Google Business Profile

Què fer si la nostra empresa ja apareix verificada a Google My Business?

08/02/2021

Algun dels problemes més comuns que han denunciat els usuaris en el moment d'efectuar la verificació de la seva empresa a Google My Business, és que aquesta aparegui ja verificada amb un altre compte de correu electrònic.

Però no és motiu per entrar en pànic, ja que en la majoria dels casos en què això ha passat, és el mateix usuari qui va realitzar la verificació anteriorment amb un compte que ja no utilitza.

Un altre cas que s'ha presentat en diverses ocasions és el que un treballador que ja no forma part de l'empresa és qui gestionava el compte. Hem de tenir en clar que aquesta és una problemàtica molt comú i que no és una situació aïllada. En aquest sentit, si arribessis a presentar un cas similar, no et preocupis, la solució està al teu abast.

En vista de la regularitat en què aquests casos s'anaven produint, Google ha pres cartes en l'assumpte i ha generat una solució per a tots aquells usuaris afectats per situacions d'aquest tipus.

En el moment que vagis a efectuar la verificació de la fitxa de la teva empresa a Google My Business i t’aparegui el següent: "Aquesta fitxa ja s'ha reclamat", vol dir que prèviament s'havia realitzat la verificació. Per tant, hauràs de seguir els passos pertinents per esmenar el problema.

 

A continuació, avaluarem dos escenaris possibles que es puguin donar en aquesta situació.

1. Oblit de contrasenya del compte Google utilitzat

En aquest cas, la solució és realment simple, ja que només hauràs de recuperar la contrasenya del compte de Google en qüestió.

Tots hem oblidat alguna vegada la contrasenya del nostre compte de Google. També hem realitzat sense problema el procés de recuperació, però, en cas de presentar algun inconvenient en la recuperació de la contrasenya, et recomanem prendre en consideració els passos a seguir  que t’apareguin en pantalla en els hipotètics escenaris.

2. Desconeixement del compte de Google utilitzat

En cas que el compte gestionat per a la verificació de la fitxa sigui completament desconeguda i no tinguem accés a ella, o simplement se’t faci impossible recuperar la contrasenya del compte, s'ha de fer una sol·licitud d'accés a la fitxa.

El procés de sol·licitud d'accés a la fitxa pot trigar a generar una resposta 3 dies. Des de principis de 2020, Google va reduir el temps d'espera de 7 a 3 dies per tal d'oferir una solució molt més eficient i amb menys obstacles als seus usuaris.

El gestor del compte rebrà el missatge i tindrà l'opció d'aprovar la sol·licitud. En cas que el compte sigui teu i per oblit de contrasenya no tinguis accés a ella per rebre el missatge, només hauràs d'esperar que es venci el termini.

Un cop vençut el termini, si no s'ha rebut cap resposta per part del gestor del compte, s'habilita l'opció de completar la verificació a través del teu compte en ús, seguint els mètodes de verificació que han estat destacats en publicacions anteriors.

Un altre dels casos que poden presentar-se és que el gestor original del compte a la qual se li va sol·licitar l'aprovació, desaprova l'accés. En aquest cas, s'haurà d'efectuar una apel·lació sobre la negativa per iniciar el procés de recuperació de la fitxa.

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci. 

Empreses que han confiat en nosaltres.