Blog Nubulus
Com afecta el coronavirus a l'E-commerce?
11/05/2020
La crisi del coronavirus afecta tots els àmbits del nostre dia a dia, socialment i econòmicament. L’agència Geotelecom ha publicat un informe sobre quin és l’impacte d’aquesta crisi en l’e-commerce. De l’informe se’n poden extreure tres conclusions:
1. El nombre de vendes ha caigut un 50%, un fet derivat del tancament de moltes empreses, els expedients de regulació temporal i la caiguda de la producció.
2. La inversió publicitària s’ha desplomat un 35%. Això és conseqüència de la frenada que ha tingut el mercat en la majoria de sectors.
3. El volum d’ingressos ha baixat un 40% durant el cap de setmana i ha ocasionat grans pèrdues de rendibilitat.
Tot i això, aquest impacte no ha estat igual en tots els sectors, n’hi ha que han crescut, així que a continuació fem un repàs de quin ha estat el comportament dels més importants.
Botigues d’alimentació de primera necessitat i farmàcies: físicament poden seguir obrint, però hi pot haver problemes d’abastiment. Les botigues han rebut un 20% més de tràfic i han triplicat el seu volum de vendes i ingressos, mentre que les farmàcies estan obtenint augments de més del 50% dels ingressos habituals amb el mateix tràfic.
E-commerce de nutrició esportiva i d’electrodomèstics i tecnologia: negocis que han vist afectades les seves vendes però en menor mesura que la mitjana. Els primers gràcies al creixement de productes multivitamínics i farines per fer postres, mentre que en les botigues d’electrodomèstics destaquen les vendes de neveres i congeladors. També repunten les màquines de fer exercici a casa.
Ferreteries: la venda de guants, mascaretes i productes desinfectants fa que el seu tràfic i les seves vendes creixin per sobre del 20%.
Botigues de mascotes: tenen un augment important de tràfic, que és fins a cinc vegades superior, i augmenten les vendes proporcionalment. Es tracta d’un comportament semblant al que es té amb els productes de primera necessitat.
Venda de material escolar i d’impressió: igual que passa amb els e-commerce anteriors, l’abastiment de les cases fa que aquest sector creixi per damunt d’un 10%.
Venda online de joguines infantils i material per a manualitats: l’augment del temps que es passa a casa ha provocat que aquestes botigues multipliquin per quatre la seva venda.
Botigues de mobles: el tràfic és similar a altres períodes però el volum de vendes ha augmentat un 50%. La raó? Estar més temps a casa implica poder dedicar més estona a muntar mobles.