Actualment, cada cop més empreses han iniciat la
transformació digital i tenen presència a Internet i és que, segons Google, el 97% dels consumidors cerquen a les empreses, o bé al producte o servei que ofereixen aquestes a través d’Internet.
El que hem de tenir clar és que si una empresa vol desenvolupar i enriquir la seva presència digital és essencial que desenvolupi una estratègia de continguts.
Què és l’estratègia de continguts?
Com sabem, l’objectiu final del màrqueting és vendre, però per poder aconseguir-ho l’empresa prèviament s’ha de guanyar la confiança del seu client potencial fent alguna cosa per aquest.
Com usuaris d’Internet consumim contingut diàriament, però hem de saber que té especial valor el que com a usuaris cerquem per prendre una decisió de compra. Informació general, dubtes, comparacions, testimonis, etc.
Vet aquí la rellevància de l’estratègia de continguts. En un món digitalitzat, té gran importància el contingut de valor, aquell que serà útil pel client.
Per tant, l’estratègia de continguts es basa en crear contingut d’interès per fidelitzar un target i convertir-lo client.
Per què és interessant pel teu negoci una estratègia de marketing de continguts?
- Augmenta la visibilitat de marca.
- Genera notorietat i millora la imatge corporativa, per tant, millora el coneixement i reconeixement que es té sobre la marca.
- Ajuda a aconseguir un públic fidel, ja que crea lleialtat i confiança amb clients reals i potencials.
- Posiciona la teva empresa com un expert dins el teu sector.
- Incrementa el tràfic al teu lloc web per millorar la creació de leads, les visites augmenten exponencialment.
- Ajuda al client en el seu procés de compra.
- Pots mesurar el retorn d’inversió (ROI).
- Millora el teu posicionament SEO en cercadors.
Com et podem ajudar en la teva estratègia de continguts digitals?
El primer pas serà definir els objectius de negoci, quines pràctiques seguirem per assolir-los i quins indicadors ens ajudaràn a saber en quin punt estem. Definirem les keywords, detectarem els temes claus segons el mercat i qui pot interessar-se pel negoci. Per aquest motiu, serà especialment necessari definir el buyer persona, una representació del client ideal que va molt més enllà del target. Una vegada definit, passarem a plantejar quins formats utilitzarem en els continguts que posteriorment optimitzarem mitjançant la investigació de les paraules clau i la intenció de l'usuari, per tant, determinar quins tipus de paraules claus són utilitzades freqüentment i amb quina finalitat es realitzen les cerques. Seguidament, definirem els canals utilitzar per distribuïr els continguts segons on es trobi el client potencial. Finalment, establirem les mètriques que seràn útils per avaluar els resultats i de les quals dependrà l'escalabilitat.
Com pots observar, l'
estratègia de continguts és especialment útil però no és una labor fàcil. Si penses en desenvolupar-la pel teu negoci,
posa't en contacte amb nosaltres. Des de
Nubulus t’acompanyem en tot el procés de
transformació digital i t’oferim un assessorament personalitzat sobre l’
estratègia de continguts adequada per donar valor la teva marca.