Google Business Profile

Panel intern de Google My Business

18/02/2021

En aquest post ens centrarem en una part molt important per a la gestió d'un compte a Google My Business. Desglossarem els apartats i els ítems modificables del panel intern, així com les funcions de cada un d'ells.

Informació de l'empresa

Aquesta secció està composta per diversos ítems, és on es troba l'opció de modificar, corregir i actualitzar tota la informació i les dades de contacte de l'empresa.

Nom

El "Nom de l'empresa", el qual podem corregir o modificar en clicar sobre la petita icona del llapis que apareix a la part dreta.

Aprofitant l'oportunitat que parlem de la modificació d'aquest ítem, és important que tinguem clar que el nom de l'empresa que s'ha d'agregar a la fitxa, ha de ser exactament el nom que trobaran els clients al visitar la botiga física. Aquesta és una mesura imposada per Google per evitar que es facin servir elements per aquest ítem com la ubicació, productes o serveis que ofereix l'empresa.

En resum, el que Google vol evitar amb això, és que aquest camp es faci servir per a agregar paraules clau. La reacció per part de Google en incórrer en aquest tipus de faltes és la suspensió de la fitxa de Google My Business i la retirada de Google Maps i de Google Search.

Categoria

L'ítem de categoria es troba sota el nom de l'empresa. Cal recalcar la importància que té la categoria per a la fitxa de Google My Business. I és que a través d'aquesta, Google identifica el mercat o sector de la teva empresa, el que acaba influint en els motors de cerca en el moment en què els usuaris realitzen una recerca relacionada.

Recorda que t'ofereix l'opció d'incloure una categoria principal, a més de 9 categories addicionals de les quals podràs recórrer per complementar si la categoria principal no defineix del tot el sector al qual es dedica la teva empresa.

Direcció

La direcció del negoci l’hauràs d’afegir correctament i tan específica com sigui possible, per donar en el blanc amb la connexió existent entre la plataforma en ús (Google My Business) i la que s'encarregarà de donar-te un espai al mapa (Google Maps).

Ens hem d'assegurar que la direcció exposada a la fitxa és exactament la ubicació del nostre establiment físic. Així mateix, cal comprovar que aquesta direcció es vegi reflectida al mapa de Google.

Zona de servei

És de summa importància per a les empreses que a més de comptar amb un establiment físic, disposen d'un servei d'entrega a domicili. Aquí s'agrega el radi d'acció de la nostra empresa pel compliment efectiu de serveis a domicili.

Horari d'operativitat

En aquest ítem, hem d'agregar els dies i hores en què els clients poden visitar el nostre local o posar-se en contacte amb nosaltres a través dels diferents mitjans de contacte que oferim.

En cas que pretenguis canviar l'horari del negoci, és important que mantinguis actualitzada aquesta informació a Google My Business per evitar confondre als clients que ens busquin a internet.

Horaris especials

Com bé s'indica, aquest és un ítem que ens serveix per establir horaris en dates especials, horaris d'estiu o vacances.

Número de telèfon

De la mateixa manera que en els altres ítems, el número de telèfon de l'empresa es pot afegir o actualitzar fent clic sobre la icona del llapis. És molt important col·locar el número correcte perquè els clients sempre puguin contactar amb nosaltres per aquest mitjà. Equivocar-nos, pot suposar pèrdues per al nostre negoci.

Short name (Nom curt)

Aquesta és una de les opcions que s'habiliten un cop comptem amb la fitxa verificada. El short name és una de les actualitzacions que va presentar la plataforma durant el 2019 i serveix per que els usuaris puguin trobar-nos més fàcilment a través de Google Maps.

Lloc web

En aquest ítem, se'ns dóna l'opció d'afegir o modificar l'URL de la nostra pàgina web. Si la pàgina web del nostre negoci ha estat creada amb Google, aquesta seria agregada a la fitxa automàticament.

A més d'aquest, camps addicionals on es pot afegir un URL extra (el nombre de camps disponibles dependrà de la categoria del teu negoci), en aquest camp es pot posar un enllaç a xarxes socials o, millor encara, si en la nostra web disposem d'un apartat on els clients poden demanar cites o informació.

Serveis o menú

Aquest ítem té gran importància, ja que és considerat una de les actualitzacions més influents de Google en benefici dels seus usuaris.

I és que a través d'aquest camp es pot afegir contingut textual referent als diferents productes o serveis que vols destacar, emprant tècniques SEO per a l'optimització de la fitxa i millorar així la visibilitat del teu negoci a internet.

