Actualitat

El Pla de Màrqueting

30/03/2021 0:00:00

Actualment, tots els negocis, independentment de la seva grandària, haurien de desenvolupar un pla de màrqueting per tal d’aconseguir els seus propòsits amb èxit. Un pla de màrqueting ajuda a l’empresa a no fer passos sense un rumb establert i sense uns objectius clars, serà una guia que ens servirà de referència a l’hora de planificar totes les accions i estratègies. 

Què és el pla de màrqueting? 

Un pla de màrqueting és un document en format de text que conté els estudis de mercat elaborats per l’empresa, els objectius de màrqueting a aconseguir, les accions a implementar per aconseguir-los, el responsable de cadascuna d’elles, el termini i el temps en que es portarà a terme cadascuna de les accions plantejades i l’assignació de recursos necessària per a executar-lo. Per tant, marca què s’ha de fer, qui ha de fer-ho, quan fer-ho i amb quins recursos. 

Com pots veure, és una guia que orienta a l’empresa per determinar els passos a seguir en cada moment. A partir d’una investigació determinada, l’empresa sabrà quina és la millor manera d’atreure els seus clients i amb quins KPI mesurar-ho. 

Quines fases té un pla de màrqueting? 

Un pla de màrqueting consta de 5 fases: 

  1. Diagnòstic. La primera fase serveix per saber on estem i definir la situació de l’empresa.  
  2. Objectius. En la segona fase es definirà on anem, quina és la meta de l’empresa. 
  3. Estratègia. En la tercera fase es fixarà com s'arribarà als objectius de l’empresa, com s’assolirà la meta. 
  4. Tàctica. Es marcaran les accions que s’han de fer, es definirà el full de ruta. 
  5. Control. Servirà per veure si l’empresa està en el camí adequat, si està en el camí de ruta marcat prèviament. 

Quines accions s’han de realitzar en cada fase? 

  1. En la fase de DIAGNÒSTIC s’haurà de realitzar: 

    • Una anàlisi de la situació externa de l’empresa. Per una banda, s’analitzarà el macroentorn. Tenint en compte per tant, l’entorn demogràfic, l’entorn econòmic, el sociocultural, el mediambiental, el tecnològic, i el polític i legal. D’altra banda, s’analitzarà el microentorn, examinant el sector, el mercat, els consumidors, els proveïdors, els intermediaris i la competència. 
    • Una anàlisi interna on s'estudiaran els recursos financers, els recursos organitzatius, els tecnològics i els equipaments, els recursos humans i els avantatges competitius. 
    • Una anàlisi DAFO. Per determinar les debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats de l’empresa
    • Una matriu de posició competitiva, que es constitueix mitjançant l’atractiu del mercat al qual es dirigeix l’empresa i la posició en la qual es troba aquesta enfront de la competència.  
      En l’atractiu de mercat es tindran en compte elements com la dimensió, la taxa de  creixement, el potencial de diferenciació, el poder de negociació amb clients, les  barreres d’entrada i de sortida, la inversió necessària, l’existència d’economies d’escala, etc.  
      En la posició competitiva de l’empresa contemplarem elements com les quotes de  mercat, la gamma de producte, el compliment de necessitats dels clients, la  flexibilitat en els costos, les capacitats pròpies, etc. 
  2. En la fase d’OBJECTIUS es definiran els objectius principals i els secundaris del pla de màrqueting, primer es marcaran els objectius estratègics i després els objectius de màrqueting. Se’n poden marcar tant de quantitatius (per exemple, increments de quota, de facturació, de cartera de client...) com de qualitatius (per exemple, millorar la notorietat de marca, la percepció del producte...) però serà necessari que tots ells siguin concrets subjectes a hipòtesi.
  3. En la fase d’ESTRATÈGIA es marcarà l’estratègia a seguir per assolir els objectius. En aquesta fase es durà a terme la segmentació del públic objectiu realitzant un buyer persona, i es definirà l’estratègia del posicionament i l’estratègia de fidelització del producte a seguir. En la tercera fase també es fixarà el màrqueting mix que consta de la política de producte, la política de preus, la política de distribució, la política de comunicació
  4. En la fase de TÀCTICA s’establirà un pla d’acció per desenvolupar l’estratègia, on es reflectiran quines accions es faran, qui les farà, quan es faran i quant ens costaran. S’elaborarà un pla de contingència i una anàlisi d’escenaris
  5. En la fase de CONTROL es mesurarà si les accions realitzades ajuden a assolir els objectius, es mesuraran els diferents KPIs escollits (Key Performance Indicators). Per tal d’escollir els indicadors, s’ha de tenir en compte que aquestes mètriques de seguiment de les accions han de ser senzilles (fàcils de calcular i interpretar), útils (que responguin als objectius del negoci), oportunes (mostren la informació a temps per prendre decisions immediates), entenedoresprecises (han de representar una solució), justes (millor poques i útils que moltes que no aporten informació rellevant) i objectives (una mètrica no pot ser interpretable o subjectiva). 

T’escoltem i ajudem amb…

Transformació Digital

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Les empreses necessiten transformar-se digitalment per no quedar-se obsoletes i utilitzar adequadament les noves tecnologies per aconseguir noves oportunitats de negoci. Des de Nubulus t’orientem i ajudem a realitzar un procés de transformació digital real, àgil i transformador que permeti a la teva empresa desenvolupar-se plenament.

Transformació Digital
Transformació Digital

Disseny Web

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És especialment necessari per a la teva empresa tenir una pàgina web on poder dirigir als usuaris d'internet per tal que puguin conèixer-la, els seus productes o serveis, o bé el teu local. Des de Nubulus, posem al teu abans la tecnologia, l'experiència i la qualitat perquè el lloc web del teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi visitants en clients.

