d’oferir al client aquesta justificació, serà molt més probable que faci la compra. Per poder aconseguir-ho, en els teus anuncis has d’oferir xifres, estudis, fets, testimonis, o qualsevol classe de prova que serveixi de justificació racional pel client.
Si necessites ajuda per crear els anuncis de Google Ads del teu negoci, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, crearem les campanyes de SEM del teu negoci perquè arribin al teu públic objectiu. T'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit.