Google Business Profile

Descobreix Google My Business

28/01/2021

Després de conèixer el SEO local en l’última publicació, és moment de conèixer l'eina que portarà al màxim nivell el posicionament local del teu negoci: Google My Business (GMB). L'eina gratuïta proporcionada per Google que permet gestionar informació de negocis per al reconeixement per ubicació tant en Google Maps com en Google Search.

 

La informació va des del nom de l'empresa fins als horaris operatius d’aquesta. Es poden afegir fotografies i tenir accés a tot tipus d'informació estadística referent a les paraules clau utilitzades pels usuaris per trobar-te, el nombre de trucades rebudes durant un mes i l'abast de les teves publicacions.

Un altre detall important és la gestió de ressenyes. A través de la fitxa a Google My Business, els clients tenen l'opció de plasmar una ressenya amb el qual poden qualificar amb un mínim d'una estrella i un màxim de cinc la qualitat del producte o servei del negoci.  

És important respondre a aquestes ressenyes en mode d'interacció, com a forma de potenciar el SEO local del negoci. 

• Important: Donar motius perquè la valoració sigui positiva. D'aquesta manera, a més de guanyar una millor reputació de marca general, Google intuirà que el que ofereixes val la pena.

Analitzant la importància que té el SEO local per la visibilitat d'un negoci a Internet, gestionar les millores del posicionament local a través d'una eina com Google My Business és una meravellosa oportunitat que no pot ser desaprofitada, sobretot quan la competència més forta està involucrada en les constants actualitzacions.

Quedar-se enrere és un greu error en un món globalitzat on que el màrqueting i la publicitat són indispensables.

Evolució de Google en benefici de negocis i empreses

Si ets un dels molts que encara no entén la relació i les diferències que hi ha a Google Maps i Google My Business, no et preocupis, fins i tot professionals del món del màrqueting, malgrat la seva formació, no el tenen del tot clar.

El fet és que Google Maps, des de fa diversos anys, s'ha convertit en una eina de geolocalització molt útil per a diferents usuaris, però també destaca per ser una plataforma important per tot tipus d’empreses.

Fins al 2014, Google Places gestionava informació d'empreses a Google Maps, però va deixar de fer-ho per diferents problemes i limitacions que presentava l’aplicació. Per això es va crear Google My Business, una plataforma més eficient d'acord amb les necessitats dels negocis i les dels usuaris.

D'aquesta manera, Google My Business es va convertir en l'aplicació número 1 en gestió d'informació de negocis a Google Maps, Google Search i Google + (fins a la seva desaparició).

Google+, la majoria d’opcions que posava a disposició dels usuaris s'han anat traspassant a les fitxes de Google My Business, reforçant i col·locant la informació a la mà de negocis amb establiments físics. Convertint-se en una eina molt efectiva per als fins de posicionament i projecció de la seva presència en els motors de cerca de Google.

 

En definitiva, si tens un negoci físic és essencial que treguis profit de Google My Business. Si encara no ho estàs fent, és el moment de passar a l’acció. No dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. T’assessorarem i t’acompanyarem perquè puguis assolir els teus objectius.