Productes a Google My Business

En aquest ítem, es pot publicar un catàleg de productes per fer encara més interessant la visita a la nostra fitxa a Google.

Sens dubte, un gran benefici que ofereix Google My Business als seus usuaris, ja que no només té la opció d’oferir un llistat de productes, sinó que també es poden afegir imatges, descripcions, preus i fins a un botó per inserir un enllaç.

Els botons que podem utilitzar són: comanda online, comprar, més Informació, i aconseguir oferta, el que portaria a client a la pàgina web que decidim afegir com a enllaç directe.

Atributs d'empresa

En l'ítem d'atributs de l'empresa, es pot afegir informació de valor com els mètodes de pagament disponibles o l'accessibilitat per rebre i atendre correctament a clients amb condicions especials.

En qualsevol cas, l'opinió expressada pels clients a través de les ressenyes, seran preses en consideració per Google, el que ens permetrà determinar els atributs que millor han valorat els clients.

Si alguna cosa està clara, és que els atributs a destacar variaran d'acord amb la categoria que defineixi a l’empresa. Així mateix, hem de tenir en compte que l'ítem on s'han d'especificar els serveis o productes que oferim, són camps que ja es van utilitzar degudament i que no és prudent repetir la informació indexada en diversos ítems.

Descripció de l'empresa

En aquest camp podem afegir informació referencial al nostre negoci. Un breu resum de què fem i com ho fem, destacant en tot moment els avantatges que oferim per sobre de la competència d'una forma no molt agressiva.

Recorda que la informació agregada en aquest ítem quedarà exposada en la teva fitxa per ser visible davant els usuaris de Google que es trobin amb el teu negoci. Per això, és important que la presentació d'aquest text sigui impecable i que compti amb els elements de major interès per al públic consumidor.

En 750 caràcters, has de destacar els teus factors d'autenticitat i qualitat, esmentar les facilitats que ofereixes al client i el temps de trajectòria en el sector al qual es dedica la teva empresa. Evita sempre afegir informació fictícia, només dades reals que avalin la serietat i qualitat dels teus productes o serveis.

Data d'obertura

En aquest camp has d’afegir la data en la qual el teu negoci va ser inaugurat. En cas que hagis oblidat aquesta dada, col·loca una data que s'aproximi a la real. Si bé sembla que aquestes dades són irrellevants, per a Google no ho són. I és que com més informació tingui Google sobre el teu negoci, millor.

Afegeix fotos

Afegirem fotografies de l'empresa, tant de l’interior com de l'exterior. Al clicar sobre el llapis d’edició, Google ens porta a l'apartat on podem carregar fotografies i vídeos relacionats amb l'empresa.

La teva empresa apareix a Google

Google My Business per aquest ítem, ens dóna un parell d’enllaços perquè nosaltres, com a usuaris de la plataforma, puguem observar des del punt de vista d'un possible client, com s'aprecia la nostra fitxa.

El primer enllaç ens permet visualitzar el nostre negoci en una recerca genèrica a través de Google. Mentre que el segon enllaç ens porta a veure el negoci des de Google Maps.

Tancar o eliminar fitxa

A través d'aquest ítem podem donar de baixa la nostra fitxa de Google My Business. Tot i que seguirà sent visible per a qualsevol usuari, aquesta apareixerà acompanyada d'una notificació que diria: "Hem tancat el nostre negoci de forma permanent".

 

Informació avançada

Després d'haver-nos passejat per tots els racons de la secció "Informació", és moment d'endinsar-nos en els 3 ítems de la secció "Informació avançada", la qual està composta per: codi de botiga, etiquetes i telèfon per a les extensions d'ubicació de Google Ads.

Codi de botiga

Aquest camp ens permet formalitzar totes i cadascuna de les localitzacions que tinguem del nostre negoci. És a dir, aquí identificarem la localització de la seu de la nostra empresa i també la ubicació de les nostres sucursals o franquícies a través de Google Maps.

A més, és una opció interessant per gestionar la ubicació de totes aquestes si no només gestionem una fitxa d'una empresa, sinó dos o més.

Etiquetes

Per aquest ítem, hem de tombar el mite que es va propagar sobre que servia per a realitzar SEO local a través de diferents keywords però realment no influeix en el posicionament ni optimització del rànquing local.

En aquest camp podríem afegir una paraula clau referencial a la ubicació de la fitxa, de manera que ens pugui ser funcional en el moment d'identificar una fitxa d'una altra.

Telèfon per a les extensions d'ubicació de Google Ads

Aquí es pot incloure un número de telèfon que serveixi d'extensió de Google Ads que no tindrà res a veure amb la fitxa de Google My Business.

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.