Disseny Web
Disseny Web

Comerç electrònic

T’escoltem i ajudem amb…

03/03/2021 0:00:00

Cada vegada són més les empreses que opten per obrir una eCommerce, i és que et brinda gran quantitat d’avantatges enfront de la botiga física. A Nubulus, estudiem el teu negoci i els seus objectius per desenvolupar un eCommerce que s’adapti a les teves necessitats. T’acompanyem i assessorem alhora que desenvolupem el teu comerç electrònic per assegurar-ne l’èxit.

Comerç electrònic
Comerç electrònic

SEO Local

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

És essencial que els usuaris puguin trobar el teu negoci en els cercadors en qualsevol moment. Des de Nubulus, optimitzant la teva presència digital, t’ajudem a que els usuaris que facin una cerca a través d’internet en una ubicació geogràfica determinada, trobin el teu punt de venda físic i per tant, es converteixin en clients potencials.

SEO Local
SEO Local

Campanyes SEM

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols posicionar el teu negoci entre les primeres posicions de resultats dels cercadors de forma ràpida, és el moment d’engegar una campanya de SEM. Aconseguiràs captar nous clients i generar tràfic de qualitat a la teva pàgina web amb un pressupost totalment personalitzat. Des de Nubulus t’ajudem a millorar el teu posicionament als cercadors optimitzant les teves campanyes.

Campanyes SEM
Campanyes SEM

Carta Digital QR

T’escoltem i ajudem amb…

04/06/2020 0:00:00

La carta online és un reflex de la carta tradicional en paper al format digital. Aquest sistema permet als clients consultar la carta de manera online escanejant el codi QR amb la càmera del dispositiu mòbil. Això suposa una reducció considerable del risc de transmissió alhora que ofereix avantatges pel negoci. Des de Nubulus, creem la del teue restaurant i t’ajudem a gestionar-la.

Carta Digital QR
Carta Digital QR

Tour Virtual

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

A Nubulus creem el Tour Virtual del teu negoci, funcional per qualsevol dispositiu, perquè els usuaris que arribin a la teva pàgina web i/o a la teva fitxa de Google My Business puguin veure el teu local de manera fàcil, divertida i interactiva gràcies a les fotografies 360º que permeten veure l’espai de forma realista. També donem suport a aquells esdeveniments que requereixin vídeos 360º.

Tour Virtual
Tour Virtual

Programació a mida

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols automatitzar un servei o integrar eines que utilitzes a diari en el teu negoci, duem a terme tot el procés segons les teves necessitats, perquè guanyis en rendibilitat i connexió entre els diferents departaments de l’empresa.

Programació a mida
Programació a mida

Estratègia de continguts

T’escoltem i ajudem amb…

09/03/2021 0:00:00

Actualment, cada cop més empreses han iniciat la transformació digital i tenen presència a Internet i és que, segons Google, el 97% dels consumidors cerquen a les empreses, o bé al producte o servei que ofereixen aquestes a través d’Internet. El que hem de tenir clar és que si una empresa vol desenvolupar i enriquir la seva presència digital és essencial que desenvolupi una estratègia de continguts.

Estratègia de continguts
Estratègia de continguts

Actualitat

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Actualitat

14/04/2021

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.
Penses en vendre a Amazon? Et mostrem els avantatges i inconvenients.

Els Google Property Promotion Ads

Actualitat

13/04/2021

Els Google Property Promotion Ads

Els Google Property Promotion Ads
Els Google Property Promotion Ads

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.

Actualitat

06/04/2021

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire, mapes del temps, i moltes més funcions en la nova actualització de Google Maps.

Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.
Rutes ecològiques, dades sobre la qualitat de l’aire i mapes del temps, entre les noves funcions de Google Maps.

El Pla de Màrqueting

Actualitat

30/03/2021

Actualment, tots els negocis, independentment de la seva grandària, haurien de desenvolupar un pla de màrqueting per tal d’aconseguir els seus propòsits amb èxit. Un pla de màrqueting ajuda a l’empresa a no fer passos sense un rumb establert i sense uns objectius clars, serà una guia que ens servirà de referència a l’hora de planificar totes les accions i estratègies.

El Pla de Màrqueting
El Pla de Màrqueting

Click Through Rate (CTR)

Actualitat

24/03/2021

És especialment important mesurar les estratègies de màrqueting i de SEO per poder-ne extreure conclusions a través dels KPIs (Key Performance Indicator). En aquest post ens centrarem en un d’aquests indicadors, el CTR (Click Through Rate), per tal d’ajudar-te a prendre decisions més encertades dins del teu pla de màrqueting.

Click Through Rate (CTR)
Click Through Rate (CTR)

Instagram protegirà als menors d’edat

Actualitat

22/03/2021

Instagram és una de les xarxes socials que en els últims anys ha agafat gran popularitat entre els menors d’edat en el nostre país i l’aplicació vol protegir aquest sector de la seva comunitat, i per aquest motiu ha anunciat accions dirigides a aquest fi.

Instagram protegirà als menors d’edat
Instagram protegirà als menors d’edat

Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol

Actualitat

16/03/2021

Si tens una eCommerce, és molt important estar al corrent dels requisits legals de les botigues online. Aquest any, entren en vigor novetats de les que has d’estar al cas.

Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol
Així s’aplicarà l’IVA en les botigues online a partir de juliol

Trusted Shops. Generem confiança.

Actualitat

26/02/2021

Des de Nubulus som conscients que la confiança és l’element essencial perquè els usuaris realitzin les seves compres online és per aquest motiu que recentment ens hem fet partners de Trusted Shops. Obtenim certificats de garantia de compres. En aquest post us explicarem què és i com pot beneficiar el teu negoci.

Trusted Shops. Generem confiança.
Trusted Shops. Generem confiança.