GMB

Estadístiques de Google My Business

22/02/2021 0:00:00

En aquest post et parlarem de la secció d’"Estadístiques" que t’ofereix Google My Business, el que et permet mesurar el rendiment de la fitxa en l’aplicació.

Gràcies a les dades que hi apareixen podem adquirir informació del moviment de recerca per part de clients potencials o usuaris interessats, el que és realment interessant, ja que ens permet conèixer l'abast de les nostres publicacions i poder reconèixer tant els errors com els encerts del que hem estat treballant en matèria de posicionament local.

L’eina ens permet trobar el nombre de recerques executades amb el nom de l'empresa o marca, saber si els usuaris han trobat la nostra fitxa amb més freqüència a Google Maps o Google Search, el nombre de trucades rebudes a través de l’eina i molt més.

On rau la veritable importància d’aquesta secció és en saber com analitzar i interpretar aquestes dades per executar accions que ens portin a millorar la presència de la nostra fitxa a Google.

A continuació, avaluarem els diferents apartats que conté la secció d’"Estadístiques":

Com busquen els clients teva empresa

Si la teva pregunta és: com han aconseguit els clients la nostra fitxa de Google My Business? La resposta la trobaràs en aquest apartat.

Aquí podràs conèixer les dades de les recerques i tipus de recerques de l'última setmana, últim mes i fins i tot, l'últim trimestre, el que et dóna l'oportunitat de fer una relació i comparació a partir dels canvis d'estratègies que es desitgin implementar per optimitzar la nostra presència a Internet.

Tipus de recerques més freqüents al voltant de la teva empresa

Recerques directes

En el gràfic que expressa el nombre total de cerques, és el color verd el que identifica les recerques directes.

Les recerques directes corresponen als clients que han donat amb la nostra fitxa de Google My Business gràcies al nom de la nostra empresa. En resum, el percentatge de cerques directes inclourà únicament als clients que hagin emprès una recerca genèrica o local utilitzant el nom de l'empresa específicament.

Recerques indirectes

D'altra banda, tenim les recerques indirectes expressades a través del gràfic en color blau.

Aquest tipus de recerques fan referència als clients que han trobat la nostra fitxa de Google My Businesssense necessitat d'utilitzar el nom de l'empresa en l'acció, sinó que, basat en la categoria a la qual pertany el nostre negoci, vam aparèixer al costat d'altres empreses del sector entre les opcions per al client.

En aquest sentit, els motius pels quals el client o usuari ingressa en la nostra fitxa poden ser diversos.

Si la nostra fitxa inspira més confiança per la qualificació al nombre d'estrelles o les fotos criden l'atenció del client, són factors meritoris com a gestors de la fitxa. Posteriorment, el client acabaria llegint les ressenyes i aprofundint el seu interès a través de la informació que podem oferir-li.

Recerques per marca

Finalment, tenim les recerques per marca. Aquestes es troben expressades en el gràfic de color groc. Aquest tipus de cerca es basa en la coincidència o relació que tingui la nostra marca amb altres.

És a dir, si realitzem una recerca local d'un restaurant determinat, Google suggereix altres restaurants de la zona per tal d'oferir diferents opcions al client.

Cerques que s'han fet per trobar la teva empresa

Aquest és un apartat que ofereix una informació d'or per tots els usuaris de Google My Business, ja que a través d'aquest espai podem descobrir quines són les paraules clau o keywords que ens han servit per a ser trobats per clients potencials a través de Google.

Aquesta informació es veu reflectida en períodes de temps d'una setmana, un mes o un trimestre. L’aplicació pretén facilitar comparacions de les keywords més utilitzades per tal de garantir oportunitats de millores de posicionament web a través de campanyes a Google Ads, o fins i tot per optimitzar la nostra fitxa de Google My Business.

On veuen els clients la teva empresa

Si vols conèixer on has aconseguit major visibilitat (Google Search o Google Maps) només has de consultar-ho en aquest apartat. Aquí, a intervals de temps d'una setmana, un mes o un trimestre, també podem veure reflectit el flux de visualitzacions en ambdues àrees. El que permet perfeccionar les tècniques utilitzades en el sector on es requereixi un reforç.

Accions dels clients

En aquest apartat ens trobarem amb informació especialment valuosa. És on ens assabentarem de les accions que realitzen els clients una vegada que accedeixen a la nostra fitxa de Google My Business.

El nombre de trucades realitzades, les visites a la pàgina web, la visualització de fotos o assessorament de com arribar. Totes aquestes dades són recol·lectades per Google per ser accions a executar a través de la mateixa fitxa de l'empresa a Google My Business.

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.

T’escoltem i ajudem amb…

Transformació Digital

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Disseny Web

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És especialment necessari per a la teva empresa tenir una pàgina web on poder dirigir als usuaris d'internet per tal que puguin conèixer-la, els seus productes o serveis, o bé el teu local. Des de Nubulus, posem al teu abans la tecnologia, l'experiència i la qualitat perquè el lloc web del teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi visitants en clients.

