Actualitat

🔒 Com afecta el RGPD a l'email màrqueting? 📧 5 punts importants a coneixer!

Qué és RGPD?

El RGPD (Reglament General de Protecció de Dades Europees) o GDPR (General Data Protection Regulation), té com a objectiu la protecció legal contra abusos potencials relacionats amb l'explotació de dades personals, prohibint la recol·lecció o el processament excessiu o injustificat en tota la UE.
La llei exigeix entre altres coses, identificar clarament al propietari de cada web, per la qual cosa és recomanable identifiquis la teva raó social, NIF i adreça fiscal a la qual dirigir-se per sol·licitar l'accés, modificació o esborrat de dades. També hauràs d'indicar l'ús que faràs de les dades que recopilis en aquests textos legals.

Aquesta nova normativa ha obligat a les empreses a realitzar múltiples canvis en el tractament que fan de les dades dels clients a diferents nivells i sens dubte és alguna cosa que afecta també a l'email màrqueting.

Com afecta el RGPD a l'email màrqueting?

5 punts importants a coneixer.

Captació d'usuaris

Des de l'entrada en vigor d'aquest reglament al maig d'aquest any, les empreses han de definir una finalitat concreta si desitgen captar les dades de contacte d'usuaris per incloure'ls en les seves bases de dades. És a dir, han de comunicar a l'usuari el tractament que es va a fer dels mateixos durant el procés de recollida en formularis i documents durant el registre, com per exemple l'enviament de comunicacions comercials, l'enviament de la newsletter setmanal d'un lloc web o similars. És alguna cosa que s'aplica tant per a les adreces d'email de persones físiques com les de persones jurídiques o professionals.

Consentiment i Doble verificació

Els usuaris que es registrin en una web han de donar ara el consentiment explícit si desitja rebre comunicacions a través de l'email, alguna cosa que fins ara podien fer les empreses una vegada es registrés l'usuari i sense demanar consentiment algun. Això obliga a les empreses a ser més transparents amb els seus subscriptors i a explicar amb claredat el que implica la subscripció.

La doble verificació consisteix que l'usuari que es registri en una web haurà de rebre de forma automàtica un correu electrònic en el qual se li sol·liciti la confirmació de la subscripció. D'aquesta forma s'evita registres falsos realitzats per terceres persones i que la persona propietària del correu rebi informacions i correus no desitjats. És una mesura que augmenta la seguretat dels usuaris i que sens dubte era molt necessària fins i tot abans de ser obligatòria.

Conservació de dades dels usuaris

Les empreses hauran de determinar en les clàusules que vinculen a l'usuari a una pàgina web el termini de temps en el qual usaran les dades recopilades dels usuaris. I és que encara que no existeixen mesures detallades en el nou reglament les empreses han de demostrar que s'ha informat als usuaris de la recopilació, emmagatzematge i tractament de les seves dades personals.

Protecció de menors

La protecció de les dades dels menors és una altra de les novetats que introdueix aquest reglament. I és que ara s'exigeix el consentiment d'algun dels progenitors del menor si l'empresa desitja recaptar les seves dades personals, gustos, aficions o interessos. És alguna cosa que s'aplica especialment a webs enfocades a menors com a pàgines de jocs online o similars i a més el llenguatge que utilitzin ha de ser més comprensible i senzill.

Major protecció per al consumidor

Aquest punt és especialment rellevant en el camp de l'email màrqueting ja que incideix directament sobre els drets que té un consumidor a portar-se les seves dades d'una web, suprimir el seu compte o el dret a l'oblit. Per a això el destinatari dels emails promocionals o newsletters han de percebre de forma clara en els mateixos un enllaç per poder donar-se de baixa de forma senzilla. Igual que s'ha de facilitar la sol·licitud per exercir els drets esmentats abans.

Nubulus confia amb Pymelegal.es per tenir els documents legals al dia. 

Podeu utilitzar el nostre codi promocional NUBUL-PYME per obtenir un preu especial. 

Serveis

Disseny Web i e-Commerce

Disseny Web i e-Commerce

Combinant la nostra experiència amb tecnologia i estil, els nostres serveis de disseny de web o e-commerce a mesura tenen com a objectiu augmentar les seves conversions. Creem i planifiquem una estrategia de continguts adecuada al teu negoci!

SEO, externalització i copywriting de continguts

SEO, externalització i copywriting de continguts

Tan important és tenir un web com tenir uns bons continguts que arribin al teu públic i li parlin persuasivament.

Desenvolupament de projectes a mida

Desenvolupament de projectes a mida

Ara pot ser el seu moment, aprofiti i consulti'ns, li orientarem davant les seves necessitats. En Nubulus no només escibimos continguts, també codi!

Consells que resolen problemes

Promociona Productes i serveis a Google MyBusiness

Promociona Productes i serveis a Google MyBusiness

Promociona Productes i serveis a Google MyBusiness. Fes difusió dels productes a través de les eines de google

Test de fragmentació de resolucions d'un contingut

Test de fragmentació de resolucions d'un contingut

Hem creat una eina que ens permet realitzar un test de fragmentació de continguts. Així, abans de la seva publicació podem avaluar l'experiència d'usuari i detectar possibles problemes d'estils.

¿L'estètica d'una web ho és tot?

¿L'estètica d'una web ho és tot?

Una bona distribució dels apartats d'un web, un bon text amb el correcte espaiat i una tipografia encertada constitueixen un ajut perfecta per a la navegació a la nostra web i generen una experiència d'usuari gratificant.

Actualitat

Certificat Google street View Trusted

Certificat Google street View Trusted

Certificat Google street View Trusted

La teva empresa encara no està als mapes? ERROR!, 6 avantatges d'estar als Mapes🗺️

La teva empresa encara no està als mapes? ERROR!, 6 avantatges d'estar als Mapes🗺️

La teva empresa encara no està als mapes? ERROR!, 6 avantatges d'estar als Mapes 🗺️(Google Mybusiness , Bing places)

Oportunidades del uso de web site en el turismo gastronómico

Oportunidades del uso de web site en el turismo gastronómico

Las oportunidades de negocio que ofrece tener un web en condiciones competitivas para el caso de una industria en gran expansión: el turismo gastronómico. Comenzamos por proporcionar características vinculadas y datos sobre las cifras que mueve este tipo de negocio.

🔒 Com afecta el RGPD a l'email màrqueting? 📧 5 punts importants a coneixer!

 🔒 Com afecta el RGPD a l'email màrqueting? 📧 5 punts importants a coneixer!

Com afecta el RGPD a l'email màrqueting? 5 punts importants a coneixer! dret a l'oblit, protecció a menors, doble verificació, captació d'usuaris i conservació de dades.

La teva empresa a Internet estratègies que resolen problemes