Disseny Web
Disseny Web

Comerç electrònic

T’escoltem i ajudem amb…

03/03/2021 0:00:00

Cada vegada són més les empreses que opten per obrir una eCommerce, i és que et brinda gran quantitat d’avantatges enfront de la botiga física. A Nubulus, estudiem el teu negoci i els seus objectius per desenvolupar un eCommerce que s’adapti a les teves necessitats. T’acompanyem i assessorem alhora que desenvolupem el teu comerç electrònic per assegurar-ne l’èxit.

Comerç electrònic
Comerç electrònic

SEO Local

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És essencial que els usuaris puguin trobar el teu negoci en els cercadors en qualsevol moment. Des de Nubulus, optimitzant la teva presència digital, t’ajudem a que els usuaris que facin una cerca a través d’internet en una ubicació geogràfica determinada, trobin el teu punt de venda físic i per tant, es converteixin en clients potencials.

SEO Local
SEO Local

Campanyes SEM

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols posicionar el teu negoci entre les primeres posicions de resultats dels cercadors de forma ràpida, és el moment d’engegar una campanya de SEM. Aconseguiràs captar nous clients i generar tràfic de qualitat a la teva pàgina web amb un pressupost totalment personalitzat. Des de Nubulus t’ajudem a millorar el teu posicionament als cercadors optimitzant les teves campanyes.

Campanyes SEM
Campanyes SEM

Carta Digital QR

T’escoltem i ajudem amb…

04/06/2020 0:00:00

La carta online és un reflex de la carta tradicional en paper al format digital. Aquest sistema permet als clients consultar la carta de manera online escanejant el codi QR amb la càmera del dispositiu mòbil. Això suposa una reducció considerable del risc de transmissió alhora que ofereix avantatges pel negoci. Des de Nubulus, creem la del teue restaurant i t’ajudem a gestionar-la.

Carta Digital QR
Carta Digital QR

Tour Virtual

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

A Nubulus creem el Tour Virtual del teu negoci, funcional per qualsevol dispositiu, perquè els usuaris que arribin a la teva pàgina web i/o a la teva fitxa de Google My Business puguin veure el teu local de manera fàcil, divertida i interactiva gràcies a les fotografies 360º que permeten veure l’espai de forma realista. També donem suport a aquells esdeveniments que requereixin vídeos 360º.

Tour Virtual
Tour Virtual

Programació a mida

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols automatitzar un servei o integrar eines que utilitzes a diari en el teu negoci, duem a terme tot el procés segons les teves necessitats, perquè guanyis en rendibilitat i connexió entre els diferents departaments de l’empresa.

Programació a mida
Programació a mida

Estratègia de continguts

T’escoltem i ajudem amb…

09/03/2021 0:00:00

Actualment, cada cop més empreses han iniciat la transformació digital i tenen presència a Internet i és que, segons Google, el 97% dels consumidors cerquen a les empreses, o bé al producte o servei que ofereixen aquestes a través d’Internet. El que hem de tenir clar és que si una empresa vol desenvolupar i enriquir la seva presència digital és essencial que desenvolupi una estratègia de continguts.

Estratègia de continguts
Estratègia de continguts

Actualitat

Ja està disponible la botiga online solidària de Casa Terra.

Actualitat

14/05/2021

Ja està disponible la botiga online solidària de Casa Terra.

Ja està disponible la botiga online solidària de Casa Terra.
Ja està disponible la botiga online solidària de Casa Terra.

Atributs d’identitat a Google My Business.

Actualitat

12/05/2021

Atributs d’identitat a Google My Business.

Atributs d’identitat a Google My Business.
Atributs d’identitat a Google My Business.

Consells per vendre més a través d’Amazon.

Actualitat

07/05/2021

Consells per vendre més a través d’Amazon.

Consells per vendre més a través d’Amazon.
Consells per vendre més a través d’Amazon.

Ja pots trobar a Google Maps els negocis on anar a reciclar.

Actualitat

04/05/2021

Ja pots trobar a Google Maps els negocis on anar a reciclar.

Ja pots trobar a Google Maps els negocis on anar a reciclar.
Ja pots trobar a Google Maps els negocis on anar a reciclar.

Les long tail keywords i la seva importància en SEO.

Actualitat

30/04/2021

Les long tail keywords i la seva importància en SEO.

Les long tail keywords i la seva importància en SEO.
Les long tail keywords i la seva importància en SEO.

Com vendre a Amazon. Quin tipus de venedor i de pla encaixa millor amb el teu negoci?

Actualitat

27/04/2021

Com vendre a Amazon. Quin tipus de venedor i de pla encaixa millor amb el teu negoci?

Com vendre a Amazon. Quin tipus de venedor i de pla encaixa millor amb el teu negoci?
Com vendre a Amazon. Quin tipus de venedor i de pla encaixa millor amb el teu negoci?

Els KPIs per eCommerce i com ens poden ajudar a prendre decisions estratègiques.

Actualitat

20/04/2021

Els KPIs per eCommerce i com ens poden ajudar a prendre decisions estratègiques.

Els KPIs per eCommerce i com ens poden ajudar a prendre decisions estratègiques.
Els KPIs per eCommerce i com ens poden ajudar a prendre decisions estratègiques.

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Actualitat

14/04/2021

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.
Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.